Bekymret for voldelig arbejde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er ikke langt henne i graviditet, men arbejder et sted med mennesker, hvor jeg kan risikere at blive slået og sparket. Jeg vil ikke fortælle jeg er gravid, fordi jeg er bange for at miste inden uge 12. Men hvor langt er det man er henne, når man har størst chance for at miste ved spark eller slag? Først der vil jeg gå af. 

Ikke at det er noget der sker daglifgt, men det sker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg er ikke langt henne i graviditet, men arbejder et sted med mennesker, hvor jeg kan risikere at blive slået og sparket. Jeg vil ikke fortælle jeg er gravid, fordi jeg er bange for at miste inden uge 12. Men hvor langt er det man er henne, når man har størst chance for at miste ved spark eller slag? Først der vil jeg gå af. 

Jeg ville da allerede være bekymret.. 

Lyder som et vildt arbejde du har.. 

Men en man plejer at sige at man er over den "værste" del når man er 12 uger henne. 

Anmeld

8. januar 2015

Kærlighediminmave

Ja det lyder noget voldsomt hvad er det for at arbejde du har  

Anmeld

8. januar 2015

Lisette W

Kan du ikke fortælle det til én kollega som måske kan aflaste dig lidt?

Jeg er svømmetræner for små børn (3-6 år) hvor jeg var med i vandet, og det sker tit af en af dem kommer til at sparke i maven når man hjælper dem, og man kan godt få en ordentlig mavepuster. Jeg valgte derfor at fortælle min hjælpetræner at jeg var gravid så snart jeg fandt ud af det, og fortalte hende om min bekymring. Hun tilbød at tage mere over så jeg kunne holde mere afstand og undgå for meget fysisk kontakt.

Nu ved jeg jo ikke hvad dit job er, men måske kan det hjælpe dig hvis du vælger en fortrolig, der ved at der skal tages lidt ekstra hensyn til dig. Du skriver du er bange for at miste, men hvis det skulle ske, ville det så ikke være rar,  at bare en på dit arbejde ville vide hvorfor du så ville være ked af det?  

Anmeld

8. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville da fortælle - uanset om der er større risiko for at abortere de første 12 uger - så bliver der taget hensyn fra start. 

Anmeld

8. januar 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Sådan et sted arbejdede jeg også, da jeg var gravid - og jeg blev sparket i maven og fik et affaldsstativ smidt efter mig samme dag. Jeg ville VIRKELIG ønske, at jeg havde fortalt at jeg var gravid INDEN, det skete. Blev øjeblikkeligt sygemeldt.

Fortæl det til din leder og kollegaer. Det er vigtig information, når du er så udsat i dit arbejde, som du er.

Anmeld

8. januar 2015

LinLin

Jeg ville fortælle det med det samme!

jeg var i lønnet praktik på et botilbud da jeg fandt ud af jeg var gravid med min første. Der var een voldelig beboer som gravide ikke måtte have/tage og derfor fortalte jeg det næsten med det samme. 

Ville ikke risikere noget! Når du har fortalt din leder det skal I lave en graviditetsplan (kan ikke lige huske hvad den hedder) over hvilke dele af jobbet du stadig kan varetage og hvilke du ikke kan...

Anmeld

8. januar 2015

Anonym trådstarter

Det er på et børnehjem med voldelige børn. De ældste har masser af krafter når de sådan slår og sparker. Lægen sagde at jeg ikke skulle være bange for et spark i starten, da barnet sad så langt nede, men er alligevel bange. 

Det sker ikke så ofte, men er sket mens jeg har været gravid. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.