Ens mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
6 svar
2 synes godt om
7. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej folkens

har lidt brug for råd hvis andre (håber det dog ikke) har været ude for det samme som jeg med min mor. Der kommer desværre en lang forklaring på det så stor TAK for at du læser dette igennem! 

Min mor acceptere ikke min kæreste, da han var min fars tidligere chef (blev fyret fra sit job), men ikke nok med det har han også været gift før og har 2 fantastiske børn, men eller ikke nok med det er han også ældre end jeg (15 år). Det mit store problem så er at nu har det her stået på siden maj 2014, og jeg nu er 21 uger henne med en lille bassemand synes jeg det hele er ved at gå over gevind. Har prøvet op til flere gange og besøge mine forældre hvor min mor så ender med at skælde mig ud over.... Ja mest de 4 grunde, dog hver gang en ny begrundelse.. Dog ikke så meget alderen mere men nu at det var min fars tidligere chef. Dog skete der intet med min fars job (han har det stadig). Der hvor mit store spørgsmål er; 

Hvad skal jeg gøre? 

Min mor er lidt af en gammeldags type og er fra en større søskendeflok, hvor hun er den ældste og nok den der "bestemmer" over familien.. :/ 

Har prøvet alt for at tilfredsstille hende, men nu jeg bare kommet dertil hvor jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre og nu går ud over resten af familien.. Min moster (kan jeg mærke) har ondt af mig, mine kusiner prøver også at hjælpe, men siger simpelhen at min mor er for stolt.. Min far har også prøvet og min kæreste føler det er hans skyld at det hele er sådan. Hans familie er der utrolig meget for mig/os og det jeg virkelig glad for! 

Har du prøvet noget lignede hvor din mor nærmeste har slået hånden af dig? Og hvad gjorde du så for og komme indtil hende igen? Eller har du bare et godt råd? 

I så fald TAK fordi du gav dig tid til og læse denne lange Roman!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det er super svært at rådgive i sådanne situationer og det er for mange rigtig svært at se forbi det faktum at det er ens mor...

Jeg valgte efter flere nederlag med min biologiske mor at opgive kontakten...

Jeg kunne ikke klare flere skuffelser og løgne fra hendes side af... Jeg græd i en 20-30 minutter efter hver gang jeg havde snakket med hende i 10 minutter via mobilen... Vi skændtes ikke, men blev bare hver gang mindet om hvor lidt jeg betød for hendes liv med hendes måde at være på og de valg hun tog...

Så jeg opgav min "mor" til fordel for at få det bedre med sig og kunne være en bedre mor for vores søn ved ikke konstant at blive mindet om min egen barndomsmangler fra hende...

Anmeld

7. januar 2015

mortilnoahogmelina

Max svært emne at rådgive under . 

Jeg ønsker ikke selv at komme med detaljer i frygt for det bliver fundet af hende via Google . 

Men når det er sagt så har mit bedste råd til mig selv været at acceptere at sådan er min mor , 

eller os kunne jeg vælge at afskrive hende fuldstændig . Dette ønskede jeg ikke . 

Je har derfor den kontaktes hende som jeg har lyst til jeg fortæller det jeg har lyst til og jeg besøger dem ikke for tit . For min mor er som hun er jeg kan aldrig ændre det . 

Hvos du vil have flere råd detaljer eller noget sp kan du sende en pb . 

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Det er super svært at rådgive i sådanne situationer og det er for mange rigtig svært at se forbi det faktum at det er ens mor...

Jeg valgte efter flere nederlag med min biologiske mor at opgive kontakten...

Jeg kunne ikke klare flere skuffelser og løgne fra hendes side af... Jeg græd i en 20-30 minutter efter hver gang jeg havde snakket med hende i 10 minutter via mobilen... Vi skændtes ikke, men blev bare hver gang mindet om hvor lidt jeg betød for hendes liv med hendes måde at være på og de valg hun tog...

Så jeg opgav min "mor" til fordel for at få det bedre med sig og kunne være en bedre mor for vores søn ved ikke konstant at blive mindet om min egen barndomsmangler fra hende...

Mange tak for dit svar! 

Gav noget til eftertaken, og må nok indse jeg er end op med samme konklusion som du er.. Og Slutte kontakten selvom det nu er min mor.. 

For kan mærke det påvirker mig men ikke mindst min kæreste også..  Og det er jo ham jeg gerne vil være sammen med  Men tak for dit svar

Anmeld

7. januar 2015

Anonym trådstarter

mortilnoahogmelina skriver:

Max svært emne at rådgive under . 

Jeg ønsker ikke selv at komme med detaljer i frygt for det bliver fundet af hende via Google . 

Men når det er sagt så har mit bedste råd til mig selv været at acceptere at sådan er min mor , 

eller os kunne jeg vælge at afskrive hende fuldstændig . Dette ønskede jeg ikke . 

Je har derfor den kontaktes hende som jeg har lyst til jeg fortæller det jeg har lyst til og jeg besøger dem ikke for tit . For min mor er som hun er jeg kan aldrig ændre det . 

Hvos du vil have flere råd detaljer eller noget sp kan du sende en pb . 

Tak for dit svar! 

Kan godt se det med at kun fortælle det nødvendige af mit liv til hende, men så alt hvad der indgår min kæreste vil hun ikke høre noget om.. Og ja.. Du har nok ret i man ikke kan lave om på de damer ved dog at min mor aldrig vil kunne finde dette opslag da hun ikke er den bedste til pc eller lignede..

Anmeld

7. januar 2015

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Tak for dit svar! 

Kan godt se det med at kun fortælle det nødvendige af mit liv til hende, men så alt hvad der indgår min kæreste vil hun ikke høre noget om.. Og ja.. Du har nok ret i man ikke kan lave om på de damer ved dog at min mor aldrig vil kunne finde dette opslag da hun ikke er den bedste til pc eller lignede..

Min mor og kæreste har heller ikke det bedste forhold trods vi har været sammen 5 år nu .. Og har to børn . 

Jeg lader bare vær at snakke om han lader hende føre samtalen lidt ved at hun spøger mig om ting jeg svare pænt tilbage  

Anmeld

8. januar 2015

Newsence

Du skal stoppe med at gøre hende tilfreds.. Du skal sige fra.. Tænk på en fremtid hvor dit barn skal høre negative ting om sin far?? Nej du skal sige til hende at du HAR fattet hvad hun mener men at det nu engang er dit valg og at det ikke bliver anderledes og så kan hun vælge at acceptere det og holde sin mund eller blive ude af dit liv..

mind hende om om at han vil være faren til hendes barnebarn en dag og at dette altså kræver visse forpligtelser fra hendes side i form af at holde sin mund og være sød ved din kæreste.. 

Og så må hun simpelhen slippe fortiden.. Sket er sket men nu er det fremtiden det gælder og ikke fortiden. Hun må komme videre..

og og du må blive voksen og indse at hun ikke skal styre dit liv mere., du har snart din egen familie som skal trives og deri er altså at du og kæresten har det godt for en lille ny vil i den grad kræve begge jeres kræfter..

og fra fra en bonusmor til en anden.. Hvis nogen som helst ( uanset hvem) ikke acceptere min bonus datter så er de ude af mit liv på nul komma fem.. Hun skal fandme ikke behandles skidt fordi hun har en anden mor og nu hvor manden og jeg har eget barn også ja så skal jeg love dig at der er INGEN der skal komme og gøre forskel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.