Så kom dommen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
10 svar
4 synes godt om
7. januar 2015

Anonym trådstarter

" Endelig" kom dagen hvor jeg skulle have svar på mine blodprøver som gynækologen havde taget. 

Sidder nu med en blandet følelse. Er rigtig glad over at det ikke var så alvorligt som jeg havde frygtet, men er også rigtig ked af det.. 

Ja jeg har fået PCO.... 

Øv! Efter kæresten og jeg har prøvet i over halvandent år, ville jeg bare ønske at der virkelig snart skete lidt positivt for os! Men efter denne meldning kan jeg godt regner ud at der går længe før det er os der skal have en ny titel 

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til problemet og ved egentlig ikke rigtig hvad jeg vil med dette opslag. Men jeg havde bare brug for at kunne komme ud med det, eftersom jeg ikke rigtig har andre at snakke med. Kæreste tager let på tingene og siger at så længe han bare har mig, er han glad. Og selvom vi ikke kan få børn, skal vi nok få et godt liv. ( og det er jeg heller ikke i tvivl om, men når man ønsker noget så meget, så er det trist at vide der muligvis går langtid før det lykkes) 

Er der andre med PCO? Hvordan reagerede i da i fik "dommen"? Kan man godt blive gravid selvom man har PCO? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

lillespir26

Anonym skriver:

" Endelig" kom dagen hvor jeg skulle have svar på mine blodprøver som gynækologen havde taget. 

Sidder nu med en blandet følelse. Er rigtig glad over at det ikke var så alvorligt som jeg havde frygtet, men er også rigtig ked af det.. 

Ja jeg har fået PCO.... 

Øv! Efter kæresten og jeg har prøvet i over halvandent år, ville jeg bare ønske at der virkelig snart skete lidt positivt for os! Men efter denne meldning kan jeg godt regner ud at der går længe før det er os der skal have en ny titel 

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til problemet og ved egentlig ikke rigtig hvad jeg vil med dette opslag. Men jeg havde bare brug for at kunne komme ud med det, eftersom jeg ikke rigtig har andre at snakke med. Kæreste tager let på tingene og siger at så længe han bare har mig, er han glad. Og selvom vi ikke kan få børn, skal vi nok få et godt liv. ( og det er jeg heller ikke i tvivl om, men når man ønsker noget så meget, så er det trist at vide der muligvis går langtid før det lykkes) 

Er der andre med PCO? Hvordan reagerede i da i fik "dommen"? Kan man godt blive gravid selvom man har PCO? 

Min mormor havde det fik 2 børn 

min Søster havde det fik 2 børn og en abort 

havde det og er 33+4 gravid 

mit råd stik en finger i jorden og begynd på livsstilsændring og få evt tabt dig de overflødige kg skriv evt privat til mig for kost råd 

Anmeld

7. januar 2015

Kay

Ja jeg har 2 lækre tøser selvom jeg har pco

Skynd dig og køb bogen "spis dig gravid" den er super god (jeg har et eksemplar du kan købe billigt hvis det er)  

Ved at spise ud fra de råd er jeg blevet gravid uden hjælp begge gange

Mange med pco kan blive gravid ved hjælp af metformin som er piller man skal tage hver dag og det er en slags insolin der får hormonerne til at falde lidt bedre på plads

Pco er ikke en slem "dom" at få, da der nu vides hvorfor i ikke har kunne få børn og der derfor kan gøres noget ved det

De fleste med pco får børn så bare rolig er sikker på det også lykkedes for jer

Anmeld

7. januar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Ja jeg har fået PCO.... 

Du kan sagtens få børn med PCO. i skal blot have hjælp. Prøv at spørg om solskinshistorier under barnløshedsbehandling - så skal du nok komme på godt mod igen ☺️

Anmeld

7. januar 2015

lillespir26

Mulle0802 skriver:

Du kan sagtens få børn med PCO. i skal blot have hjælp. Prøv at spørg om solskinshistorier under barnløshedsbehandling - så skal du nok komme på godt mod igen ☺️

Man behøver altså ikke skulle have hjælp selvom man har pco vi har kun øko børn i min familie til trods for pco jeg blev gravid i første forsøg til trods for pco 

Anmeld

7. januar 2015

Mulle0802

lillespir24 skriver:

Man behøver altså ikke skulle have hjælp selvom man har pco vi har kun øko børn i min familie til trods for pco jeg blev gravid i første forsøg til trods for pco 

Tænkte i form af enten homoner eller andet, men kommer jo selvfølgelig an på om det er i mild eller svær grad. 

Anmeld

7. januar 2015

Lykkelig Omstændigheder <3

Træls dom, at få men bestemt ikke den værste! 

Har selv PCO. Har tilmeldt alt PCO grupper på facebook, og troede aldrig jeg vilde blive gravid udfra hvad jeg læste på de sider. Det var bare sådan nogle virkelig sørgelig opslag der kom engang i mellem. og jeg sugede dem til mig 

Som min gynækolog sagde, Tænk liiige to gang om du  vild med det samme, om du skal tilmelde dig disse grupper, jeg ventede 2 måneder efter jeg fik diagnosen, at gå på de hjemmesider, HOLD DA OP, man kan virkelig blive ked af det.

- Og husk! De piger der melder sig de grupper er dem der har besvær med at blive gravid og har andre gener af sygdom der melder sig de grupper. - De med PCO der bliver gravid af sig selv (melder sig ikke i sådan nogen grupper.) 

Har selv ud meldt mig, fordi det blev bare for negativt for mig. Vi har en sygdom som vi kan næste blive friske af, om vi spiser sundt og motioner. 

Jeg gik af p-piller, 1 måneder efter var jeg gravid! 18 uger nu 

Alfa og Omega med sygdommen; tage ansvar for din sygdom, og ikke give andre skylde for det.  

I denne "sygdom" hormon forstyrrelse, er sund kost og motion svaret! 

Det handler om, at holde dit blodsukker, så stabilt som muligt! Metaformin kan hjælpe på det (Et medicin man giver diabetiker)

Og ja vi er i højere risiko for at udvikle diabetes Så igen pas på det blodsukker.  

Ps. Blev lavet en spørgserundte i en PCO gruppe engang, og 95% svarede de havde fået de børn de vilde have  

Noget jeg var meget glad for, at læse  Sad, og tudebrølede, fordi havde bare læste så meget negativt opslag, at jeg troede, at pga. PCO vilde jeg aldrig få børn. 

Alt det bedste til dig. 

Anmeld

7. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja jeg har fået PCO.... 

Man ka  godt blive gravid alligevel.  Jeg ville vælge at se på det sådan at man nu kan hjælpe jer til graviditet så det går hurtigere.  Ofte prøver man med nogle hormoner  først har jeg hørt 

Anmeld

7. januar 2015

SRP

Da vi havde forsøgt omkring 8 måneder kom vi i udredning hos en privatklinik, fordi mine menstruationer var lange. Jeg er normalvægtig, havde normale blodprøver og intet, der tydede på PCO pånær scanningen, som vidste ekstra ægblærer. Jeg var fuldstændig nede og påvirket over den her diagnose. Vi gik i behandling med hormoner. Først prøvede vi selv hjemme et par gange, men gik så videre til insemination og efter 2 forsøg her lykkedes det. Et halvt år efter vi fik den første blev jeg naturligt gravid så nu har jeg to dejlige børn med lidt over et år imellem. Er så lettet over det kunne lykkedes uden hjælp anden gang.

Det er rigtig øv at få at vide man har PCO, men det er bestemt ikke ensbetydende med man ikke kan få børn. Det kan være lidt bøvlet for nogen, da der er forskellige grader af PCO, men jeg fik af vide af fertilitetslægen, at over 95% med PCO får de børn de vil have.

Rigtig meget held og lykke- det skal nok komme med eller uden hjælp.

Anmeld

8. januar 2015

xStinepigen

lillespir24 skriver:

Min mormor havde det fik 2 børn 

min Søster havde det fik 2 børn og en abort 

havde det og er 33+4 gravid 

mit råd stik en finger i jorden og begynd på livsstilsændring og få evt tabt dig de overflødige kg skriv evt privat til mig for kost råd 

Har du mange gode kostråd? Har selv lige fået dommen om for mange mandlige hormoner og er henvist videre og skal scannes den 26  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.