Har jeg pligt til at oplyse jeg er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

migxher

Så hvis jeg nedkommer d.1.9 og vi først starter d. 7.9 så kan jeg ikke få SU barsel men er derimod på en eller anden måde tvinger til barsel via kommunen hvis jeg vil have barslen (som jeg jo gerne vil) 

Måske du kan få su barsel hvis du når du starter 7.9 er studieaktiv i en måned, man skal jo have været studieaktiv i en måned for at få su, så kan du måske få det fra 1.10 eller 1.11, men jeg er ikke sikker. Men det er nok ikke sikkert hvis du føder inden du begynder, så tænker jeg måske at det ikke tæller som "barn under uddannelse", men et barn du fik inden uddannelse, hvis du forstår? Men så kan du jo håbe at du går over tid. 
Men ellers kræver det jo i hvert fald at du er studieaktiv med baby, hvis det kan lade sig gøre at være studieaktiv en måned og så få barsel. 
Det skal du nok spørge su om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

esiuol22

namaha skriver:

Det var lidt økonomi vi tænkte, vil helst ikke på kontanthjælps barsel

jeg er 8 måneder henne når man skal starte hvis ikke vi starter i september så har jeg nok født. Er sat til d.1.9.15 

Er det en uddannelse du gerne vil tage ? ellers syntes jeg det er lidt synd at tage en plads for en anden.

Anmeld

7. januar 2015

namaha

Det er min drømme uddannelse jeg vil ind på, søger overalt i dk, for jeg er villig til at flytte for at kunne få et godt job 

jeg vil helst gerne blive få SU, så jeg sådan ca har den samme indtekt hele vejen igemmen, men hvis det ikke er muligt så må vi jeg komme på kh barsel, for min barsel vil jeg have 

Anmeld

7. januar 2015

esiuol22

namaha skriver:

Det er min drømme uddannelse jeg vil ind på, søger overalt i dk, for jeg er villig til at flytte for at kunne få et godt job 

jeg vil helst gerne blive få SU, så jeg sådan ca har den samme indtekt hele vejen igemmen, men hvis det ikke er muligt så må vi jeg komme på kh barsel, for min barsel vil jeg have 

Okay jamen så er det bare at søge ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.