Ulempe at være ung og købe hus???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.025 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

Kloster

Ja der har lige været et ungt par og se vores hus. De har ingen børn, er først i 20'erne og åbenbart ikke håndværkere. Vores hus er ikke et håndværkertilbud. Men da jeg fortalte min veninde om dem, blev hun straks dømmende. Hun mente det var klart en ulempe, at de var så unge og fik det pludselig pustet op med studielån, stor husleje ved vores hus og ellers deres økonomi... Skal lige siges, at vi INTET aner om disse ret pæne unge mennesker, der var ude for at se efter deres første hus. Skal man være mere bekymret over om det unge par vil købe det ell om det var et par i 30'erne (?) Jeg blev lidt muggen på hende, for jeg synes bestemt, de var virkelig positive og tænkte overhovedet ikke på, om vores hus var for dyrt for dem. Jeg går da ud fra, folk kigger på huse, som de kan sidde i. Jeg fik så sagttil min veninde, at jeg synes, hun lød misundelig og tænkte meget tit i penge (nok ikke så smart, men sådan læste jeg hendes beskeder) :$ (H) Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

Magnus

Jeg ville ikke bekymre mig, hvis jeg var dig. De får ikke lov til at købe hytten af banken, hvis de ikke har råd (især ikke med det nuværende rente-marked).

Under alle omstændigheder, er det ikke jeres bekymring at tage - du risikerer kun at gøre dem så sure, at de ikke gider handle med jer (jeg ved, jeg ville springe en sikring, hvis nogle sælgere antydede at jeg ikke havde råd til deres varer... hehe, bare spørg Peugeot :D). Desuden kan det umuligt være dit ansvar.

Der kan være tusind årsager til at de har masser af råd - forældrefinansiering, rige onkler, vundet i poker... find selv på flere.

Anmeld

30. marts 2008

Tut

Hej...

Først vil jeg kommentere din veninde... Unge mennesker KAN godt købe hus :D

Jeg er selv 25 år og flytter i mit 2. hus her på tirsdag d. 1/4.

Jeg købte mit 1. hus som 23 årig (her vi bor nu) til 2.400.000 kr. Jeg havde en 1. værl. ejerlejlighed inden som jeg havde haft i 3½ år, og tjent ca. 500.000 kr. på. Min kæreste som på det tidspunkt var 30 år kom fra en leje-lejlighed, så det var mig der "kom med" alle pengene.

Da vi købte huset arbejdede jeg som receptionist og min kæreste som sælger, og vi tjente ikke specielt godt.

Nu har vi lige købt vores nye hus (er blevet forældre i mellemtiden) til 2.800.000 og jeg er 25 år... (kæresten 32 år) og jeg er blevet "forfremmet" til salgskoordinator og kæresten til key account manager i et andet firma, og vi tjerner til sammen mere end gennemsnittet i dk.

Så sig til din veninde at vi unge sagtens kan være til at stole på økonimisk - og at hun ikke skal være så bedømmende :D

Til dig, held og lykke med hussalget. Vi solgte selv vores nuværende hus på kun 19 dage - hvilket jo var hurtigere end vi overhovede turde drømme om.. Jeg krydser fingre for at det unge par vender tilbage og vil købe jeres hus :D

Hilsen

Mette

Anmeld

30. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Deres økonomi er slet ikke noget i skal tænke på. Der er ingen forskel på om et par er i 20'erne eller midt i 30'erne. De får jo nok det samme i løn uanset alder :P Du kan jo sige til din veninde at det i bund og grund ikke er dit probelm om de har råd eller ej. Bare du får dine penge ;) Jeg håber de vil købe det så i kan få jeres gård. Kh Jeanne

Anmeld

30. marts 2008

Pia.

Hej igen ;)...

Syntes bestemt ikke det er en ulempe ... de har ikke endnu sat sig selv i gæld til op over begge ører og så skal de ikke sælge før de skal købe... jeg ser det kun som en fordel at de er unge, uden børn og temlig sikkert med 2 jobs...

Jeg tror på det Kloster...

Knus fra Pia.

Anmeld

30. marts 2008

Nadi

Hej Kloster :) Nej jeg synes bestemt ikke det er en ulempe! Og det siger jeg nok mest fordi jeg selv er først i 20'erne lige som min kæreste og vi kigger på hus i øjeblikket. Vi kigger kun på det vi har råd til og drømmer om det vi ikke har råd til ;) Men man skal jo også igang på et tidspunkt og hvis det par som kiggede på jeres hus nu hr planer om at få børn snart men vil have pladsen først, så ville det jo være en skam at de ikke kunne købe huset hvis de var "for unge". Bare lige for at vide om jeg husker rigtig så var det dét i Brovst ikke?? Held og lykke med salg af huset! -Nadia

Anmeld

31. marts 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg ville heller ikke bekrymre mig, om de er unge eller ej, om de har penge eller ej.. For mange flere unge køber hus nu end de gjorde tidligere.. og du kan være helt sikker på at banken nok skal regne det ud for dem, og fortælle dem om de har råd eller ej...

Jeg synes din veninde er lidt forkert på den med hensyn til at unge ikke kan købe hus.. Jeg var selv 20 min kæreste 21 da vi købte det hus vi bor i nu.. (635.000kr)
Vi fik banken til at regne ud hvad vi havde råd til at købe for, og så kiggede vi i det prislag. Måske har dem der har været og kigge på jeres hus også gjort det...(?)

Alt held og lykke. Jeg håber at jeres hus bliver solgt, så I kan købe drømmegården..(L)

Knus fra Camilla.

Anmeld

31. marts 2008

Doktor Doolittle

Hej Kloster
Jeg ville ikke bekymre mig. Jeg har selv haft ejerlejlighed siden jeg var 20 år. De får i øvrigt ikke lov at købe noget uden at være blevet vurderet hos et realkreditinstitut, så de får slet ikke lov til at købe over evne.
Knus Tina

Anmeld

31. marts 2008

H+S Skjolgborg.

jeg ville ikke bekymmer mig og tænke over det for du/i skal jo nok få jeres penge og en bank siger jo ikke ja hvis de ikke kan se de har råd osv om man så er 20-40 år er lige meget banken udregninger jo om de har råd og jeg hved her sagde vores bank vi som 4 mennesker =2 voksen og 2 børn skulle have 12000 pr mdr når alt er betalt og som det ser ud nu har vi da kun 10500 pga vi lige har få lov til af vores bank at forhøje vores lån med ca 70000 kr så et sted holde den jo ikke med 12000 kr.. men som han sagde skal det bare være deromkring....

En der er 20 år kan ligså vel have gode penge som en på 40 hvem siger ikke det unge par i havede på besøg har en god børn opsparingen eller har arved penge eller nået i den stil...

Held og lykke med det hele og + finger for i snart få det solgt om de er 20-40 år

Anmeld

31. marts 2008

MUTT3

Sikke en fordømende veninde du har (hun var ikke holdt længe i mit selgskab, men det er så en anden side af sagen *ss*) Gider du lige spørge hende fra mig af hvordan hun kan få det til at en handy-M/K har en bedre øknomi end en der ikke er? Så vit jeg ved er vores øknomi ikke bedre end fx en advokats (tværtimod) bare fordi jeg er gift med en der er hamrende dygtig med sine hender.

Nu er jeg ikke direkte husejer (står ikke på parpirene) Min gemal var 24 da han købte hus, ok set med din venindes øjne har han så den fordel at han har hænderne skruet helt rigtigt på. 1 gang jeg flyttede var det i ejerleglighed, var jeg faktisk ikke mere end 18 år, lige så var min daværende fyr ikke mere end 19, og så vit jeg ved gik han ikke på rumpetten, selv om at det var innde midt i Aalborg, og han ejede 10 tommelfingre, selv det at skulle have sat en lampe op skulle vi inden betale os fra, eller også finde en der kunne gøre det for os, for værgen jeg eller han kunne/kan. Til gengæld sad vi med en fed løn bække 2, den gang havde jeg (vi) ca 8000 mere mellem hænderne hver måned (selv om at vi bække var under udd) efter skat end jeg har nu som 29-årig, vi have råd til at ringe til en håndværker når der var behov for det, det har vi ikke i dag, nok er lønningerne steget, min gemal tjæner mere end min da værende fyr, og vi bor billigere nu, til gengæld går jeg hjemme, og priserne på alt er steget en del på de 11 år der er gået. Så bare fordi man kan med sine hænder er det absolut ikke lig at øknomien er bedre, lige som udd ikke behøver bestå af en SU, man kan sagtens få lærlingeløn og arbejde et sted hvor man får en fed overarbejdsbetaling, og have en normal arbejdsuge på 40 timer. Eneste fordel ved at have hænderne skruet rigtigt på, hvor det virklig rygger, er hvis man vil bygge et eller andet til eller om, på den konto kommer vi til at spare RIGTIG mange penge (tilbygning) så mange at selv om at vi flytter til et billigere område og får et hus der er halvt så ring som det her, vil det koste os dobbelt så dyrt at flytte til noget der er bare en halv gang større end det vi har nu, selv om at vi gør huset næsten dobbelt så stort som det er, via tilbygning (til gengæld kommer det så til at tage meget længere tid før det er indflytnings klar) Der kan det betale sig at have hænderne med sig, men til de der småting som skiftning af en tagplade eller isætning af nyt vindue tapesering af stuen osv, det er altså ikke dyrer end at en højere udd - løn kan kompensere for de manglende håndværksmæssige evner. Og nu ved i jo ikke hvad de laver, ej heller hvilken løn de får.

Der til er det jo penge de låner af banken eller kreditforeningen, og der med er deres økonomi eller mangel på samme ikke noget der kommer til at berøre jer, men banken hvis det går galt for de unge mennesker.

Ej jeg sys godt nok din veninde er ekstrem hurtig ude med riven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.