Sikke en fordømende veninde du har (hun var ikke holdt længe i mit selgskab, men det er så en anden side af sagen *ss*) Gider du lige spørge hende fra mig af hvordan hun kan få det til at en handy-M/K har en bedre øknomi end en der ikke er? Så vit jeg ved er vores øknomi ikke bedre end fx en advokats (tværtimod) bare fordi jeg er gift med en der er hamrende dygtig med sine hender.
Nu er jeg ikke direkte husejer (står ikke på parpirene) Min gemal var 24 da han købte hus, ok set med din venindes øjne har han så den fordel at han har hænderne skruet helt rigtigt på. 1 gang jeg flyttede var det i ejerleglighed, var jeg faktisk ikke mere end 18 år, lige så var min daværende fyr ikke mere end 19, og så vit jeg ved gik han ikke på rumpetten, selv om at det var innde midt i Aalborg, og han ejede 10 tommelfingre, selv det at skulle have sat en lampe op skulle vi inden betale os fra, eller også finde en der kunne gøre det for os, for værgen jeg eller han kunne/kan. Til gengæld sad vi med en fed løn bække 2, den gang havde jeg (vi) ca 8000 mere mellem hænderne hver måned (selv om at vi bække var under udd) efter skat end jeg har nu som 29-årig, vi have råd til at ringe til en håndværker når der var behov for det, det har vi ikke i dag, nok er lønningerne steget, min gemal tjæner mere end min da værende fyr, og vi bor billigere nu, til gengæld går jeg hjemme, og priserne på alt er steget en del på de 11 år der er gået. Så bare fordi man kan med sine hænder er det absolut ikke lig at øknomien er bedre, lige som udd ikke behøver bestå af en SU, man kan sagtens få lærlingeløn og arbejde et sted hvor man får en fed overarbejdsbetaling, og have en normal arbejdsuge på 40 timer. Eneste fordel ved at have hænderne skruet rigtigt på, hvor det virklig rygger, er hvis man vil bygge et eller andet til eller om, på den konto kommer vi til at spare RIGTIG mange penge (tilbygning) så mange at selv om at vi flytter til et billigere område og får et hus der er halvt så ring som det her, vil det koste os dobbelt så dyrt at flytte til noget der er bare en halv gang større end det vi har nu, selv om at vi gør huset næsten dobbelt så stort som det er, via tilbygning (til gengæld kommer det så til at tage meget længere tid før det er indflytnings klar) Der kan det betale sig at have hænderne med sig, men til de der småting som skiftning af en tagplade eller isætning af nyt vindue tapesering af stuen osv, det er altså ikke dyrer end at en højere udd - løn kan kompensere for de manglende håndværksmæssige evner. Og nu ved i jo ikke hvad de laver, ej heller hvilken løn de får.
Der til er det jo penge de låner af banken eller kreditforeningen, og der med er deres økonomi eller mangel på samme ikke noget der kommer til at berøre jer, men banken hvis det går galt for de unge mennesker.
Ej jeg sys godt nok din veninde er ekstrem hurtig ude med riven.
Anmeld