Hvad har man med ind når man skal føde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. januar 2015

hejmeddig10

Hej allesammen. Ja, så er der faktisk kun en lille måned til jeg har termin! Vi var til ekstra scanning i dag, grundet at jeg kun har to blodkar i min navlesnor, men ingen grund til bekymring, den bette vokser skam som den skal, og vejede 2380 kg, ca. Det kunne godt være mere, men måske også lidt mindre, men alt så fint ud, så vi er rigtig glade! 

Men ja, jeg har gået og tænkt meget over hvad skal man egentlig have med ind når man skal føde? Fordi jeg tænker, det er nok smart at så småt begynde at gå og pakke det nu, da der jo ikke er længe til. Har snakket lidt med min mor om det også, men har faktisk glemt hvad hun sagde (glemsomme mig) 

Så var det at jeg tænkte, der er så mange dejlige damer herinde, der helt sikkert kan hjælpe mig lidt med hvad i havde med/har pakket til at skulle have med?  

Go aften, hilsen mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Morgensol

Det er min 3. fødsel, så derfor skal jeg hjem kort efter fødslen, men denne gang har jeg pakket 

2 sæt tøj til baby, ét i str 50 og ét i str 56

overtøj til baby

et par stofbleer

et par bleer

sutter

ammeindlæg

ammeBH

bind

et sæt tøj til mig selv

Vandrejournal

og så burde jeg få købt lidt let "mad" og drikke til selve fødslen.. 

Desuden er dynen lagt klar og autostolen er også klar.

Anmeld

6. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hejmeddig10 skriver:

Hej allesammen. Ja, så er der faktisk kun en lille måned til jeg har termin! Vi var til ekstra scanning i dag, grundet at jeg kun har to blodkar i min navlesnor, men ingen grund til bekymring, den bette vokser skam som den skal, og vejede 2380 kg, ca. Det kunne godt være mere, men måske også lidt mindre, men alt så fint ud, så vi er rigtig glade! 

Men ja, jeg har gået og tænkt meget over hvad skal man egentlig have med ind når man skal føde? Fordi jeg tænker, det er nok smart at så småt begynde at gå og pakke det nu, da der jo ikke er længe til. Har snakket lidt med min mor om det også, men har faktisk glemt hvad hun sagde (glemsomme mig) 

Så var det at jeg tænkte, der er så mange dejlige damer herinde, der helt sikkert kan hjælpe mig lidt med hvad i havde med/har pakket til at skulle have med?  

Go aften, hilsen mig  

Jeg havde dette med:

Lidt tøj til bebs

Rent tøj til mig, til at tage hjem i (elskede hospitalets skjorter)

En blød "sports"BH uden ret meget støtte. - Kunne ikke holde ud at have noget på brysterne, så havde den faktisk kun på når der var gæster.

Ammeindlæg

Lidt kiks og juice til optankning under fødslen. - Blev ikke brugt, jeg havde travlt med andet

Babydyne + betræk

oplader til mobil

tandbørste + tandpasta

Deo

og hårelastikker.

Vil klart råde til at have lidt sutter med, vi kunne godt have brugt en sut den første nat, da jeg revnede og blødte ret meget og ungen bare ville sutte. 

Og held og lykke til dig om en måneds tid!

Anmeld

7. januar 2015

Mettefpigen

Jeg havde:

Kamera

Mobil

Oplader

Tandbørste

Lidt tøj til mig

Lidt tøj til bassen

Og jeg fik ikk brug for mere, de havde alt andet på sygehuset

Anmeld

7. januar 2015

minførste

Jeg ved at på Herlev Hospitals hjemmeside er der en liste med, hvad som skal medbringes og hvad de stiller til rådighed. Måske har de også det der hvor du skal føde? 

Bare en tanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.