Ret til faderskabssag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej.

en bekend er netop blevet far, men er ikke sammen med moderen mere da det viste sig at hun er gift med en anden og kun var sammen med ham min bekendte for at blive gravid da hendes mand ikke kan lave børn.

men min bekendte ønsker selvfølgelig at se sit barn, men moderen siger at der ikke faderskbssag bliver og hendes man har skrevet papiret under på at han er far.

men har man ret, som far, til at få en test på om man er far?

moderen siger at jordemoderen, kommunen og barselsgangen alle siger at hendes mand er far og man ikke genoptager en sådan sag fordi det ikke er i statens fordel da der allerede er en som vedkender sig barnet.

Det er en meget sørgelig situation og jeg håber han har nogle rettigheder.

Jeg kender en som ar kæmpet sådan en sag.  Dog ved jeg ikke om hun nægtede han var far men han endte med samvær. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg kender en som ar kæmpet sådan en sag.  Dog ved jeg ikke om hun nægtede han var far men han endte med samvær. 

Så det kan lykkes!  Tak

hvor længe tog det og hvordan forgik det?

Anmeld

6. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Så det kan lykkes!  Tak

hvor længe tog det og hvordan forgik det?

Puha. Vi snakker ikke så tit sammen men ved at det tog et godt stykke tid. Over 1 år desværre.  Og hun stritter stadig  i mod men der er etableret  samvær.  Og sådan en skinke da. Hun burde skamme sig 

Anmeld

6. januar 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Puha. Vi snakker ikke så tit sammen men ved at det tog et godt stykke tid. Over 1 år desværre.  Og hun stritter stadig  i mod men der er etableret  samvær.  Og sådan en skinke da. Hun burde skamme sig 

Okay. Det var langt tid. Håber det går lidt hurtigere her. Er virkelig chokeret, også meget på børnenes vegne at det er så svært at få opklaret hvem faren er.

Anmeld

6. januar 2015

Pinkrose

Det er vist noget med han skal kunne dokumentere at han har haft et forhold til hende, via mails beskeder osv osv, der var en sag oppe i medierne for nyligt om det . Med en kvinde der var gift og der ville myndighederne først åbne op for sagen da ham der havde haft en forhold med hende kunne dokumentere for at de havde haft en forhold . 

Anmeld

6. januar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Okay. Det var langt tid. Håber det går lidt hurtigere her. Er virkelig chokeret, også meget på børnenes vegne at det er så svært at få opklaret hvem faren er.

Ja . At man bare tager hendes ord for gode varer. Forfærdeligt 

Anmeld

6. januar 2015

l.kjoeller

l.kjoeller skriver:

Ja . At man bare tager hendes ord for gode varer. Forfærdeligt 

Men vi skal huske at en ting er hvad de har sagt til hende. Hun har jo umuligt  kunne fortælle sandheden da hun jo så står retslig til ansvar luge pludselig . Dokumentfalsk. Bum. Så de ved jo ikke hvad din ven ved. 

Anmeld

6. januar 2015

SandraXOXO

Han skal kunne bevise de har haft et seksuelt forhold omkring 9 mdr før baby blev født, og muligvis selv betale for faderskabstest og sag da der allerede er en far der har skrevet under så barnet har en far, teknisk set og staten tilbyder kun gratis test når der skal findes en far. 

Anmeld

6. januar 2015

mpr

Anonym skriver:

Hej.

en bekend er netop blevet far, men er ikke sammen med moderen mere da det viste sig at hun er gift med en anden og kun var sammen med ham min bekendte for at blive gravid da hendes mand ikke kan lave børn.

men min bekendte ønsker selvfølgelig at se sit barn, men moderen siger at der ikke faderskbssag bliver og hendes man har skrevet papiret under på at han er far.

men har man ret, som far, til at få en test på om man er far?

moderen siger at jordemoderen, kommunen og barselsgangen alle siger at hendes mand er far og man ikke genoptager en sådan sag fordi det ikke er i statens fordel da der allerede er en som vedkender sig barnet.

Det er en meget sørgelig situation og jeg håber han har nogle rettigheder.

Problemet er at, er man gift bliver barnet automatisk sat til at skulle være barn af dem mand hun er gift med. Og det er rigtig svært at ændre på.. Har ondt af din kammerart, men det ser ret sort ud for det er allerede inde i alle registre. 

Han kan prøve at kontakte SF og en advokat, men er bange for at han kommer til at løbe panden imod muren.. Så vidt jeg har hørt så er man far fra sekundet man er stemplet som det og de ændre det sjældent.. 

Anmeld

6. januar 2015

mor_til_L

Han kunne også aftale et møde med hende  - hvor han optager hende ( altså skjult) hvor hun siger at han er faren .. Ved det er lusket - men min mor mener ( hun har gjort det selv i en anden sitisation (staves) hvor det det holdte i retten ) at det kan bruges i retten  hvis når så langt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.