Anonym skriver:
Hej.
en bekend er netop blevet far, men er ikke sammen med moderen mere da det viste sig at hun er gift med en anden og kun var sammen med ham min bekendte for at blive gravid da hendes mand ikke kan lave børn.
men min bekendte ønsker selvfølgelig at se sit barn, men moderen siger at der ikke faderskbssag bliver og hendes man har skrevet papiret under på at han er far.
men har man ret, som far, til at få en test på om man er far?
moderen siger at jordemoderen, kommunen og barselsgangen alle siger at hendes mand er far og man ikke genoptager en sådan sag fordi det ikke er i statens fordel da der allerede er en som vedkender sig barnet.
Det er en meget sørgelig situation og jeg håber han har nogle rettigheder.
Problemet er at, er man gift bliver barnet automatisk sat til at skulle være barn af dem mand hun er gift med. Og det er rigtig svært at ændre på.. Har ondt af din kammerart, men det ser ret sort ud for det er allerede inde i alle registre.
Han kan prøve at kontakte SF og en advokat, men er bange for at han kommer til at løbe panden imod muren.. Så vidt jeg har hørt så er man far fra sekundet man er stemplet som det og de ændre det sjældent..
Anmeld