Hej Tina!
Vi har en pige på 2 år, det tog to år at få hende, uden hjælp, det eneste jeg fik var en gennemskyldning!
Efterfølgende har vi nærmest forsøgt at blive gravide, siden vores pige blev født! Altså 21/2 år, jeg har fået konstatere PCO, lavt stofskifte, og herudover har jeg haft velreguleret diabetes i over 20 år!
Jeg får insiminationer, jeg får Pergotime, og ægløsnings sprøjter!
Det er som om mine æg går i dvale på 10 dagen i min cyklus hvor de er 11 mm (ca 5) på den ene og 3 på den anden, men så sker der Intet før jeg er 18-20 dag i min cyklus hvor de pludselig er klar! Min læge siger det er fint! Men overhørte han sagde til sygeplejersken det var underligt, og irriterende de ikke kunne fremskynde det med nogle sprøjter!
Er det skidt der går så lang tid? Kan slimhinden blive for gammel?
Kan jeg selv gøre noget? Har cyklusser på 35-45 dage trods Pergotime! Så der er virkelig meget ventetid!
Mvh
En frustreret kvinde!
Tinas svar
Kære frustrerede kvinde,
jeg kan godt forstå at du bliver utålmodig og du har også nogle medicinske udfordringer - PCO, lavt stofskifte og Diabetes - som gør at du skal sørge for at blive behandlet af nogle rigtigt dygtige fertilitetslæger.
Af gode grunde ved jeg ikke hvor du går i behandling, men hvis ikke du allerede går på en fertilitetsklinik så jeg vil anbefale dig at søge hen på en fertilitetsklinik i det private (fordi I har et fælles barn i forvejen).Din læge skal henvise dig - eller hvis du går hos en privatpraktiserende gynækolog, så kan de også henvise videre.
Der er flere af de private klinikker der har ydernummer(check det evt på deres hjemmesider) - dvs de kan behandle dig gratis med insemination. Derudover kan du få en professionel vurdering mhp om du evt skal videre med IVF behandling for at optimere dine graviditetschancer.
Mht hvad du selv kan gøre, så er det vigtigt at du spiser rigtigt og dyrker motion - men det regner jeg med at du godt selv ved, fordi du har diabetes :-)
Held og lykke.
Kh Tina
Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.
Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk
Anmeld