Eksperthjælp: Baby 7 måneder, betændelse under forhuden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.188 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. januar 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth. Jeg har en glad og livlig dreng på syv mdr som er sund og rask. Men igår eftermiddags opdagede jeg at hans tissemand var blevet lidt skæv. Det hælder mere til venstre side med spidsen. Og den er også blevet lidt tykkere end den plejer. Vi havde ham til børnemodtagelsen igår aftes og de sagde at det ku skyldes en mindre betændelse men som ikke er alvorligt. Vi fik besked på at vaske ham med sæbevand og så fik vi en recept på noget øjensalve som også skulle hjælpe på det!

Jeg tænker om det kan være noget andet? Han har ikke smerter når jeg rør ved den. Eller ændres den jo større han blir? Håber du kan hjælpe mig.

Hilsen en bekymret mor

Lisbeths svar

Hej !
Klart du bliver bekymret, når noget ændrer sig ved og på dit barn.Du søgte hjælp og han er allerede under behandling, det er så fint

Det lyder ,som de sagde en betændelse under forhuden. Det går over med vask og øjensalve.

Når der kommer infektion bliver stedet hævet og så kan det virke skævt.
Jeg er sikker på når infektionen er væk retter hans tissemand sig ud igen.

Hos små drenge sidder forhuden klistret sammen og der skal ikke skubbes tilbage eller andet. Kun vaskes. Hans forhud har måske været klistret godt sammen eller modsat. Der er kommet en infektion og det hænder hos nogle børn.

Det hedder en Balanoposthitis hvis du vil læse om det

Det gode er at han ikke virker forpint. Det er jo et område som er følsom for smerter.

God bedring med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.