Gravid ved fryseæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.967 visninger
24 svar
30 synes godt om
5. januar 2015

Jj1709

vi står og skal igennem første fryseforsøg her i januar, så jeg er blevet lidt nysgerrig over hvor mange der har opnået graviditet efter fryseforsøg? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

modesty

Jj1709 skriver:

vi står og skal igennem første fryseforsøg her i januar, så jeg er blevet lidt nysgerrig over hvor mange der har opnået graviditet efter fryseforsøg? 

Det kan du få at vide via din klinik. Jeg kan ikke huske den præcise procentdel, men den er lidt lavere end ved friskt æg. Det er vist noget med at hvis sandsynligheden er 20% ved friskt æg, er den 15% ved fryseæg, eller deromkring. Så der er stadig okay odds, det er bare lidt lavere. Men det kommer jo også an på æggenes kvalitet og hvor mange der bliver lagt op, så du ved mere om chancerne når de kan fortælle dig hvordan æggene ser ud.

Min søn er lavet ved fryseæg. 

Anmeld

6. januar 2015

LilleMie

Jj1709 skriver:

Jeg står og skal igennem det samme nu her, vores første fryseforsøg, og jeg får lagt æg op på lørdag allerede! Det er vildt spændende, da også samtidig er første gang, jeg skal have lagt æg op i det hele taget!

Hvornår forventer du ÆO? Jeg kender faktisk ikke til statistikken for fryseforsøg, men ved bare, at der er lidt dårligere odds end i et friskt forsøg.

Anmeld

6. januar 2015

Jj1709

LilleMie skriver:

Jeg står og skal igennem det samme nu her, vores første fryseforsøg, og jeg får lagt æg op på lørdag allerede! Det er vildt spændende, da også samtidig er første gang, jeg skal have lagt æg op i det hele taget!

Hvornår forventer du ÆO? Jeg kender faktisk ikke til statistikken for fryseforsøg, men ved bare, at der er lidt dårligere odds end i et friskt forsøg.

Ej hvor spændende! 

Jeg forventer først ÆO midt/sidst i januar 

Jeg kan godt forstå du er spændt, det er jeg bestemt også selv 

jeg vidste godt chancerne var en smule dårligere ved fryseforsøg, men man håber jo alligevel 

Anmeld

6. januar 2015

Jj1709

modesty skriver:

Det kan du få at vide via din klinik. Jeg kan ikke huske den præcise procentdel, men den er lidt lavere end ved friskt æg. Det er vist noget med at hvis sandsynligheden er 20% ved friskt æg, er den 15% ved fryseæg, eller deromkring. Så der er stadig okay odds, det er bare lidt lavere. Men det kommer jo også an på æggenes kvalitet og hvor mange der bliver lagt op, så du ved mere om chancerne når de kan fortælle dig hvordan æggene ser ud.

Min søn er lavet ved fryseæg. 

Jeg har spurgt klinikken, de ville helst ikke sætte % på, idet at det var meget individuelt fra person til person 

Hvor dejligt at vide det kan lykkedes med fryseæg, jeg efterlyser nok selv lidt solstrålehistorier, idet jeg selv er en smule skeptisk med de fryseæg 

Anmeld

6. januar 2015

stinemavepine

Første og eneste gang (indtil videre) jeg blev gravid, var ved et fryseforsøg  (desværre endte det i en missed abortion, men det var bare de uheldige 20% af alle graviditeter)

To bloggere jeg følger, er også for nylig blevet gravide ved fryseforsøg 

Jeg tror på at det for nogles kroppe fungerer bedre, at det er så naturligt som muligt og der ikke er lige så mange hormoner indblandet.

Held & lykke!

Anmeld

6. januar 2015

Dulgretz

Jj1709 skriver:

Jeg blev gravid med tvillinger i vores første fryseforsøg. Dog tog det næsten 6 uger med hormoner før min krop var klar til æo, men så gik det også bare som det skulle  Held og lykke med forsøget 

Anmeld

6. januar 2015

Jj1709

Dulgretz skriver:

Jeg blev gravid med tvillinger i vores første fryseforsøg. Dog tog det næsten 6 uger med hormoner før min krop var klar til æo, men så gik det også bare som det skulle  Held og lykke med forsøget 

Sikke en fantastisk solstrålehistorie..Hvor mange æg fik du lagt op? 

Anmeld

6. januar 2015

o1Mutte

Jj1709 skriver:

Er blevet gravid 2 ud af 3 gange med fryseæg Mister så bare igen, men tvivler på at det er æggenes skyld. 

Anmeld

6. januar 2015

Jj1709

o1Mutte skriver:

Er blevet gravid 2 ud af 3 gange med fryseæg Mister så bare igen, men tvivler på at det er æggenes skyld. 

var det ikke også fryseforsøg i skulle igennem nu her? Eller husker jeg forkert? 

Det er godt nok urimeligt du skal miste hver gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.