Cyklus?????????????! :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
10 svar
3 synes godt om
5. januar 2015

SRS

Kære tøser..

Jeg skriver til jer fordi jeg er møg hamerende træt af min cyklus. 

Jeg stoppede i juni måned med mine p-piller og der er ikke sket en dyt endnu. (og ja, jeg ved godt det er normalt der kan gå op til 12 mdr.) meeeen det synes de færreste sgu er fedt - mig inklusiv. 

Jeg har brugt ægløsningstest og er blevet skannet og der skulle være et godt potentiale i mig. Kæresten er også i fin form.

Jeg bruger clue, og tager gravidmulti til de er jer der vil spørge. 

Nå men jeg sad netop og læste indlæg hist og her.. og kunne så se at nogle skrev at man havde ÆL 14 dage før din næste mens. Jeg har altid regnet det med med 14 dage efter første mens. dag. ??

mine cyklus har lydt så ledes:

1. cyklus: 28 dage

2. cyklus: 30 dage

3. cyklus: 27 dage

4. cyklus: 20 dage

5. cyklus: 21 dage

6. cyklus: 39 dage

7. cyklus: 31 dage 

8. cyklus: indtil videre på 19 dage (skulle ha haft ÆL d. 30 men fik en negativ test. - testede også dagene op til og de var negative) ifølge clue er næste blødningsdag d. 15 jan. og udregner min cyklus til at være på gennemsnitlig 28 dage. 

Piger vil i ikke nok hjælpe mig? Hvornår har jeg ÆL???!  

p.s er anonym da PB. stadig er lidt hemmeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

Rockertand

SRS skriver:

Kære tøser..

Jeg skriver til jer fordi jeg er møg hamerende træt af min cyklus. 

Jeg stoppede i juni måned med mine p-piller og der er ikke sket en dyt endnu. (og ja, jeg ved godt det er normalt der kan gå op til 12 mdr.) meeeen det synes de færreste sgu er fedt - mig inklusiv. 

Jeg har brugt ægløsningstest og er blevet skannet og der skulle være et godt potentiale i mig. Kæresten er også i fin form.

Jeg bruger clue, og tager gravidmulti til de er jer der vil spørge. 

Nå men jeg sad netop og læste indlæg hist og her.. og kunne så se at nogle skrev at man havde ÆL 14 dage før din næste mens. Jeg har altid regnet det med med 14 dage efter første mens. dag. ??

mine cyklus har lydt så ledes:

1. cyklus: 28 dage

2. cyklus: 30 dage

3. cyklus: 27 dage

4. cyklus: 20 dage

5. cyklus: 21 dage

6. cyklus: 39 dage

7. cyklus: 31 dage 

8. cyklus: indtil videre på 19 dage (skulle ha haft ÆL d. 30 men fik en negativ test. - testede også dagene op til og de var negative) ifølge clue er næste blødningsdag d. 15 jan. og udregner min cyklus til at være på gennemsnitlig 28 dage. 

Piger vil i ikke nok hjælpe mig? Hvornår har jeg ÆL???!  

p.s er anonym da PB. stadig er lidt hemmeligt

Hvad er Clue? 

Ægløsningen falder vejledende 14 dage før forventet menstruation, men det kan lige så godt være 12 dage som 16 dage.

Anmeld

5. januar 2015

SRS

Rockertand skriver:

Hvad er Clue? 

Ægløsningen falder vejledende 14 dage før forventet menstruation, men det kan lige så godt være 12 dage som 16 dage.

Clue er en app der hjælper en med at holde styr på det hele, hvis ikke du kender den så prøv den. den forsøger også selv at regne det hele ud for dig, det har ramt plet for nogle af mine veninder.  

Og tak for dit svar - bare svært når min er så svingende som den er.. og jeg ikke for smerter i forbindelse med ÆL  

Anmeld

5. januar 2015

Rockertand

SRS skriver:

Clue er en app der hjælper en med at holde styr på det hele, hvis ikke du kender den så prøv den. den forsøger også selv at regne det hele ud for dig, det har ramt plet for nogle af mine veninder.  

Og tak for dit svar - bare svært når min er så svingende som den er.. og jeg ikke for smerter i forbindelse med ÆL  

Aaarh, det anede mig - slet det skidt og begynd at lytte til din krop og læn dig op ad ægløsningsteste, et computerprogram kan IKKE læse symptomer eller forudsige, hvordan din krop reagerer - og app'en har bestemt ikke gjort, at dine veninder er blevet gravide - det har sex på det rigtige tidspunkt, og nogle er mere fertile end andre, så det var de nok også blevet uden den app. 

Anmeld

5. januar 2015

hmg86

Det er godt nok også en svingende cyklus.. min er altid på 31 dage med få undtagelser.. og når der har været undtagelser har de cyklusser alle sammen været på 28 dage..

Anmeld

5. januar 2015

SRS

Rockertand skriver:

Aaarh, det anede mig - slet det skidt og begynd at lytte til din krop og læn dig op ad ægløsningsteste, et computerprogram kan IKKE læse symptomer eller forudsige, hvordan din krop reagerer - og app'en har bestemt ikke gjort, at dine veninder er blevet gravide - det har sex på det rigtige tidspunkt, og nogle er mere fertile end andre, så det var de nok også blevet uden den app. 

HAHA ! NEJ - det kan en app nok ik klare.. Men den har hjulpet dem til at holde styr på deres Æl.

Anmeld

5. januar 2015

Rockertand

SRS skriver:

HAHA ! NEJ - det kan en app nok ik klare.. Men den har hjulpet dem til at holde styr på deres Æl.

Men det er jo netop pointen, du har jo ikke nødvendigvis ægløsning på samme cyklusdag hver måned, så appen kan udregne, at du har ægløsning på dag 14, men hvis du lyttede til din krop, ville du opdage, at det i stedet var dag 12 den ene måned, dag 15 den næste og et helt tredje sted måneden efter.

Anmeld

5. januar 2015

SRS

Rockertand skriver:

Men det er jo netop pointen, du har jo ikke nødvendigvis ægløsning på samme cyklusdag hver måned, så appen kan udregne, at du har ægløsning på dag 14, men hvis du lyttede til din krop, ville du opdage, at det i stedet var dag 12 den ene måned, dag 15 den næste og et helt tredje sted måneden efter.

Jeg forstod godt pointen, og bruger den med forbehold og kun til at at holde styr på mine menstruationer .. Men tak for dine råd og svar. Vil blive ved med at lytte til min krop - kan bare ikke mærke mine ÆL. 

God aften. 

Anmeld

5. januar 2015

SRS

hmg86 skriver:

Det er godt nok også en svingende cyklus.. min er altid på 31 dage med få undtagelser.. og når der har været undtagelser har de cyklusser alle sammen været på 28 dage..

Ja det er meget underligt .. du er heldig med at der har været mere styr på din  !

Anmeld

5. januar 2015

Risse

Jeg har mange steder hørt at gele Royal og vitex skulle gå ind og stabilisere ens cyklus ved netop at modne dine æg. 

Prøvede selv gele Royal fra Matas et par måneder efter jeg smed pillerne, fordi jeg den gang ikke engang havde en cyklus - og det hjalp rigtig meget

Min cyklus har været ret regelmæssig siden (også selvom jeg er stoppet med dem igen), og jeg lærte virkelig hvordan modne ÆL føles  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.