Mad på budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
5 svar
2 synes godt om
5. januar 2015

anjo01

hej. 

Min kæreste og jeg flyttede i november måned. Dette har resulteret i 2 1/2 x husleje i december og 2 x husleje hee i januar. Vi skal derfor i det helt store spare mode i januar, og vil høre om i har nogle gode forslag til billig mad. - vi er ved at være godt træt af lasagne og bolognese. og gerne noget uden skaldyr og svinekød, grundet allergi og ikke at kunne li det

tusind tak for hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2015

lineog4

En hel kylling til 40 kr kan sagtens blive til mad til to dage også med lidt til frrokost. Den ene dag steges den og spises med fx kartofler og den næste dag har man pillet rester af og kan lave pitabrød, omelet, biksemad mm. 

Omelet med en masse grøntsager er også billigt

linsesuppe

grøntsagssupper og andre supper

i det hele taget tænke i maden man laver kan strækkes over flere dage, både billigt og nemt 

Chili con carne

risengrød

hjemmebagt brød med billigt pålæg

gå på tilbudsjagt i form af dem der vil undgå madspild. Jeg finder nogen gange hele stege i føtex til 50-60 kr og har mad til minimum 3 dage

i det hele taget køb hele ting frem for udskæringer.

pasta med olivenolie, chili og hvidløg er også lækkert og levede jeg længe på som ung studerende på Island

pasta salat, ikke smide pasta ud og det samme med rissalat.

Anmeld

5. januar 2015

B&J

lineog4 skriver:

En hel kylling til 40 kr kan sagtens blive til mad til to dage også med lidt til frrokost. Den ene dag steges den og spises med fx kartofler og den næste dag har man pillet rester af og kan lave pitabrød, omelet, biksemad mm. 

linsesuppe

i det hele taget tænke i maden man laver kan strækkes over flere dage, både billigt og nemt 

Chili con carne

risengrød

gå på tilbudsjagt i form af dem der vil undgå madspild. Jeg finder nogen gange hele stege i føtex til 50-60 kr og har mad til minimum 3 dage

pasta med olivenolie, chili og hvidløg er også lækkert og levede jeg længe på som ung studerende på Island

Nemlig og mere til vandet kan bruges til suppe. Til 2 dag og kødet kan bruges til mad til 2 dag så der er mad til næsten 4 dage i en kylling og selv skal der skal lidt tilbehør til 

Anmeld

5. januar 2015

lineog4

B&J skriver:

Nemlig og mere til vandet kan bruges til suppe. Til 2 dag og kødet kan bruges til mad til 2 dag så der er mad til næsten 4 dage i en kylling og selv skal der skal lidt tilbehør til 

Nu er vi lidt glade for en sprød kylling, men klipper den nogen gange op så jeg har noget at koge suppe på og så et kraftben til en 10er og lidt grøntsager - vupti den lækreste klare suppe... Og så har man til 3 dage på en kylling og et kraftben 

Anmeld

5. januar 2015

B&J

lineog4 skriver:

Nu er vi lidt glade for en sprød kylling, men klipper den nogen gange op så jeg har noget at koge suppe på og så et kraftben til en 10er og lidt grøntsager - vupti den lækreste klare suppe... Og så har man til 3 dage på en kylling og et kraftben 

Fantastisk

Anmeld

6. januar 2015

anjo01

lineog4 skriver:

linsesuppe

Chili con carne

risengrød

Uuh sikke nogle gode ideer. Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.