Anonym skriver:
siden jeg blev gravid for 4 måneder siden har tingen mildt sagt ikke gået godt. 
Efter at have været i parhold i 5 år, gik jeg af p-pillerne og vupti blev gravid med det samme.
Jeg droppede desværre også ud af min uddannelse efter at have læste i 3 år (kun bestået 2 år, måtte tage en pause pga. af stress)
Nu arbejder jeg som ufaglært (dette er hårdt for min selvtillid da jeg vilde min uddannelse så meget, har lavet en aftale med mig selv jeg vil prøve igen på et senere tidspunkt i livet
)
- Nu skal vi være forældre og min kæreste er stress om penge osv.
jeg prøvede at snakke med kæreste om det, men han sagde alt var fint, og vi nok skulle finde ud af det med penge.
- en aften flipper han! jeg er uduelig som menneske, han vilde bare ha en kæreste der var normal og kunne fuldføre sin uddannelse
han var virkelig ond (jeg var 3 månder gravid på det tidspunkt)
i går har vi været i Ikea, og jeg er nu 4 måneder gravid. - Han giver mig noget affald fra en stole (plastisk) han siger smid det i skræl, jeg siger: er jeg affald dronning eller hvad.
Han svarer: Du er uduelig, og kan ikke bruges til andet 

de ord har såret mig så dybt, og når jeg konfronterede ham med det og sagde det gjorde rigtigt ondt, siger han. ALTID er du en drama queen! det handler ikke om dig nu 

Vi har tid til parterapi i uge 7, fordi det er et ultimatum jeg har opstillet eller går vi der eller går jeg fra ham, fordi han er blev onderne og onderne jo længere i graviditeten jeg kommer 
Jeg ved, at når jeg skal være mor har jeg et ansvar for ikke kun mig selv men også mit ufødte barn.
Men jeg orker ikke mere jeg kan ikke vente til uge 7. 
Min familie bor i Norge og jeg kender næsten ingen i DK....
Hvad skal jeg gøre?
jeg er så nedkøre nu jeg snart orker ikke mere.
Psykisk terror er ikke at spøge med. Jeg har været i sådanne forhold 2 gange. Det er forfærdeligt og det er super svært at komme ovenpå igen efterfølgende.
Jeg er sikker på, at der er flere situationer end dem du beskriver her, det kan jeg næsten fornemme ud fra din tekst..
Siden at du nu spørger dig selv om der er tale om psykisk terror, så er du ikke udelukket fra at det kan være dette.
Jeg vil nok umiddelbart ikke sige "flygt", medmindre han er enorm terroriserende konstant. Først og fremmest ville jeg konfrontere ham. Uden skinger stemme, men helt roligt sætte mig ned og bare sige "Jeg har det faktisk sådan og sådan og sådan..." Hvis du synes at dette virker uoverskueligt og hårdt at gøre ad dig selv, så tænk på dit barn.
Jeg har hørt om kvinder der har været i så psykisk ustabile forhold, at de blev nødt til at flygte til slut, og at de havde svært ved at genoprette sig selv.. Psykisk vold kan sagtens måle sig med fysisk vold.
Men mærk godt efter inde i dig selv. Har du ingen fortrolige veninder/venner/familie her, som du kan tale med om dette?