Hvor meget har en far krav på samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
7 svar
2 synes godt om
3. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg Skriver på vejene af min veninde. Min veninde har en datter på 7 år og bor på fyn datterens far bor i København og er har derfor samvær med pigen hver anden weekend. Nu overvejer hun, at flytte til sjælland, men betyder det så at faderen har krav på en 7/7 ordning? Ved i noget om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ved ikke noget om det. Men tænker at det jo ikke er et lille barn. Hvis barnet godt vil se far mere end 2 dage hver anden weekend - så er det vel fair nok? 

Men kan ikke forestille mig man går direkte fra hver anden weekend til 7/7. Vil faren søge om det? 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Det vil han, og min veninde tror ikke på at den ordning vil være godt for hendes datter, da hun ikke får en tryg base, og det er hun et barn som har brug for.

Anmeld

3. januar 2015

migxher

Han har vel krav på den mængde samvær han vil have og som så er forsvarlig i forhold det pigen og hendes alder. Men det er jo op  til statsforvaltningen hvor meget samvær de vil give ham. Det kan ingen her inde svare på

Anmeld

3. januar 2015

Maise86

Anonym skriver:

Jeg Skriver på vejene af min veninde. Min veninde har en datter på 7 år og bor på fyn datterens far bor i København og er har derfor samvær med pigen hver anden weekend. Nu overvejer hun, at flytte til sjælland, men betyder det så at faderen har krav på en 7/7 ordning? Ved i noget om det?

Ingen forældre har ret til at gøre krav på deres børn. Alt samvær, hvis forældrene ikke kan blive enige, bliver tilrettelagt efter hvad der er bedst for barnet. 

Så hvis din veninde ikke mener det er i barnets tarv at de deler 7/7, så må hun tage den i statsforvaltningen og så vurderer de hvad der er bedst for barnet. 

Anmeld

4. januar 2015

Newsence

far har ikke krav på noget samvær. Det er barnet der har krav på samvær... Den må man lige huske.

derudover kommer det an på mange ting.

1. hvor langt væk kommer de til at bo fra hinanden ( skal være ret tæt før en 7/7 bliver aktuelt)

2. hvor god er far og datters tilknytning ( denne kan være rigtig god selvom de hidtil har set hinanden mindre)

3. har Far mulighed for at aflevere i skole og tid til lektier om aften ( eks. har far sent arbejde så dette bliver et problem )

4. hvad ønsker barnet selv ( med den alder barnet har vil barnet blive spurgt)

og så videre. derfor er det et spørgsmål der ikke kan svares på. Men må jo nok sige at det med fastbase er lige så individuelt som børn er. Nogen børn trives fint og har bare to faste baser. det generer dem ikke mens andre ikke syntes det er så fedt. Med mindre man har et sensitivt barn ( så man på forhånd ved at dette ikke er godt) ja så ved man jo ikke hvordan ens barn vil have det før man har prøvet det lidt tid.. 

man skal huske at en ordning med kun hveranden weekend også har ulemper. eks. når mor har påsken ja så ser barnet ikke sin far i over 4 uger da denne går over to weekender. Derfor bør din veninde måske overveje noget mere samvær til far nu hvor de skal bo tættere på hinanden. Godt være det ikke skal være en 7/7 men må¨ske en dag mere eller to i den uge hvor far ikke har samværsweekend. På den måde møder hun far på midten og de kan måske undgå SF. For kan godt forstå far gerne vil se barnet mere.. Tænk på hvor få dage på et år han reelt ser sit barn. Men er de helt uenige så er SF den eneste løsning.. 

Anmeld

4. januar 2015

Milas14

Nu er jeg samværsmor og jeg stiller nogen krav og så finder jeg ud af det med bopælsfar!!.. Hvis ikke vi kan blive enige, så går det til statsforvaltningen. Det har vi prøvet 1 gang og der blev jeg hørt på ligefod med far.

Vi har en 9-5 ordning her

Anmeld

4. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Far har ikke krav på en 7/7 ordning bare fordi de bor tæt på hinanden... 

Barnet har en bopæls forældre og har ellers krav på at være hos den anden forældre hver anden weekend med mindre forældrene eller stats amtet siger andet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.