Fortvivlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
6 svar
5 synes godt om
3. januar 2015

mille190891

Hej allesammen 

Jeg har brug for at høre om andre har prøvet det samme som jeg, eller kan hjælpe mig lidt her.

Min kæreste og jeg besluttede os for 2 måneder sidden, at tiden var til at starte projekt baby  Det er dog ikke lykkedes os endnu.

Nu er sagen blevet den at vi står og vil købe et hus der skal TOTAL renoveres. Vi havde droppede alt om huset, da sælger på ingen måde ville ned i pris. Vi fik så lige beskeden i går, om at vi kan få det til den pris vi gerne vil have det ned i.

Meeeeeen nu vil kæresten selvfølgelig gerne udskyde projekt baby i 1/2 års tid, så vi kan få lavet huset. Vi skal bo nede ved svigermor i nogle måneder, så vi kan spare lidt på vores nuværende husleje. Min kæreste syntes bestemt ikke, at jeg skal have top mave nede ved hans mor. 

Kan godt forstå ham, men var såååå ked af det i går, da jeg virkelig allerede glæder mig til at blive gravid. Jeg vil så gerne have et barn nu, og kan slet ikke klare tanken om at skal rykke det 1/2 år, efter jeg har vænnet mig til tanken om at det skulle være nu! 

Er jeg total mærkelig? At jeg tænker 1/2 år er længe? At jeg har helt ondt i maven over det? Er dybt ulykkelig og ked af det?

Jeg er selvfølgelig bange for, at vi har svært ved at blive gravide og at vi så skal vente ufattelig lang tid på det.

Håber der er nogle som kan se dette fra forskellige vinkler.

Fra en meget fortvivlet og ulykkelig ung kvinde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

l.kjoeller

Synes  ikke det er dumt tænkt af din kæreste.  Du vil være glad for at kunne være dig selv når du er gravid 

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Altså jeg kan godt forstå du bliver trist over at skulle vente nu i liiiige præcis er startet - men! Selvom 6 mdr synes længe så er det det faktisk ikke. Det går lynene hurtigt og tro mig: når du skal rende gravid rundt gider du ikke bo under samme tag som din svigermor. Du vil være alene og gå og bygge rede med mave på. Alene med din mand i jeres hjem. Så selvom du synes det er trist at vente så er det 110% det værd bagefter. Så har i ro og fred til at starte jeres helt eget 

Anmeld

3. januar 2015

Signe-bine

Det lyder da meget fornuftigt at vente med pb til huset er købt og istandsat... Men følelser og fornuft taler ikke altid samme sprog - og jeg kan sagtens forstå din skuffelse over at skulle udsætte pb... Jeg ved måske ikke hvad løsningen skal være, men jeg kunne ikke forestille mig det var fedt at være nygravid med kvalme og hormonerne uden på tøjet, og så bo med svigermor. Ligemeget hvor sød hun måtte være. Man kan have inderligt brug for at være alene uden at skulle være noget for nogen eller tage hensyn til nogen når man er gravid. Og når man bor i andres hjem tager de fleste altid en smule hensyn og er oppe på "høfligheds-dupperne". 

På den anden side får du jo ikke en baby LIGE nu, heller ikke selvom du blev gravid i morgen. Det tager trods alt 9 måneder så det kunne jo i princippet godt lade sig gøre at fortsætte med pb mens i køber og renoverer hus. Det er ikke sikket lige i to som par får svært ved at få børn, men det tager nu et par forsøg for de fleste, så i kunne også blive ved at prøve og så tage det som det kommer, hvis det er om 3 uger du har en positiv test eller 6 måneder.

Held og lykke med det hele hvert fald :-), 

Anmeld

3. januar 2015

mille190891

Ja min fornuft siger også at det er det rigtige at vente.

Mine følelser har det bare ikke på samme måde.

Prøver også at tænke hele tiden, at det jo ikke er fordi han ikke vil men at det nok bare burde vente 1/2 år. Var bare lige blevet så glad for, at nu var han klar ☺️

Anmeld

3. januar 2015

ninibadini

Den er lidt svær, og det synes I sikkert også selv Som en anden siger, er det jo ikke sikkert at du bliver gravid i morgen. De fleste skal bruge nogle forsøg, og der går jo nogle måneder før maven er til gene Men du vil selvfølgelig være lidt mere sensibel, og om det er godt når man bor med svigermor, kan jeg selvfølgelig ikke vide. Hvis I selv skal stå for noget af renoveringen og fx skal male, ville det jo være smart hvis du kunne hjælpe til, og det går jo ikke som gravid. Er du sikker på, at I kan flytte ind om 6 mdr? Sådanne istandsættelser har det jo med at kunne trække lidt ud...

Men måske I kunne lave et kompromis. I kunne starte op igen om 3 mdr. Hvis du bliver gravid med det samme, må I tage det med, og hvis der går lidt tid, er det jo også passende

Anmeld

3. januar 2015

mille190891

ninibadini skriver:

Den er lidt svær, og det synes I sikkert også selv Som en anden siger, er det jo ikke sikkert at du bliver gravid i morgen. De fleste skal bruge nogle forsøg, og der går jo nogle måneder før maven er til gene Men du vil selvfølgelig være lidt mere sensibel, og om det er godt når man bor med svigermor, kan jeg selvfølgelig ikke vide. Hvis I selv skal stå for noget af renoveringen og fx skal male, ville det jo være smart hvis du kunne hjælpe til, og det går jo ikke som gravid. Er du sikker på, at I kan flytte ind om 6 mdr? Sådanne istandsættelser har det jo med at kunne trække lidt ud...

Men måske I kunne lave et kompromis. I kunne starte op igen om 3 mdr. Hvis du bliver gravid med det samme, må I tage det med, og hvis der går lidt tid, er det jo også passende

Ja syntes den er svær, da der jo kan gå længe inden jeg bliver gravid. Vi kunne jo ihvertfald ikke lige i første huk.

Min kæreste skal selv lave stort set ALT. Han er VVS og energi montør, og hans hænder er skruet godt på. Så skal undvære min kæreste end del. Jeg skal selvfølgelig hjælpe med lidt, men grundet dårlig ryg kan jeg ikk hjælpe med alt. 

Vi har os snakket om, at vi venter 3 måneders tid og ser hvor langt vi er nået med huset  

Det er bare svært 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.