Anonym skriver:
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Min kæreste og jeg prøver at blive gravide. Men siden i sommers er mine menstruationer enten udeblevet, eller haft lange cyklusser. Fik min mens i juli, fik først igen den 14 oktober. Så fk jeg den 27 november. Og ind til videre er min cyklus på 38 dage. Og jeg synes simpelthen at mine pms symptomer bliver så lang trukne! Jeg har så ondt i brysterne og humørsvingninger. Kan ikke have bh på eller ligge ned! Jeg kan ikke vågne om morgenen. Jeg kan sove 12+timer.
Da jeg der imellem juli til oktober ikke fik mens. Var der en dag jeg fik en mave krampe og Pletvlødte? Kan det evt have været foster eller noget? Testede ikke på daværende tidspunkt..
Min læge har forresten taget blodprøver for at se om det er pco.. Men mine cyklusser var normale førhen og havde heller ikke bumser der (har jeg mange af nu ) .. Kan man godt bare pludseligt udvikle pco?? Får svar på prøverne i morgen ..
Jeg tror bestemt ikke, at du var gravid, da du havde mavekramper og pletblødte, en spontan abort er som regel med kraftigere symptomer.
Du kan godt pludselig udvikle kraftigere symptomer på PCO, f.eks. er symptomerne afhængige af sukkerindtag og vægt, men man behøver ikke være overvægtig for at have PCO.
Selvom blodprøverne skulle vise, at du har PCO, kan du sagtens blive gravid alligevel, der er mange PCO-piger, der oplever spontan graviditet, og der er også mange, der aldrig opdager, at de har sygdommen. For nogle er det nødvendigt med nogle tiltag, det kan være kostændringer, motion, tabletbehandling, nogle tilknyttes fertilitetsklinikker.
Anmeld