Behandling og arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
10 svar
2 synes godt om
3. januar 2015

Anonym trådstarter

Et af mine store dilemmaer i denne behandlings verden, er godt nok hvad pokker jeg gør i forhold til arbejde. 

Jeg skal igang med 1 IVF (vi har prøvet i 5 år) og jeg vil jo gerne at der snarest sker noget. 

Jeg synes altid det er pokkes ubelejlig at skulle tage fri i tide og utide, da jeg jo gerne vil være tro overfor mit job. Det skal lige siges det er praktik i forbindelse med uddannelse jeg er i.

Hvad gjorde i Mht. job og behandling?

Jeg er bange for at blive betragtet som ugens gæst og ikke bestå  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Malene76

Jeg har en paragraf 56 i forbindelse med barnløshedsbehandling som gør at min arbejdsgiver får noget af min løn refunderet når jeg tager fri i forbindelse med behandling. Der er vikar på når jeg ikke er der i mine timer.

måske du også kunne søge det? 

Kh. Malene 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg har en paragraf 56 i forbindelse med barnløshedsbehandling som gør at min arbejdsgiver får noget af min løn refunderet når jeg tager fri i forbindelse med behandling. Der er vikar på når jeg ikke er der i mine timer.

Kh. Malene 

Jeg tror det ikke, det er hvis noget med at man skal have 10 fraværsdage på et år, og jeg er kun ansat til og med Maj. 

Men det er værd at undersøge nærmere 

Anmeld

3. januar 2015

Holst85

Din paragraf 56 følger dig i det år, så der hvor du kommer hen næste gang får også refunderet dine sygedage 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Holst85 skriver:

Din paragraf 56 følger dig i det år, så der hvor du kommer hen næste gang får også refunderet dine sygedage 

Det er på SU og der kan man desværre ikke have den paragraf. Så tror ikke jeg kan få den 

Anmeld

3. januar 2015

Holst85

Øv øv ;-(

Anmeld

14. januar 2015

Mille:)

Malene76 skriver:

Kh. Malene 

Må jeg spørge hvordan du fik sådan en paragraf? hvor kan man søge sådan en?

Jeg bryder mig nemlig ikke om at skal lyve hver gang jeg skal afsted... og hvis de nu kan få noget refunderet så er det da værd at tage med

Anmeld

14. januar 2015

Malene76

Mille:) skriver:

Må jeg spørge hvordan du fik sådan en paragraf? hvor kan man søge sådan en?

Jeg bryder mig nemlig ikke om at skal lyve hver gang jeg skal afsted... og hvis de nu kan få noget refunderet så er det da værd at tage med

Du spørger bare. Jeg ringede til kommunen og fik ansøgningen udleveret og fik min læge til at udfylde det og sendte den retur til kommunen og fik det derefter. Det gik helt glat. 

Kh. Malene 

Anmeld

16. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Et af mine store dilemmaer i denne behandlings verden, er godt nok hvad pokker jeg gør i forhold til arbejde. 

Jeg skal igang med 1 IVF (vi har prøvet i 5 år) og jeg vil jo gerne at der snarest sker noget. 

Jeg synes altid det er pokkes ubelejlig at skulle tage fri i tide og utide, da jeg jo gerne vil være tro overfor mit job. Det skal lige siges det er praktik i forbindelse med uddannelse jeg er i.

Hvad gjorde i Mht. job og behandling?

Jeg er bange for at blive betragtet som ugens gæst og ikke bestå  

Hej med dig

Jeg har skrevet lidt omkring udfordringerne ved at få arbejdsliv og fertilitetsbehandling til at gå op:

https://erduherikkesnart.wordpress.com/2014/12/02/av-mit-arbejdsliv/

Måske du kan bruge det. Uanset hvad, så vil jeg foreslå dig at du så hurtigt som muligt søger rådgivning enten hos kommunen eller på dit studiested. Din barnløshed bør side-stilles med en kronisk lidelse.

Held og lykke.

Kh /S

Anmeld

16. januar 2015

J85

Jeg har også en paragraf 56, snakkede med Jobcentret & printede ansøgningen ud på nettet. Hun sagde stort set alle i behandlings-verden bliver godkendt, man skal bare vedhæfte dokumentation i for af dit indkaldelses brev.

Kræver bare man er ærlig overfor sin arbejdsgiver

Held & Lykke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.