Håber nogle kan hjælpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. januar 2015

Babee

Hej piger. har lige fået mine 2 dejlige streger i går og i dag. og er i dag 4+0. 

Hvornår vil i anbefale mig at ringe til min læge?

og hvor langt henne i graviditeten får man tilbudt den første scanning af fosterets hjerteblink?

Det hele er bare så spændende og kan næsten ikke tro på det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

Jannieb

Babee skriver:

Hej piger. har lige fået mine 2 dejlige streger i går og i dag. og er i dag 4+0. 

og hvor langt henne i graviditeten får man tilbudt den første scanning af fosterets hjerteblink?

Jeg ringede til min læge her til morgen er 4+1 idag. Jeg skal derop på tirsdag og have det bekræftet. Jeg skal også have en samtale med min læge pga MA i okt. Hvis du ikke har haft kpmplicationer i graviditeten får du ikke en tidligscanning tildelt, så skal du selv betale for den. 

Stort tillykke med den lille spire Så kan vi følges

Anmeld

2. januar 2015

Princesspigen

Babee skriver:

Jeg da ventede min datter for 2 og et halvt år siden testede jeg positivt 6+1 og var til lægen allerede dagen efter hvor han os testede min tisseprø e og bekræftede jeg var gravid.. 

Efter det var det først 12+ han ville se mig igen med mindre der gik noget galt for først der han starter en journal.. 

Jeg mener scanningerne er i 15 og 20 uge men jeg er ikke sikker på det.. 

Anmeld

2. januar 2015

Elgaard73

Tillykke.

Du kan ringe til lægen nu, hvis du vil. Så kan han/hun sige om de vil se dig nu og selv bekræfte graviditeten. Ellers giver de dig nok bare en tid hen omkring uge 8, til undersøgelse, blodprøver (resultatet af dem, skal bruges til den første skanning) og vandrejournal.

Hvis du er blevet gravid på normalvis, vil den første skanning (nakkefoldsskanningen) lige omkring uge 10-12 stykker.

Anmeld

2. januar 2015

l.kjoeller

Babee skriver:

Du får tilbud to scanninger. 12+ nakkefold  scanning  og 18-20+ misdannelses scanning.  Man får ikke tilbudt  scanning  til hjerteblink med mindre lægen  skønner det nødvendigt ved f.eks. blødning , historik med abort mm. Ring til din læge og hør hvornår h*n vil se dig . Er lidt forskelligt.  Stort tillykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.