vi har 20 mdr mellem nr 1 og 2
der er 3 år mellem 2 og 3.
Personligt synes vi begge det var nemt at gå fra to til tre det første halve år. Men så blev det hårdt. Vi kommer sjældent nogen steder hver især fordi det er så stressende at passe de tre børn alene. Det tager så lang tid at putte alene, en vil ud og få, en vil sE tegnefilm, en vil cykle og så er der sport. Børn skal dyrke sport jo, så der er altid en der skal køre til svømning eller gymnastik, mens den anden prøver at lave med med en skrigende puge der er mega træt og vil sidde på armen samtidigt med pastaen koger over...åh, alle de kære måltider
. Der er altid en der græder, nogen der skændes eller også vil ingen af dem det samme. Må indrømme det var SÅ nemt med to børn i forhold til 3.
Og pasning er faktisk et problem hvis det indebærer flere timer eller overnatning da ingen af vores forældre hygger sig når de har alle tre, netop af samme årsager som skrevet ovenover. Ofte tager de kun de to store, fordi de ikke orker den mindste der nu er 2,5. Og fordi de VED de skændes mere når de er samlet.
fortryder ikke Sara, hun er en lækkermås
, men vi har meget at se til og er vil sige vi pt er dobbelt så stressede som da vi kun havde to, selv om der kun er kommet en lille en til.
De to store synes ikke det er sjovt hun er her og har flere gange spurgt om vi ikke kunne sælge hende, håber det forbedrer sig med årene
.
måske skulle vi enten have ventet flere år, så de store måske magtede hende bedre og mere tålmodighed, eller også skulle hun havde været født laaang tid før, så de to store ikke var så langt fra hende aldersmæssigt. Eller også skal de bare være sådan.
men, jeg ser frem til de ikke skændes så meget, at de vil det samme, at ci føler vi bare en enkelt dag har overskud og ikke føler vi er så presset på både tid og overskud.
om jeg havde gjort det igen?? Ja, men kun fordi vores forhold er så fast (15 år) og jeg stolede på vi nok skulle klare det. Men det er en lang rejse for forholdet der bliver sat på en prøve fordi der ikke er overskud til kæresteriet ret ofte, vi er bare så trætte kl 21