Kan kommunen tage min kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
9 svar
1 synes godt om
1. januar 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle der ved hvad der sker hvis man udebliver fra noget praktik kommunen har sendt en i ? Er enlig mor.. kan de finde på at tage min kontanthjælp så kan jeg jo ikke forsørge mit barn. Kommunen mener jeg er arbejdsparat men det mener jeg ikke. Skal dog siges jeg har Været på kh længe af flere omgange 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er der nogle der ved hvad der sker hvis man udebliver fra noget praktik kommunen har sendt en i ? Er enlig mor.. kan de finde på at tage min kontanthjælp så kan jeg jo ikke forsørge mit barn. Kommunen mener jeg er arbejdsparat men det mener jeg ikke. Skal dog siges jeg har Været på kh længe af flere omgange 

Ja det vil jeg da gå ud fra at de godt kan. Du må ringe til din sagsbehandler og tale med hende, hvis ikke du føler dig parat af den ene eller anden årsag. Men fair nok er det vel at lave lidt for sine penge, og et praktiksted åbner måske flere muligheder for dig, så du hurtigt kan komme ud på arbejdsmarkedet igen. 

Anmeld

1. januar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Fordi man har børn idag, er man ikke sikret! Så ja, når man er på kontanthjælp kan de stort set bede dig gøre alt - og makker man ikke ret, så kan de hvad de vil. 

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Hvis du bliver væk fra aktivering eller arbejde i længere tid tager de din kontanthjælp men er det et enkelt møde plejer de det ikke.. 

Anmeld

1. januar 2015

Princesspigen

Anonym skriver:

Hvis du bliver væk fra aktivering eller arbejde i længere tid tager de din kontanthjælp men er det et enkelt møde plejer de det ikke.. 

Anmeld

1. januar 2015

tarkoflen

Det kommer vel an på om det er pjæk eller sygdom eller hvad der er årsagen? Jeg ved at når man er på dagpenge kan må frataget sine dagpenge hvis man ikke overholder sin del af rådighedsforpligtelsen, jeg vil tro det ikke er anderledes blot fordi du er på kontanthjælp. Og så spiller det nok også ind om det er en enkelt dag eller længere tid og om det er første gang!

Anmeld

1. januar 2015

SandraXOXO

Ja det kan de godt, og de gør det også. Jeg har socialfobi og blev sendt i aktivering et sted fuld af mennesker og jeg kunne slet ikke fungere, prøvede mange gange at ringe og forklare at det ikke gik, min læge skrev også til kommunen. Men ja, møder du ikke op får du ikke penge og det var ikke deres problem at jeg havde tre børn, man er ikke fredet fordi man har børn. 

Anmeld

2. januar 2015

Elgaard73

Ja, det kan de godt.Og de gør det, også selv om at det kun er en enkelt dag.

De sanktionere dig et vis beløb pr dag at du udebliver. Uden at kunne nævne det helt eksakte beløb (kender jo ikke din ydelse), så mener jeg at din ydelse bliver divideret med ca 21 (gennemsnitlige arbejdsdage på en måned) og så har du det beløb som de trækker hver dag at du udebliver.

Lad os sige at du har 14000,- om måneden. Det dividere du med 21. Det giver 666,- pr dag du udebliver.

Håber at det gav lidt mening, selv om at beløbene ikke er helt korrekte.

Anmeld

2. januar 2015

Sprit25

De vil skærer i din kontanthjælp så jeg kan på ingen måde anbefale dig at "blive" væk. Og nej bare fordi man har børn er man ikke fredet. Hvilket i min optik er helt fair

Anmeld

2. januar 2015

lillespir26

Sprit25 skriver:

De vil skærer i din kontanthjælp så jeg kan på ingen måde anbefale dig at "blive" væk. Og nej bare fordi man har børn er man ikke fredet. Hvilket i min optik er helt fair

Ja det skære et beløb fra hvert dag medmindre du er syg men som ofre er det ikke så slemt når man kommer igang du har gået hjemme længe og det er en omvæltning men giv det nogle dage og se tiden an kender det selv jeg har gået ledig i snart 3 år går på barsel den 12 jan og blev sendt i praktik den 1 jan 3 dage om ugen og jeg blev så irriteret over det da  jeg ligesom er højgravid men jeg elsker simpelthen at være der da jeg kom igang og håber de vil have mig i praktik igen til jan 2016 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.