Ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. januar 2015

SKbaby

Hej

Jeg har lige brug for lidt råd.

Vi har en pige på 13 mdr og har faktisk ikke brugt beskyttelse siden fødslen, men der er endnu ikke kommet en graviditet. Min første mens kom da hun var 6 mdr og siden da har den været ret uregelmæssig dvs. med en cyklus der har været på alt mellem 4 og 7 uger. Jeg regner med at det er amningen der spiller en rolle her. 

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at bruge ægløsningsteste for at se om jeg overhovedet har ægløsning men hvordan griber jeg det an uden at skulle bruge en formue på teste .  Jeg kan jo ikke teste hver dag i 6-7 uger. Kan man ikke teste hver 2 dag og måske hver dag når testen bliver mere positiv eller risikerer man så at gå glip af ægløsningen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Louisevilhababy

Det jo self lidt svært når du ikke ved hvordan din cyklus er, men jeg ville nok mene du skal prøve ved 10. Dag efter første mens. Dag ...så kan du ta den nogle dage frem og forhåbentlig ramme den...

det skal siges jeg ikke selv har prøvet ÆL test, men fra hvad jeg har læst .....

man kan også tage sim temp åeratur hver dag, den stiger nemlig ved ÆL 

Anmeld

1. januar 2015

Rockertand

SKbaby skriver:

Hej

Jeg har lige brug for lidt råd.

Vi har en pige på 13 mdr og har faktisk ikke brugt beskyttelse siden fødslen, men der er endnu ikke kommet en graviditet. Min første mens kom da hun var 6 mdr og siden da har den været ret uregelmæssig dvs. med en cyklus der har været på alt mellem 4 og 7 uger. Jeg regner med at det er amningen der spiller en rolle her. 

Jeg kunne godt tænke mig at prøve at bruge ægløsningsteste for at se om jeg overhovedet har ægløsning men hvordan griber jeg det an uden at skulle bruge en formue på teste .  Jeg kan jo ikke teste hver dag i 6-7 uger. Kan man ikke teste hver 2 dag og måske hver dag når testen bliver mere positiv eller risikerer man så at gå glip af ægløsningen? 

Nej, du skal minimum teste 1 gang dagligt, og når teststregen bliver mere tydelig, skal du teste 2-3 gange om dagen. Hvis du kun tester hver 2. dag risikerer du at misse den, fordi nogle kun får en farveintensitet i teststregen over få timer, og mange får øgning i teststregen flere gange i cyklus uden at få ægløsning på det tidspunkt, det er naturligt, at LH stiger og falder i løbet af cyklus.

Anmeld

1. januar 2015

Krydserfingre

Jeg tænker du har fire muligheder: 

1.enten tester du hver dag fra din mens til den evt næste 

2. Du kigger på dit udflåd da det tit giver et godt vink om hvornår æl er der (det skal blive klæbrigt så man kan strække det ca 2 cm ml fingrene) 

3. Du kan tage din temperatur 

4. I kan have sex hver anden dag i en hel cyklus. Så er du i hvert fald sikker på i rammer den.  

held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.