Før jeg skriver for meget, vil jeg skrive jeg elsker at have 3 levende mirakler - det at gå fra at have børn til at have en børneflok er helt specielt og jeg elsker at være mor til en børneflok og ville aldrig gøre anderledes.
Økonomisk: et barn koster jo, fodtøj ja der skal man jo købe 3 par og ikke 2 par, så det er jo 1/3 dyrere
De kan arve fra hinanden men det er ikke alt der kan gå i arv, og nogen gange er det måske også lidt hyggeligt med noget nyt også til den yngste. Vuggestue koster også selvom man får søskende rabat - på et tidspunkt betalte jeg 5.400 kr om mnd i institution - så næsten 1/3 af min løn gik til bare at betale pasning. Men synes faktisk der hvor jeg mærker det mest er hvis vi skal noget, en tur i tivoli er bare super dyrt med 3 børn, en ferie puha ofte kan vi ikke være i et rum - kiggede på legoland feks. Fordi vi var 5 gik det fra vi kunne tage afsted 4 mennesker to overnatninger og to dages indgang til 2200 til 4300 fordi vi var 5.... Det betyder vores ferie primært er med bil og telt. Ved godt en is kun koster en is mere, men pludselig virkede det bare som en stor udskrivning at købe is til 5, 5 i biffen... Mærkeligt men lige den 5. Billet, is mm. Gør det virker dyrt.
Praktisk: hmm, man går fra at være en voksen til et barn, til at være flere børn end voksne. Det betyder en ofte må vente når alle 3 vil noget forskelligt, en må gå på kompromis. Og ja det er så bare ofte midterbarnet her hjemme selvom vi voksne er meget obs på det, men den store og den lille er jo netop bare længere fra hinanden aldersmæssigt og interessemæssigt, og derfor er det nemmere at ham i midten bøjer enten mod den ældste eller den mindste. Min tid til hvert enkelt barn er jo også mindre logisk nok, og igen har jeg nok været bedre til at tage tid til den største, og den lille fylder jo bare 
Og så må jeg sige da mindste manden var helt lille, der synes vi uden tvivl det var nemmere at gå fra et barn til 2, end det var at gå fra 2 til 3. Men nu hvor jeg har vænnet mig til Line tid er en by i Rusland, mine penge går til børnene, bad klares hurtigt osv. Ja så synes jeg jo det er en leg at være mor til de her 3
Anmeld