Barn 2 vs barn 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
8 svar
1 synes godt om
1. januar 2015

Anonym trådstarter

hvordan er det at have 3 børn fremfor 2 børn ? 

Både rent praktisk rent økonomisk . 

Kom med alt hvad i har at sige .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

hvordan er det at have 3 børn fremfor 2 børn ? 

Både rent praktisk rent økonomisk . 

Kom med alt hvad i har at sige .. 

Det er skønt  

men for vores vedkommende måtte vi ud og investere i ny bil - så det var en dyr post. 

Ja det kan da mærkes økonomisk at der nu er endnu et barn som skal have sko, tøj og mad. 

Anmeld

1. januar 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Rent praktisk synes jeg ikke der er den store forskel, men min ældeste var 3,5 år da vi fik nr. Tre så kan faktisk ikke huske hvordan det kun er at have to børn .

økonomisk 

- udstyret er på plads

- hvis det er samme køn er det minimal hvad der skal løbes de første par år

- vug/dp søskende rabat så det er ikke så dyrt

- men i forhold til hygge - fx forlystelsesparker det koster kassen, der er sjælden rabat til to voksne og tre børn

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Det er skønt  

men for vores vedkommende måtte vi ud og investere i ny bil - så det var en dyr post. 

Ja det kan da mærkes økonomisk at der nu er endnu et barn som skal have sko, tøj og mad. 

Bilen er sen jeg selv frygter mest . 

Men med god vilje kan det lade sig gøre at beholde den vi har i noget tid  

møvede du hvor meget dyre det ca er om måneden ? 

Hvor gamle er jeres ? 

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Rent praktisk synes jeg ikke der er den store forskel, men min ældeste var 3,5 år da vi fik nr. Tre så kan faktisk ikke huske hvordan det kun er at have to børn .

økonomisk 

- udstyret er på plads

- hvis det er samme køn er det minimal hvad der skal løbes de første par år

- vug/dp søskende rabat så det er ikke så dyrt

- men i forhold til hygge - fx forlystelsesparker det koster kassen, der er sjælden rabat til to voksne og tre børn

Tusind tak for dit svar  

jeg har selv en på 4 pg en på 2 år . 

Anmeld

1. januar 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Bilen er sen jeg selv frygter mest . 

Men med god vilje kan det lade sig gøre at beholde den vi har i noget tid  

møvede du hvor meget dyre det ca er om måneden ? 

Hvor gamle er jeres ? 

Vi troede også vi kunne beholde vores ihvertfald det første år indtil nr 2 autostol skulle købes. men det gik slet slet ikke. Trods en bred stationcar så kunne vi ikke have 3 autostole på bagsædet og der kunne kun lige klemmes en voksen ind mellem to autostole så det var ikke holdbart i ret lang tid og vi konstaterede hurtigt at ingen af os ønskede at sidde der på en længere tur eller heller kør selv ferie syd på.. Så 5-6 uger gik der så stod der en ny (brugt) bil i garagen

Vores er 7, 5 og 1 år. Nej jeg har ikke noget overblik over hvor meget dyre det er i måneden men bare i vinterudstyr til denne vinter kostede knap 1000 kr mere end hvis jeg kun skulle købe til 2. 

Barnevogn havde vi heldigvis stadigvæk og nogle enkelte babylegesager og så har jeg købt meget brugt og fint legetøj til billige penge men stadig noget som skal købes til

Der hvor jeg kan se det bliver dyrt er fremad rettet hvis vi gerne vil på charterferie, forlystelser osv. alle pakkeløsninger er for 2 voksne og 2 børn. Det 3. barn koster som regel kassen at få med ved siden af.. 

Anmeld

1. januar 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Vi troede også vi kunne beholde vores ihvertfald det første år indtil nr 2 autostol skulle købes. men det gik slet slet ikke. Trods en bred stationcar så kunne vi ikke have 3 autostole på bagsædet og der kunne kun lige klemmes en voksen ind mellem to autostole så det var ikke holdbart i ret lang tid og vi konstaterede hurtigt at ingen af os ønskede at sidde der på en længere tur eller heller kør selv ferie syd på.. Så 5-6 uger gik der så stod der en ny (brugt) bil i garagen

Vores er 7, 5 og 1 år. Nej jeg har ikke noget overblik over hvor meget dyre det er i måneden men bare i vinterudstyr til denne vinter kostede knap 1000 kr mere end hvis jeg kun skulle købe til 2. 

Barnevogn havde vi heldigvis stadigvæk og nogle enkelte babylegesager og så har jeg købt meget brugt og fint legetøj til billige penge men stadig noget som skal købes til

Der hvor jeg kan se det bliver dyrt er fremad rettet hvis vi gerne vil på charterferie, forlystelser osv. alle pakkeløsninger er for 2 voksne og 2 børn. Det 3. barn koster som regel kassen at få med ved siden af.. 

Tusind tusind tak for dit meget brugte svar  

Anmeld

3. januar 2015

ekebiv

Vi har været så heldig at vores nr 2 og 3 er drenge så vi har alt i tøj og flyverdragter osv til tid og evighed :-) bilen er købt efter at vi legede med tanken om en 3'er så der er plads til 3 autostole på bagsædet, vi vidste at vi ikke ville komme på charterrejser i nogle år så vi købte en campingvogn som ligger fast og hvor vi er hele sommeren. I det daglige synes jeg ikke det er meget dyrere med 3 fremfor 2 men som en anden skriver så er mange "pakker" til to voksne og to børn. 

Anmeld

3. januar 2015

lineog4

Før jeg skriver for meget, vil jeg skrive jeg elsker at have 3 levende mirakler - det at gå fra at have børn til at have en børneflok er helt specielt og jeg elsker at være mor til en børneflok og ville aldrig gøre anderledes.

Økonomisk: et barn koster jo, fodtøj ja der skal man jo købe 3 par og ikke 2 par, så det er jo 1/3 dyrere  De kan arve fra hinanden men det er ikke alt der kan gå i arv, og nogen gange er det måske også lidt hyggeligt med noget nyt også til den yngste. Vuggestue koster også selvom man får søskende rabat - på et tidspunkt betalte jeg 5.400 kr om mnd i institution - så næsten 1/3 af min løn gik til bare at betale pasning. Men synes faktisk der hvor jeg mærker det mest er hvis vi skal noget, en tur i tivoli er bare super dyrt med 3 børn, en ferie puha ofte kan vi ikke være i et rum - kiggede på legoland feks. Fordi vi var 5 gik det fra vi kunne tage afsted 4 mennesker to overnatninger og to dages indgang til 2200 til 4300 fordi vi var 5.... Det betyder vores ferie primært er med bil og telt. Ved godt en is kun koster en is mere, men pludselig virkede det bare som en stor  udskrivning at købe is til 5, 5 i biffen... Mærkeligt men lige den 5. Billet, is mm. Gør det virker dyrt.

Praktisk: hmm, man går fra at være en voksen til et barn, til at være flere børn end voksne. Det betyder en ofte må vente når alle 3 vil noget forskelligt, en må gå på kompromis. Og ja det er så bare ofte midterbarnet her hjemme selvom vi voksne er meget obs på det, men den store og den lille er jo netop bare længere fra hinanden aldersmæssigt og interessemæssigt, og derfor er det nemmere at ham i midten bøjer enten mod den ældste eller den mindste. Min tid til hvert enkelt barn er jo også mindre logisk nok, og igen har jeg nok været bedre til at tage tid til den største, og den lille fylder jo bare 

Og så må jeg sige da mindste manden var helt lille, der synes vi uden tvivl det var nemmere at gå fra et barn til 2, end det var at gå fra 2 til 3. Men nu hvor jeg har vænnet mig til Line tid er en by i Rusland, mine penge går til børnene, bad klares hurtigt osv. Ja så synes jeg jo det er en leg at være mor til de her 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.