Træning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
4 svar
2 synes godt om
1. januar 2015

KThomsen

jeg elsker at træne og tager tit med min forlovet ned for at træne cardio mens han styrketræner

Men efter jeg er blevet gravid er jeg i tvivl om hvor meget og hvor lidt jeg må træne nogle der har styr på hvor meget og hvor hård cardio man må dyrke? Skal man holde sig under en hvis puls eller skal man ikke bekymre sig om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis du er vant til at træne, så kan du sagtens forsætte.. Du skal selvfølgelig have din sunde fornuft med. 

Du kan mærke hvis kroppen siger fra og du skal sætte tempoet lidt ned, og det vil den nok gøre jo længere hen du kommer. Bare lyt til din krop.

Men derudover er det skide sundt at træne igennem graviditeten.. Både for mor og barn!

Anmeld

1. januar 2015

KThomsen

ES90 skriver:

Hvis du er vant til at træne, så kan du sagtens forsætte.. Du skal selvfølgelig have din sunde fornuft med. 

Du kan mærke hvis kroppen siger fra og du skal sætte tempoet lidt ned, og det vil den nok gøre jo længere hen du kommer. Bare lyt til din krop.

Men derudover er det skide sundt at træne igennem graviditeten.. Både for mor og barn!

Tak tog en stille og rolig træning på 45 min på crosstrainerne et gik rigtig fint og det var dejligt at træne igen efter en pause på næsten to uger

Anmeld

1. januar 2015

Zelinasmor

Du må træne præcis som du plejer på nær styrketræning. Der skal man de første 12-15 uger passe på med for tunge løft. Efterfølgende må du styrketræne liggende og siddende. Men cardio er og bliver aldrig en dårlig ting som gravid - tværtimod. 

Anmeld

1. januar 2015

KThomsen

Zelinasmor skriver:

Du må træne præcis som du plejer på nær styrketræning. Der skal man de første 12-15 uger passe på med for tunge løft. Efterfølgende må du styrketræne liggende og siddende. Men cardio er og bliver aldrig en dårlig ting som gravid - tværtimod. 

Jeg har aldrig været så god til styrketræning, det overlader jeg til manden men vil også igang igen efter jeg fandt ud af at jeg er gravid. Var bare i tvivl om det var skidt eller godt, og om man kunne miste barnet ved at løbe og træne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.