Glukosebelastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
6 svar
6 synes godt om
1. januar 2015

Lisette W

Er der nogle af jer der har fået tilbudt glukosebelastning udelukkende på baggrund af for højt BMI, hvor testen vise sig at være positiv? 

Alle mine urinprøver har været fine, og det har blodprøverne også været, men fordi jeg vejer for meget er jeg af rutine blevet indkaldt til glukosebelastning af hospitalet. Jeg har egentlig ikke været nervøs, da min egen læge ikke mener jeg er overvægtig, og bestemt ikke tror jeg har sukkersyge, da jeg lever sundt og dyrker masser af motion. Men testen er i morgen, og nu begynder jeg alligevel at blive nervøs.

Er der nogle af jer der har prøvet det samme, at blive tilbudt glukosebelastning på bagrund af overvægt hvor urin og blodprøver ikke viste tegn på sukkersyge, men hvor det i glukosebaslastningen viste sig at i havde sukkersyge?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

HVPigen

Ja det har jeg, den var normal.  

Anmeld

2. januar 2015

Signe-bine

Jeg er gravid for anden gang nu, og er i begge graviditeter blevet indkaldt til glukosebelastningstest udelukkende pga for højt BMI. I min første graviditet var der ikke noget at komme efter, her anden gang skal jeg først have testen i februar :-)

Anmeld

2. januar 2015

lillespir26

Den viser jo nok hvad de andre ting har vist men hvis den viser noget andet skal du altså ikke være bange jeg har selv type 2 diabetes og er 33+0 henne og det eneste det er sket med mig under min graviditet er at jeg bliver hold mere øje med bliver scannet mere og vækstscanninger og den lille bliver taget ved pks 9 dage før termin 

Anmeld

2. januar 2015

k&k&k&k

Lisette W skriver:

Er der nogle af jer der har fået tilbudt glukosebelastning udelukkende på baggrund af for højt BMI, hvor testen vise sig at være positiv? 

Alle mine urinprøver har været fine, og det har blodprøverne også været, men fordi jeg vejer for meget er jeg af rutine blevet indkaldt til glukosebelastning af hospitalet. Jeg har egentlig ikke været nervøs, da min egen læge ikke mener jeg er overvægtig, og bestemt ikke tror jeg har sukkersyge, da jeg lever sundt og dyrker masser af motion. Men testen er i morgen, og nu begynder jeg alligevel at blive nervøs.

Er der nogle af jer der har prøvet det samme, at blive tilbudt glukosebelastning på bagrund af overvægt hvor urin og blodprøver ikke viste tegn på sukkersyge, men hvor det i glukosebaslastningen viste sig at i havde sukkersyge?  

Jeg har i begge mine graviditeter været afsted 2 gange! 

Med min datter "bestod" jeg også begge gange, altså ingen GBS. 

Med min søn var den første også fin men den jeg fik foretaget i uge 30 slog ud. Dog var det ikke nødvendig ned insulin! Kost alene kunne regulere det. 

Grunden til at jeg skal afsted 2 gange er fordi min mor har type1 og min far type2, jeg har derfor ekstra disponenter og skal afsted 2 gange. 

Anmeld

2. januar 2015

(august)

Har fået lavet både 2. og 3. gang pga for højt BMI. Begge gange var de negative for graviditets sukkersyge

Anmeld

2. januar 2015

Clisolka

lillespir24 skriver:

Den viser jo nok hvad de andre ting har vist men hvis den viser noget andet skal du altså ikke være bange jeg har selv type 2 diabetes og er 33+0 henne og det eneste det er sket med mig under min graviditet er at jeg bliver hold mere øje med bliver scannet mere og vækstscanninger og den lille bliver taget ved pks 9 dage før termin 

Enig  Ingen grund til at være bange - man bliver bare holdt det ekstra øje med 

Jeg fik selv graviditetsbetinget sukkersyge med min ældste, som udviklede sig til diabetes type 2 1½ år efter fødslen. Ved lillebrors graviditet blev jeg holdt ekstra godt øje med, intet farligt i det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.