Afklemt urinleder under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. december 2014

Papillon

Under min første graviditet lykkedes det den voksende livmoder at afklemme højre urinleder, så det var nødvendigt at lægge dræn (nefrostomikateter) fra højre nyre. Da jeg lå indlagt, spurgte jeg flere læger om risikoen for at skulle igennem det samme igen i en kommende graviditet var stor. De trådte alle vande og kunne ikke komme med svar. Jeg kan heller ikke finde noget med nettet om det.

I håb om måske at kunne finde svar, vil jeg spørge herinde, om der er andre, der har oplevet det samme under graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Babydreams

Papillon skriver:

Under min første graviditet lykkedes det den voksende livmoder at afklemme højre urinleder, så det var nødvendigt at lægge dræn (nefrostomikateter) fra højre nyre. Da jeg lå indlagt, spurgte jeg flere læger om risikoen for at skulle igennem det samme igen i en kommende graviditet var stor. De trådte alle vande og kunne ikke komme med svar. Jeg kan heller ikke finde noget med nettet om det.

I håb om måske at kunne finde svar, vil jeg spørge herinde, om der er andre, der har oplevet det samme under graviditet?

Oplevede præcis det samme med min søn, jeg fik afvide at der var 50% chance for det ville ske igen ..

Anmeld

31. december 2014

Papillon

Rikke Rasmussen skriver:

Oplevede præcis det samme med min søn, jeg fik afvide at der var 50% chance for det ville ske igen ..

Tusind tak for svaret!

Det er godt nok en høj risiko  Men på den anden side er der jo 50% chance for at gå fri denne gang 

Jeg har aldrig hørt om andre, der har oplevet det samme, så håber det er okay, jeg spørger ind til det Hvornår og hvordan blev det opdaget? Hvilket sygehus var du tilknyttet? Kunne de sige noget om, hvorfor det lige ramte dig? Har nemlig spekuleret på, om vi er nogen, der bare er disponeret for det anatomisk 

Jeg fik stærke smerter i højre side af ryggen og blev indlagt med nyrebækkenbetændelse da jeg var 37+2. Et par dage efter fandt de frem til, at det var den afklemte urinleder, der delvis var årsag til infektionen og mine smerter, og de lagde drænet. Det var på Herlev hospital, hvor de meget sjældent havde oplevet den slags.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.