Laktosefri is?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
6 svar
3 synes godt om
30. december 2014

Benjamins'mor

Hej.

Er der tilfældigvis nogen herinde der ligger inde med en opskrift på en god is uden laktose? 

Min søster er laktose intolerant og vil gerne have is til dessert i morgen ligesom os andre. Jeg har prøvet google, men vil hellere have en anbefaling end bare at tage en tilfældig opskrift fra google.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

Krydserfingre

Benjamins'mor skriver:

Hej.

Er der tilfældigvis nogen herinde der ligger inde med en opskrift på en god is uden laktose? 

Min søster er laktose intolerant og vil gerne have is til dessert i morgen ligesom os andre. Jeg har prøvet google, men vil hellere have en anbefaling end bare at tage en tilfældig opskrift fra google.

Vi spiser Tofuline is når vi spiser laktose fri is. Den er super god og findes i mange varianter! Man kan ikke smage den er anderledes. Han bla fåes i Irma. 

Anmeld

30. december 2014

Benjamins'mor

Pigeeeeen skriver:

Vi spiser Tofuline is når vi spiser laktose fri is. Den er super god og findes i mange varianter! Man kan ikke smage den er anderledes. Han bla fåes i Irma. 

Det vil jeg sige videre til min mor, så ved hun det. 

Men til i morgen vil hun helst selv lave den. 

Anmeld

30. december 2014

Krydserfingre

Benjamins'mor skriver:

Det vil jeg sige videre til min mor, så ved hun det. 

Men til i morgen vil hun helst selv lave den. 

Okay. Så kan hun jo bare lave den is hun har lyst til- også bare bytte mælken/fløden ud med laktosefri mælk/fløde. 

Anmeld

30. december 2014

TbCp

Benjamins'mor skriver:

Hej.

Jeg skal lige lede lidt... men lave nogle islagkager til min datters fødselsdag. Min søn har laktoseintolerance, så jeg lavede dem så han også kunne spise dem

Anmeld

30. december 2014

TbCp

TbCp skriver:

Jeg skal lige lede lidt... men lave nogle islagkager til min datters fødselsdag. Min søn har laktoseintolerance, så jeg lavede dem så han også kunne spise dem

Aj jeg kan simpelthen ikke finde opskriften.
Jeg brugte 2 lagkagebunde og imellem dem var der is. Men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg lavede isen :-S
Men dog det var soyais rørt op med noget andet, måske chokoladestykker i også.
Og så var der fondant/marcipan udover.

Men ja, som en anden skriver, hvis din søster kan tåle de laktosefri produkter, kan der laves efter en almindelig opskrift og så bare bruges disse. 
Ellers findes der flere soyaprodukter som også kan bruges.

Anmeld

30. december 2014

Sissel

Jeg plejer bare at lave den is jeg nu har lyst til, på laktosefri fløde.. Fløden fås i de fleste fødevarebutikker. Rema næsten med garanti, og som regel også de fleste andre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.