Jeg er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
8 svar
4 synes godt om
29. december 2014

Anonym trådstarter

Hej allesammen. 

Jeg testede positiv i dag. 

Jeg har dog nogle spørgsmål, da jeg skal være mor for første gang. 

1. Hvad nu? Hvornår skal jeg kontakte læge og hvad skal der ske? Hvad skal man sige?

2. Jeg er gået 2 dage over tid, så er 4+2 tror jeg. Hvor mange uger er der så fra nu af, til at man er over de 12 uger?

12 uger fra, at man tester positiv, eller 12 uger fra første mens dag i sidste cyklus?  Hvor mange uger er der fra nu af? 

3. Andre ting jeg skal vide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

1. Hvad nu? Hvornår skal jeg kontakte læge og hvad skal der ske? Hvad skal man sige?

2. Jeg er gået 2 dage over tid, så er 4+2 tror jeg. Hvor mange uger er der så fra nu af, til at man er over de 12 uger?

12 uger fra, at man tester positiv, eller 12 uger fra første mens dag i sidste cyklus?  Hvor mange uger er der fra nu af? 

Først stort tillykke med den lille spire.

jamen du kan som sådan godt ringe til din læge efter nytår. Men der bliver først lavet vandrejournal når du er i uge 8.

mht uge 12. Det er fra første mens dag. Altså dvs om 8 uger er du 12+2 hvis du er 4+2 nu. ��

Anmeld

29. december 2014

Bak

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Du kan kontakte din læge engang efter nytår og få en tid. De fleste læger venter til omkring uge 8 med at lave vandrejournalen. Han vil så hjælpe dig til, hvordan du bestiller tid til nakkefoldsskanningen, hvis det er noget du ønsker. Den skal foretages omkring uge 12 +/-. De 12 uger du spørger efter er i forhold til første dag i sidste menstruation. Dvs ca 8 uger fra nu, hvor du er 4 uger henne

håber det var svar Og til sidst: stort tillykke!

Anmeld

29. december 2014

Bak

Anonym skriver:

Hej allesammen. 

Mht andre ting, du skal vide, så husk at tage folinsyre-tilskud (multivitaminpiller til gravide).. Og de på baby.dk ang. ting man skal holde sig fra eller kun indtage med måde  fx forskellige madvarer.

Anmeld

29. december 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Du kan kontakte din læge engang efter nytår og få en tid. De fleste læger venter til omkring uge 8 med at lave vandrejournalen. Han vil så hjælpe dig til, hvordan du bestiller tid til nakkefoldsskanningen, hvis det er noget du ønsker. Den skal foretages omkring uge 12 +/-. De 12 uger du spørger efter er i forhold til første dag i sidste menstruation. Dvs ca 8 uger fra nu, hvor du er 4 uger henne

håber det var svar Og til sidst: stort tillykke!

Tak for svar. Så er der ikke så længe til, at man kan sige det til folk. 8 uger er mere overkommeligt end 12 

Det var det jeg håbede på. 

Jeg må ringe til læge efter nytår. 

Anmeld

29. december 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Først stort tillykke med den lille spire.

jamen du kan som sådan godt ringe til din læge efter nytår. Men der bliver først lavet vandrejournal når du er i uge 8.

mht uge 12. Det er fra første mens dag. Altså dvs om 8 uger er du 12+2 hvis du er 4+2 nu. ��

Okay. Ville være sikker på man ikke talte forfra, når man fik positiv. Er lidt dum på det endnu :-) Tak for svar. 

Anmeld

29. december 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Mht andre ting, du skal vide, så husk at tage folinsyre-tilskud (multivitaminpiller til gravide).. Og de på baby.dk ang. ting man skal holde sig fra eller kun indtage med måde  fx forskellige madvarer.

Tak. Har taget fol siden jeg smed pillerne.  Må lige tjekke med madvare. Tak. 

Anmeld

29. december 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Okay. Ville være sikker på man ikke talte forfra, når man fik positiv. Er lidt dum på det endnu :-) Tak for svar. 

Det er der skam mange der ikke rigtig kan finde ud af. Jeg kunne heller ikke.

også fordi f.eks i USA ville det hedde sig at du f.eks er 2+2 idag. Fordi de tæller fra den dag man havde æl. Hvorfor man tæller fra første mens dag her i dk synes jeg er helt skørt. For der er man jo slet ikke gravid eller på vej til at blive det. 

Men endnu et tillykke herfra

Anmeld

29. december 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Det er der skam mange der ikke rigtig kan finde ud af. Jeg kunne heller ikke.

også fordi f.eks i USA ville det hedde sig at du f.eks er 2+2 idag. Fordi de tæller fra den dag man havde æl. Hvorfor man tæller fra første mens dag her i dk synes jeg er helt skørt. For der er man jo slet ikke gravid eller på vej til at blive det. 

Men endnu et tillykke herfra

Ja det er lige præcis det jeg synes der er så skørt. Tak for støtten. Altid noget, at jeg ikke er den eneste. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.