Anonym skriver:
Er anonym i dag, da dette er en stor familie-hemmelighed 
Men for et års tid siden fik jeg at vide at jeg har en storesøster. Mine forældre skulle ud og rejse i længere tid, og havde tænkt, at hvis nu de skulle falde ned med flyveren eller der skulle ske noget andet med dem, så skulle min bror og mig ikke finde ud af dette når vi pakkede deres ting sammen.
Men min far fortalte at han har en datter der er ca 5 år ældre end mig. Han var i militæret og havde mødt en pige han kun var sammen med den ene gang. 9 måneder efter får han et brev fra en advokat om at han er blevet far og at moren gerne vil have nogle børnepenge! I mellemtiden havde min far mødt min mor, og han var ikke interesseret i at lære pigen at kende, også fordi hun og moren boede 300 km fra ham. Han har således aldrig set hende.
3 år efter fik han brev om at morens nye kæreste gerne ville adoptere pigen, det tillader min far da han på den måde også slap for at betale børnepenge.
Min far sagde at jeg ikke måtte fortælle det til nogen, og at han heller ikke vil snakke om det. Jeg var meget påvirket af at få denne nyhed, nok især fordi jeg ikke har kontakt med anden familie end mine forældre og bror, og at min far og jeg mildest talt har et problematisk forhold til hinanden. Han har aldrig behandlet mig særlig godt, og min barndom var præget af vold og frygt for ham.
Jeg tænker meget på min søster. På at mine børn har en moster og de måske også har fætre og kusiner, og jeg niecer og nevøer. Vil så gerne høre fra hende, vide hvem hun er.
Min far vil ikke give mig nogle oplysninger om hende, selvom jeg ved han har hendes cpr-nummer i forbindelse med bortadoptionen. Jeg kender kun hendes fornavn og i hvilken by hun boede da hun blev født. Jeg har snakket med min mor om jeg ikke kunne få nogle oplysninger om hende, men hun blev sur og sagde jeg skulle respektere min fars ønske om ikke at tænke på hende mere 
Er det helt håbløst at finde frem til hende?
Jeg har stået i lidt samme situation, jeg har bare to søstre som min far havde fra tidligere forhold som han dog så havde haft kontakt med til de var 15 og moren så fik ham slettet fra verdens billedet, jeg blev selv født 4 år senere. Min yngste storesøster tog kontakt til min far da jeg var omkring 12. Vi lærte hinanden lidt og kende og har stadig lidt kontakt men ses ikke. Min anden store søster er en hel anden sag, jeg har prøvet at få kontakt med hende siden jeg lærte min ene store søster lidt at kende, men hun har afvist alt kontakt og min yngste store søster har fortalt at hun ikke ønsker kontakt med mig fordi vores far har svigtet hende og hun ønsker på ingen måde at ende med at få nogen som helst relation til ham igen = Hun ønsker ikke kontakt med mig heller.
Så det er lidt fra begge sider om hvordan det kan gå, man skal ikke sætte næsen for langt op efter noget for man ved aldrig hvordan det kommer til at ende
Og husk på du ved hun aldrig har haft kontakt med jeres far, så pas på med bare at komme brasende ind i hendes liv, det kan være hun slet ikke ønsker det. Prøv evt at finde ud af noget kontakt til moren. Og husk på det kan skabe store konflikter imellem dig og din far/mor hvis han ikke ønsker kontakt til dette barn og at du opsøger hende måske gør at hun vil have kontakt til ham og han så bliver tvunget til at afvise hende...