Vil gerne finde min søster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

GO FOR IT!

Jeg ville aldrig kunne leve med "hvis nu", så hellere have prøvet og have vished.

Det ville være amoralsk, helt forkert, formentligt ulovligt og meget dumt at housesitte for dine forældre ved næste udrejse og så komme til at kigge i hans personlige papirer, så det vil jeg stærkt  fraråde..................

He he, har faktisk overvejet det da de var på ferie i sommers  Men har ikke nøglen til deres hus, det var min bror der passede huset. Og han har ikke samme behov for at vide hvem hun er som mig, så ville ikke kunne overtale ham til at lade mig lede. Og så bor jeg også i den anden ende af landet end dem, så ikke sådan bare lige... desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

Anonym trådstarter

flowerpot3 skriver:

Er det en stor by, den by din søster blev født i? Du har hendes fornavn og alder - og ikke andet? Lyder desværre som en svær opgave og jeg ved ikke helt hvordan du skal kunne komme frem til hvem hun er... Har du prøvet at tale med din far omkring dine overvejelser og følelser omkring det? Måske hvis han forstod dig bedre, så vil han være mere åben omkring hele situationen. 

Ja, har desværre kun hendes fornavn. Min mor fortalte det, da min far hævdede han ikke kunne huske det  

Hun blev født i Næstved, så jo en rimelig stor by desværre. Virker desværre lidt håbløst.

Desværre kan jeg ikke rigtig snakke med min far, han er ikke typen man snakker med  Han blev synligt irriteret da jeg spurgte ind til hende den dag han fortalte om hendes eksistens, så det er desværre udelukket han ville vise mig forståelse... skulle da være første gang så

Anmeld

29. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Er anonym i dag, da dette er en stor familie-hemmelighed

Men for et års tid siden fik jeg at vide at jeg har en storesøster. Mine forældre skulle ud og rejse i længere tid, og havde tænkt, at hvis nu de skulle falde ned med flyveren eller der skulle ske noget andet med dem, så skulle min bror og mig ikke finde ud af dette når vi pakkede deres ting sammen.

Men min far fortalte at han har en datter der er ca 5 år ældre end mig. Han var i militæret og havde mødt en pige han kun var sammen med den ene gang. 9 måneder efter får han et brev fra en advokat om at han er blevet far og at moren gerne vil have nogle børnepenge! I mellemtiden havde min far mødt min mor, og han var ikke interesseret i at lære pigen at kende, også fordi hun og moren boede 300 km fra ham. Han har således aldrig set hende.

3 år efter fik han brev om at morens nye kæreste gerne ville adoptere pigen, det tillader min far da han på den måde også slap for at betale børnepenge.

Min far sagde at jeg ikke måtte fortælle det til nogen, og at han heller ikke vil snakke om det. Jeg var meget påvirket af at få denne nyhed, nok især fordi jeg ikke har kontakt med anden familie end mine forældre og bror, og at min far og jeg mildest talt har et problematisk forhold til hinanden. Han har aldrig behandlet mig særlig godt, og min barndom var præget af vold og frygt for ham.

Jeg tænker meget på min søster. På at mine børn har en moster og de måske også har fætre og kusiner, og jeg niecer og nevøer. Vil så gerne høre fra hende, vide hvem hun er.

Min far vil ikke give mig nogle oplysninger om hende, selvom jeg ved han har hendes cpr-nummer i forbindelse med bortadoptionen. Jeg kender kun hendes fornavn og i hvilken by hun boede da hun blev født. Jeg har snakket med min mor om jeg ikke kunne få nogle oplysninger om hende, men hun blev sur og sagde jeg skulle respektere min fars ønske om ikke at tænke på hende mere

Er det helt håbløst at finde frem til hende?

Jeg har stået i lidt samme situation, jeg har bare to søstre som min far havde fra tidligere forhold som han dog så havde haft kontakt med til de var 15 og moren så fik ham slettet fra verdens billedet, jeg blev selv født 4 år senere. Min yngste storesøster tog kontakt til min far da jeg var omkring 12. Vi lærte hinanden lidt og kende og har stadig lidt kontakt men ses ikke. Min anden store søster er en hel anden sag, jeg har prøvet at få kontakt med hende siden jeg lærte min ene store søster lidt at kende, men hun har afvist alt kontakt og min yngste store søster har fortalt at hun ikke ønsker kontakt med mig fordi vores far har svigtet hende og hun ønsker på ingen måde at ende med at få nogen som helst relation til ham igen = Hun ønsker ikke kontakt med mig heller. 

Så det er lidt fra begge sider om hvordan det kan gå, man skal ikke sætte næsen for langt op efter noget for man ved aldrig hvordan det kommer til at ende  

Og husk på du ved hun aldrig har haft kontakt med jeres far, så pas på med bare at komme brasende ind i hendes liv, det kan være hun slet ikke ønsker det. Prøv evt at finde ud af noget kontakt til moren. Og husk på det kan skabe store konflikter imellem dig og din far/mor hvis han ikke ønsker kontakt til dette barn og at du opsøger hende måske gør at hun vil have kontakt til ham og han så bliver tvunget til at afvise hende...

Anmeld

29. december 2014

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Jeg har stået i lidt samme situation, jeg har bare to søstre som min far havde fra tidligere forhold som han dog så havde haft kontakt med til de var 15 og moren så fik ham slettet fra verdens billedet, jeg blev selv født 4 år senere. Min yngste storesøster tog kontakt til min far da jeg var omkring 12. Vi lærte hinanden lidt og kende og har stadig lidt kontakt men ses ikke. Min anden store søster er en hel anden sag, jeg har prøvet at få kontakt med hende siden jeg lærte min ene store søster lidt at kende, men hun har afvist alt kontakt og min yngste store søster har fortalt at hun ikke ønsker kontakt med mig fordi vores far har svigtet hende og hun ønsker på ingen måde at ende med at få nogen som helst relation til ham igen = Hun ønsker ikke kontakt med mig heller. 

Så det er lidt fra begge sider om hvordan det kan gå, man skal ikke sætte næsen for langt op efter noget for man ved aldrig hvordan det kommer til at ende  

Og husk på du ved hun aldrig har haft kontakt med jeres far, så pas på med bare at komme brasende ind i hendes liv, det kan være hun slet ikke ønsker det. Prøv evt at finde ud af noget kontakt til moren. Og husk på det kan skabe store konflikter imellem dig og din far/mor hvis han ikke ønsker kontakt til dette barn og at du opsøger hende måske gør at hun vil have kontakt til ham og han så bliver tvunget til at afvise hende...

Mange tak for dit svar  Og dejligt at høre din historie. Kan godt se man skal passe på med hvad man sætter næsen op efter.

Hvis jeg skulle komme i en konflikt med mine forældre og evt bryde med dem, så ville det helt ærligt ikke gøre det store. Ved godt det lyder utrolig grimt, men jeg har ikke ligefrem haft et godt forhold til dem nogensinde, og vi ses faktisk kun for mine børns skyld. Men skal selvfølgelig også tænke på at mine børn også kunne miste dem, det har du ret i.

Anmeld

29. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Ja, har desværre kun hendes fornavn. Min mor fortalte det, da min far hævdede han ikke kunne huske det  

Hun blev født i Næstved, så jo en rimelig stor by desværre. Virker desværre lidt håbløst.

Desværre kan jeg ikke rigtig snakke med min far, han er ikke typen man snakker med  Han blev synligt irriteret da jeg spurgte ind til hende den dag han fortalte om hendes eksistens, så det er desværre udelukket han ville vise mig forståelse... skulle da være første gang så

Hvordan forholder din mor sig i alt det her? Kunne du få hende til at snakke, hvis I var alene? Hvor afhængig er hun af forholdet til sine børnebørn? Jeg tænker det som en grim ting at tage dem som gidsler, men hvis forholdet alligevel ikke er godt, mister du nok ikke så meget ved at antyde, at manglen på oplysninger kunne drive jer længere fra hinanden....

Anmeld

29. december 2014

flowerpot3

Rockertand skriver:

Spørg trådstarter ...

Sorry, det var en fejlreply på dit svar  

Anmeld

29. december 2014

mor_til_L

Hvis du kender hendes fornavn og ved ca hvilket årstal hun født i . så kunne man måske finde hende i en af kirkernes bøger ( mener det er der man bliver skrevet i når man bliver døbt) - ved det er et kæmpe arbejde- men man kunne måske være heldig? 

Anmeld

30. december 2014

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Er anonym i dag, da dette er en stor familie-hemmelighed

Men for et års tid siden fik jeg at vide at jeg har en storesøster. Mine forældre skulle ud og rejse i længere tid, og havde tænkt, at hvis nu de skulle falde ned med flyveren eller der skulle ske noget andet med dem, så skulle min bror og mig ikke finde ud af dette når vi pakkede deres ting sammen.

Men min far fortalte at han har en datter der er ca 5 år ældre end mig. Han var i militæret og havde mødt en pige han kun var sammen med den ene gang. 9 måneder efter får han et brev fra en advokat om at han er blevet far og at moren gerne vil have nogle børnepenge! I mellemtiden havde min far mødt min mor, og han var ikke interesseret i at lære pigen at kende, også fordi hun og moren boede 300 km fra ham. Han har således aldrig set hende.

3 år efter fik han brev om at morens nye kæreste gerne ville adoptere pigen, det tillader min far da han på den måde også slap for at betale børnepenge.

Min far sagde at jeg ikke måtte fortælle det til nogen, og at han heller ikke vil snakke om det. Jeg var meget påvirket af at få denne nyhed, nok især fordi jeg ikke har kontakt med anden familie end mine forældre og bror, og at min far og jeg mildest talt har et problematisk forhold til hinanden. Han har aldrig behandlet mig særlig godt, og min barndom var præget af vold og frygt for ham.

Jeg tænker meget på min søster. På at mine børn har en moster og de måske også har fætre og kusiner, og jeg niecer og nevøer. Vil så gerne høre fra hende, vide hvem hun er.

Min far vil ikke give mig nogle oplysninger om hende, selvom jeg ved han har hendes cpr-nummer i forbindelse med bortadoptionen. Jeg kender kun hendes fornavn og i hvilken by hun boede da hun blev født. Jeg har snakket med min mor om jeg ikke kunne få nogle oplysninger om hende, men hun blev sur og sagde jeg skulle respektere min fars ønske om ikke at tænke på hende mere

Er det helt håbløst at finde frem til hende?

Jeg ville gå igang med at lede! Lige med det vuns! Jeg ville endda lede i mine forældres papirer for at finde det cpr-nr. 

Anmeld

30. december 2014

lille-fisen

Det var da noget af en melding at få. 

Hmm... Hvis pigen er født i Næstved og du kender hendes alder (og fødselsdag?) og navn, så tænker jeg mon om det er muligt at finde hende i kirkebøgerne på egnen dvs. Det ville blive registreret at hun er blevet døbt. Der ville du kunne se hendes fulde navn, mors fulde navn + evt flere familiemedlemmer, fødselsdato Mv. Der er da en mulighed for at hun er blevet døbt der hvis moren er fra den egn oprindeligt.

Det er lidt af et detektiv arbejde - men mange kirkebøger ligger på nettet i dag. 

Derudover sagde dine forældre at de nu boede 300 km væk og din far derfor afstod kontakt. Jeg tror ikke jeg ville kunne nære mig for at finde er kort frem og tegne en radiadius på de 300 km fra dine forældres hjem for at se hvor hun kunne befinde sig (jeg ved det kan være mange forskellige steder - men alligevel

Du kan jo sagtens lave detektivarbejdet først og så senere forholde dig til om du skal kontakte hende, hvis du rent faktisk finder hende. 

Anmeld

30. december 2014

mpr

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar  Og dejligt at høre din historie. Kan godt se man skal passe på med hvad man sætter næsen op efter.

Hvis jeg skulle komme i en konflikt med mine forældre og evt bryde med dem, så ville det helt ærligt ikke gøre det store. Ved godt det lyder utrolig grimt, men jeg har ikke ligefrem haft et godt forhold til dem nogensinde, og vi ses faktisk kun for mine børns skyld. Men skal selvfølgelig også tænke på at mine børn også kunne miste dem, det har du ret i.

Det var ikke lige det jeg mente men ja hvis du har det ok med det så er det jo din egen sag, men husk på hvis hun så gerne vil have kontakt med jeres far og han nægter så påføre du hende endnu engang et stort svigt.. Så det ville ikke kun være dine børn det gik ud over men måske også hende. Bare husk at tænk over det inden du sætter alt i bevægelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.