Jeg er en ung kvinde der lige er fyldt 26 år. Jeg er gravid for 4. Gang. Har indtil videre ikke fået et barn ud af det.
Vi havde sat børne ønsket på pause fordi jeg mistede 3 gange inden for samme år. Vi har igennem længere tid talt om at prøve igen.
Nu er jeg så blevet uplanlagt gravid. Jeg har altid ønsket mig en uplanlagt graviditet for at slippe for presset ved at "prøve".
Vi har I dag været til scanning der viser at jeg er 8+3. Sonografen siger at chancen for at abortere nu er nede på ca 2%.
Se, dette burde berolige mig, men i stedet blev jeg ramt af en lettere panisk følelse. Indtil videre har det ikke været virkeligt for mig. Vi har begge undgået at håbe for meget af frygt for skuffelsen men nu føler jeg at det har været medvirkende til at graviditeten er uvirkelig for mig.
Jeg er ramt af mange paniske tanker. Bliver det nogensinde virkeligt? Hvornår vil det blive virkeligt for os? Vi har fortalt det til en jublende familie, men det er svært at være helt med når man er ramt af en uvirkelighedsfølelse.
Jeg håber I forstår at jeg ønsker mig et barn. Jeg sidder bare med en masse skræmmende følelser jeg ikke kender til eller ved hvad jeg skal gøre ved.
Anmeld