Hvor langt henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

710 visninger
11 svar
1 synes godt om
28. december 2014

Anonym trådstarter

Hej  

jeg havde min sidste mens første dag D. 25 november. Jeg stod med en positiv æl test D. 21 så jeg skal derfor først (ikke) have min næste mens D. 5 januar tror jeg (og ja jeg har meget uregelmæssig og lang cyklus nogen gange). Nå men mit spørgsmål er så hvornår kan jeg tage en g test tidligst? Det er første gang vi har ramt æl så er ganske spændt! og hvordan kan jeg så regne ud hvor langt henne jeg er når min sidste mens er længe siden?

Håber nogle kan hjælpe. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej  

jeg havde min sidste mens første dag D. 25 november. Jeg stod med en positiv æl test D. 21 så jeg skal derfor først (ikke) have min næste mens D. 5 januar tror jeg (og ja jeg har meget uregelmæssig og lang cyklus nogen gange). Nå men mit spørgsmål er så hvornår kan jeg tage en g test tidligst? Det er første gang vi har ramt æl så er ganske spændt! og hvordan kan jeg så regne ud hvor langt henne jeg er når min sidste mens er længe siden?

Håber nogle kan hjælpe. 

Det var selvfølgelig D. 21 december jeg havde positiv æl test. Håber det gav mening.

Anmeld

28. december 2014

Nettemor

Anonym skriver:

Det var selvfølgelig D. 21 december jeg havde positiv æl test. Håber det gav mening.

Jeg ville test omkring d 5 jan. Og så snakke med lægen om en tidlig scanning pga usikker termin.  

Anmeld

28. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej  

Håber nogle kan hjælpe. 

Du forventer mens den 5. januar, og derfor er du 4+0 den 5. januar.

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg ville test omkring d 5 jan. Og så snakke med lægen om en tidlig scanning pga usikker termin.  

Okay det er også der jeg selv tænker at teste. Tusind tak fordi du svarede Og kan man godt sådan "bare" få en tidlig scanning?

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du forventer mens den 5. januar, og derfor er du 4+0 den 5. januar.

Men tæller man ikke uger siden ens sidste mens og frem til den eventuelle næste?  

Anmeld

28. december 2014

Nettemor

Anonym skriver:

Okay det er også der jeg selv tænker at teste. Tusind tak fordi du svarede Og kan man godt sådan "bare" få en tidlig scanning?

Snak med din læge om det. At du har meget uregelmæssig mens og at du er i tvivl om hvor langt henne du kan være. Jeg fik en scanning på det grundlag.  Det har jo også med det videre forløb at gøre. Hvornår de kan tage blodprøver og NF osv..

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Snak med din læge om det. At du har meget uregelmæssig mens og at du er i tvivl om hvor langt henne du kan være. Jeg fik en scanning på det grundlag.  Det har jo også med det videre forløb at gøre. Hvornår de kan tage blodprøver og NF osv..

Ja det har du ret i. Tak  

Anmeld

28. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Men tæller man ikke uger siden ens sidste mens og frem til den eventuelle næste?  

Hvis du tæller fra sidste mens vil du være ca. 5+6, hvis du tæller fra ægløsning 4+0.

Forskellen er ikke større end at man stadig godt kan ramme vinduet for nakkefold, og derfor har du faktisk ikke krav på en terminsskanning.

Anmeld

28. december 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis du tæller fra sidste mens vil du være ca. 5+6, hvis du tæller fra ægløsning 4+0.

Forskellen er ikke større end at man stadig godt kan ramme vinduet for nakkefold, og derfor har du faktisk ikke krav på en terminsskanning.

Okay godt at vide. Men jeg vil da ikke være 4+0 hvis jeg tæller fra ægløsning? Havde æl D. 21 og fra D. 21-5 januar er der knap to uger? Eller hvordan tæller du  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.