Jeg har været samme sted med min veninde. Hun var gift med en kæmpe idiot, der behandle hende og børne så dårligt. Han forvandlede min dejlige udavendte veninde til en lille grå mus, der ingen selvtillid havde. Tro mig det var svært ikke at tale grimt om hendes mand. Jeg havde lyst til at ruske hende, hvorfor hun mente at den måde han behandle hende på, var den måde hun fortjente. 
Men det jeg gjorde var at støtte hende i hendes selvstændighed, når hun spurte om råd var jeg ærlig. Men jeg snakkede aldrig grimt om ham, eller satte spørgsmål ved hvad hun ville med klaphatten.
Jeg blev og jeg ventede og i dag har hun været skildt i to år, efter 10 års ægteskab og tre børn.
Hun er nu helt sig selv igen, men jeg ønsker stadig at jeg kunne gå tilbage i tiden, og søger for at hun ikke mødte klaphatten, men at hun i stedet for havde mødt en sød fyr. Men det kan jeg jo ikke, men kan kun glæde mig over at hun selv fandt kraften til at rejse sig, at hun selv indså hvor dårlig han var for hende.
Men jeg er glad for jeg blev, at jeg holdt fast i at jeg var hendes veninden, det var ikke min pligt at kinesere hendes ægteskab. Men det var hårdt.
mit råd hold fast i hende, lyt til hende Støt hende, men lad vær med at dømme. 
Anmeld