Brug af kvantitativt design i BA, anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
8 svar
1 synes godt om
28. december 2014

sne190810

Godsøndageftermiddag  

Jeg er interesseret i om der er nogle herinde, som har skrevet en større opgave hvori der er brugt et kvantitativt undersøgelsesdesign? 

Jeg er lidt frustreret over hvor lidt materiale der foreligger inden for mit fag, ift at bruge et kvantitativt design vs. det kvalitative som er ALLE steder. 

Jeg kunne godt bruge at evt læse en andens opgave igennem, for opbygning, brug af metode og den videnskabelige baggrund/position. Eller om der evt der kan læse min 2/3-færdige opgave igennem, da jeg ingen ide har om hvor godt/dårligt det er det jeg har lavet. 

Selv min vejleder kan ike finde ud af at vejlede mig korrekt, da hun som med egne ord sagde"nok er stærkere i det humanistiske end naturealistiske"  Er sågår blevet bedt om at få en anden til at tjekke og læse mine data igennem, da det ikke var noget hun kunne heller. (Nej, jeg glæder mig ikke til min eksamen i næste måned med hende... 
Jeg har tidligt i forløbet prøvet på at undersøge mulighederne for en anden, og mere relevant vejleder med kendskab til stoffet samt metodetilgangen, men der fik jeg lidt surt svar fra min skole om at "det var noget nær umuligt i et bachelorforløb". 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2014

Sprit25

Åh Gud jeg er desværre også mere humanistisk end jeg er noget andet hvirnår skal du aflevere?

Anmeld

28. december 2014

sne190810

Sprit25 skriver:

Åh Gud jeg er desværre også mere humanistisk end jeg er noget andet hvirnår skal du aflevere?

Jeg skal aflevere her d. 6 januar. 

Jeg er fint nok med ift at kunne aflevere til tiden og have styr på mit faglige stof, men føler lidt jeg også bare handler i blinde i metoden, opbygningen af opgaven osv. 

Anmeld

28. december 2014

Sprit25

sne190810 skriver:

Jeg skal aflevere her d. 6 januar. 

Jeg er fint nok med ift at kunne aflevere til tiden og have styr på mit faglige stof, men føler lidt jeg også bare handler i blinde i metoden, opbygningen af opgaven osv. 

Kan du forklarer godt hvad det handler om så kan jeg vurderer om jeg kan hjælpe?

Anmeld

28. december 2014

sne190810

Sprit25 skriver:

Kan du forklarer godt hvad det handler om så kan jeg vurderer om jeg kan hjælpe?

Jeg skriver om palliation i sygepleje, og undersøger hvorvidt et af de internationale grundlæggende begreber i palliation er implementeret i dansk praksis. Det er med et lidt kritisk syn på selve uddannelsen (og den generelle tilgang til metodevalg i en sygepleje-BA) da jeg mener det er en mangel i vores undervisning, at man ikke bliver præsenteret for det begreb, som den danske palliative indsats bygger hele sin definition op omkring. 

Jeg skriver bachelor i sygepleje, så ved ikke om det rammer. 
jeg føler som sagt jeg har fint nok styr på mit faglige stof, men det er mere... Ja, selve hvordan man behandler data, hvilke ting som er vigtige at have med som sikrer opgaven/mit undersøgelsesdesign en vis validitet. 

Min største frygt er at min vejleder, som selv har udtalt hun ikke har super meget forstand på min metodetilgang, ikke kan se mine fejl/mangler, og jeg så kommer ind til en censor som bare skyder min opgave ned. 

... Desuden er det også bare sådan lidt umotiverende at sidde og gøre sig umage med at skrive en analyse, som ens vejleder alligevel ikke kan forstå/læse/se det gode/det dårlige i, pga manglende viden

Anmeld

28. december 2014

Sprit25

sne190810 skriver:

Jeg skriver om palliation i sygepleje, og undersøger hvorvidt et af de internationale grundlæggende begreber i palliation er implementeret i dansk praksis. Det er med et lidt kritisk syn på selve uddannelsen (og den generelle tilgang til metodevalg i en sygepleje-BA) da jeg mener det er en mangel i vores undervisning, at man ikke bliver præsenteret for det begreb, som den danske palliative indsats bygger hele sin definition op omkring. 

Jeg skriver bachelor i sygepleje, så ved ikke om det rammer. 
jeg føler som sagt jeg har fint nok styr på mit faglige stof, men det er mere... Ja, selve hvordan man behandler data, hvilke ting som er vigtige at have med som sikrer opgaven/mit undersøgelsesdesign en vis validitet. 

Min største frygt er at min vejleder, som selv har udtalt hun ikke har super meget forstand på min metodetilgang, ikke kan se mine fejl/mangler, og jeg så kommer ind til en censor som bare skyder min opgave ned. 

... Desuden er det også bare sådan lidt umotiverende at sidde og gøre sig umage med at skrive en analyse, som ens vejleder alligevel ikke kan forstå/læse/se det gode/det dårlige i, pga manglende viden

Altså du er i tvivl om det emperi du har indsamlet er indsamlet korrekt eller? Tror desværre ikke jeg kan hjælpe da jeg læser kommunikation. 

Anmeld

28. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hmm... Har du haft fat i diverse metodebøger? Bøgerne behøver ikke være specifikt beregnet på dit felt. Der beskriver de også ulemperne ved brug af de forskellige designs. 

Anmeld

28. december 2014

sne190810

Demosan skriver:

Hmm... Har du haft fat i diverse metodebøger? Bøgerne behøver ikke være specifikt beregnet på dit felt. Der beskriver de også ulemperne ved brug af de forskellige designs. 

Ja, jeg er blevet nødt til at bruge nogle bøger min kæreste brugte da han skrev speciale på uni. Problemet her er bare at de er på et lidt højere niveau, end hvad vi bliver undervist i på skolen, så ved ikke helt om det er for "meget" af det gode. Udover det syntes jeg det er svært at sidde med noget, jeg ikke er blevet undervist i sådan rigtig, og som jeg ikke kan få hjælp til at min vejleder.

Jeg er nok også bare mest frustreret over ikke at kunne hente hjælp/sparring nogle steder fra, fra skolens side af. Især fordi det ikke forholder sig sådan, hvis man vælger den kvalitative tilgang.  

Anmeld

28. december 2014

Sprit25

sne190810 skriver:

Ja, jeg er blevet nødt til at bruge nogle bøger min kæreste brugte da han skrev speciale på uni. Problemet her er bare at de er på et lidt højere niveau, end hvad vi bliver undervist i på skolen, så ved ikke helt om det er for "meget" af det gode. Udover det syntes jeg det er svært at sidde med noget, jeg ikke er blevet undervist i sådan rigtig, og som jeg ikke kan få hjælp til at min vejleder.

Jeg er nok også bare mest frustreret over ikke at kunne hente hjælp/sparring nogle steder fra, fra skolens side af. Især fordi det ikke forholder sig sådan, hvis man vælger den kvalitative tilgang.  

Åh det kan jeg virkelig godt forstå. Brug dog din kærestes bøger og så længe du kan redegøre for det er det vel okay? Ellers ville jeg i samarbejde med vejleder udarbejde en klage hvis karakteren er dårlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.