Moderkages biopsi.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
5 svar
1 synes godt om
27. december 2014

Os&lilledig

Sagen er den. At jeg er gravid i uge 7 og vi ønsker os brændende en moderkage biopsi, da jeg har 3 handicappede i min familie.. 

Mit spørgsmål er.. 

Kan man ønske sådan en..? Eller er det kun hvis lægen vurdere at der er behov for den..? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2014

quindelist

Os&lilledig skriver:

Sagen er den. At jeg er gravid i uge 7 og vi ønsker os brændende en moderkage biopsi, da jeg har 3 handicappede i min familie.. 

Mit spørgsmål er.. 

Kan man ønske sådan en..? Eller er det kun hvis lægen vurdere at der er behov for den..? 

Det afhænger vel i høj grad af typen af handicap og hvem/hvor i familien der er ramt. -de skal jo vide hvad der skal undersøges for og om det overhovedet er relevant.

har i fået tilbudt genetisk rådgivning inden graviditet?

synes under alle omstændigheder at du skal tale med din læge om dine bekymringer

Anmeld

27. december 2014

Rockertand

Os&lilledig skriver:

Mit spørgsmål er.. 

Hvilken slags handicap, og hvordan er arvelinjen til jer?

Anmeld

27. december 2014

l.kjoeller

Der er en minimal  risiko for abort i forbindelse  hermed så er ikke sikker på de vil  anbefale  alt afhængig  af hvilket  handicap  ? 

Anmeld

27. december 2014

Vaya

Vi har downs syndrom på begge sider af familien og blev derfor tilbudt genetisk rådgivning i starten af graviditeten. Her bedømte de, at der var en risiko, så de tog blodprøvers på os begge. Hvis de viste, at vi bar rundt på nogle ærgerlige gener, ville de tage en moderkagebiopsi. Synes det er godt at gøre på den måde, så man ikke tager en biopsi og risikerer abort uden grund. Jeg ville dog insistere på, at komme forbi lægen tidligere end 8.-9. uge, så man kan blive henvist til genetisk rådgivning tidligere end vi blev. Alle prøverne tager jo tid, og det er rart at få afklaret hurtigt, hvis man evt. skulle ønske en abort. 

Min læge vil først se en i 9. uge, og det betød at genetisk rådgivning først blev i 11. uge....

Anmeld

27. december 2014

lillespir26

Jeg har et handicap der hedder rygmarvsbrok og både faren og jeg er født med klumpfod plus en grandkusine på min side og en grandfætter min faren side har det også og vi fik ikke en moderkage prøve dog har de kigget via gennemscanning 3 gange om den lille i maven skulle have noget og umedbart skulle alt være fint så tror bestemt kun de giver det ved mistanke men bare du oplyser hvad der er i familen ved de hvad de skal se efter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.