Hvordan kommer vi igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

339 visninger
6 svar
2 synes godt om
26. december 2014

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Vi har snak om at få børn, meen, min kæreste har en arvelig sygdom han ikke vil have børnene får, så han vil gerne have reagensglasbørn. 

har lige lidt spørgsmål, jeg synes der er svære at finde svar på, på nettet

Men kan de bare tage sygdommen ud af hans sæd?

Er det helt gratis? 

Kan vi overhovedet få en tid når det ikke er fordi vi ikke kan lave børn? 

Hvordan kommer vi i gang med forløbet? 

Kan der gå lang tid inden vi bliver gravide? 

Håber i dejlige mennesker kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2014

l.kjoeller

Man kan ikke tage sygdommen  ud af sæd nej.  Chancerne for sygdommen vil givet vis være de samme som ved almindelig  graviditet . Tror blot man vil tilbyde en biopsi af moderkagen  så i 13 uger henne kan få svar. Men er ikke 100 % sikker eller ekspert. Man bliver henvist via læge. 

Anmeld

26. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Man kan ikke tage sygdommen  ud af sæd nej.  Chancerne for sygdommen vil givet vis være de samme som ved almindelig  graviditet . Tror blot man vil tilbyde en biopsi af moderkagen  så i 13 uger henne kan få svar. Men er ikke 100 % sikker eller ekspert. Man bliver henvist via læge. 

Okay tak for svar. 

Det er bare hans familie der siger at vi skal få det lavet sådan på Skejby sygehus, fordi de kan gøre så barnet ikke får den sygdom, men jeg kan ikke læse mig til eller se hvordan det skal kunne lade sig gøre? 

Ville du mene at vi bare skulle gøre det uden om behandling når de alligevel ikke kan "tage den ud"? 

Undskyld hvis jeg spørge meget, jeg er ikke så klog på den boldgade 

Anmeld

26. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Okay tak for svar. 

Det er bare hans familie der siger at vi skal få det lavet sådan på Skejby sygehus, fordi de kan gøre så barnet ikke får den sygdom, men jeg kan ikke læse mig til eller se hvordan det skal kunne lade sig gøre? 

Ville du mene at vi bare skulle gøre det uden om behandling når de alligevel ikke kan "tage den ud"? 

Undskyld hvis jeg spørge meget, jeg er ikke så klog på den boldgade 

Vil sige at jeg synes  det er vildt hvis de kan undersøge sæden eller det befrygtede æg før det sættes  op. Ville man så ikke undersøge for downs mm inden ? Men er ikke expert. . Er da fantastisk  hvis de kan 

Anmeld

26. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Vil sige at jeg synes  det er vildt hvis de kan undersøge sæden eller det befrygtede æg før det sættes  op. Ville man så ikke undersøge for downs mm inden ? Men er ikke expert. . Er da fantastisk  hvis de kan 

Det er jo også det jeg synes virker mærkeligt?

Jeg må jo prøve at kontakte lægen, det kunne bare være dejligt hvis vi snart kunne få en lille spirer, vi er i gang med 8. cyklus 

Anmeld

26. december 2014

l.kjoeller

Google præimplantationsdiagnostik. Der kigger de på æggene inden kan jeg se. Til dit spørgsmål  om om det tager lang tid. Så har jeg selv været gennem behandling.  Det er ingen fest. Og jeg tror jeg ville vælge øko graviditet  med moderkagebiopsi hvis i kan naturligt.  Det andet kan være langvarigt.  Men synes i skal  snakke med lægen om hvad der er det rigtige for jer. Held og lykke 

Anmeld

26. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Google præimplantationsdiagnostik. Der kigger de på æggene inden kan jeg se. Til dit spørgsmål  om om det tager lang tid. Så har jeg selv været gennem behandling.  Det er ingen fest. Og jeg tror jeg ville vælge øko graviditet  med moderkagebiopsi hvis i kan naturligt.  Det andet kan være langvarigt.  Men synes i skal  snakke med lægen om hvad der er det rigtige for jer. Held og lykke 

Mange tak for dine svar 

Jeg ringer og bestiller en tid hos lægen i det nye år  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.