Idag fortæller min bror at hans kæreste og ham for en måneds tid siden fik en abort. Hans tanker med det var, at han lige idet de traf beslutningen tænkte at måske var det her sidste chance og han nok aldrig blev far, måske var det okay da hans familie (vi har ikke samme mor)ikke har det bedste arvemateriale. Han er i midten af 30erne og har ikke rigtig kunnet fastholde noget forhold. Han går til psykolog og får også medicin.
Da jeg spurgte ham hvorfor han ikke havde sagt noget, kiggede han bare på mig med bedrøvelige øjne og sagde: Jamen sådan et forhold har vi jo ikke længere.
Pow!
Han har fuldkommen ret. I al min voksenhed med børn, hus og vovse har jeg været fuldkommen tilfreds med floskler imellem os når vi sås.
Hvordan har du det? Noget nyt osv? Men aldrig noget af alvorlig karakter.
Hvorfor gør det så så ondt at han siger det højt? For det gør det. Ufattelig ondt!
Da vi var yngre var vi som pot og pande. Vi delte ALT. Mener ALT og ringede gerne sammen for bare lige..
Men det gør vi slet ikke mere. Nu går der måske mdr imellem at vi snakkes ved. Igen floskler.
Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre ved det. Det virker så desperat at sige at NU skal vi igang med at ses min. HVER måned men come on.
Hvad går I for at holde søskendeforholdet ved lige? Hvordan gør man?

Anmeld