Stor livmoder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. december 2014

NGV

Hej alle,

Jeg var til jordemoderundersøgelse uge 24 her i sidste uge. Det hele så fint ud, hjertelyd, blodtryk osv. Men da hun så havde målt livmoderen, symfyse-fundus mål, siger hun: det var da en stor livmoder. Jeg er faktisk ikke megastor endnu,men man kan self. sagtens se det!

Jeg spurgte lidt ind til det, men hun forklarede ikke så meget om det, men sagde at det godt kunne være en stor dreng jeg gemte på - og synes at hun så en lille smule bekymret ud over det, men det var måske bare sådan jeg opfattede det. Hun lavede ikke noget fostervægtsskøn.

Gennemsnitsmålet i uge 24 skulle være ca. 21 cm, jeg var 28 cm. Jeg er 2. gangsfødende. 

Er der nogen der har erfaring med dette? Jeg ville meget gerne have lov at føde hjemme, men så skulle han jo helst ikke blive for stor. Tror I det kan nå at udligne sig?

Tak

Kh. Nikita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2014

Anna2706

Anemones mor skriver:

Hej alle,

Jeg var til jordemoderundersøgelse uge 24 her i sidste uge. Det hele så fint ud, hjertelyd, blodtryk osv. Men da hun så havde målt livmoderen, symfyse-fundus mål, siger hun: det var da en stor livmoder. Jeg er faktisk ikke megastor endnu,men man kan self. sagtens se det!

Jeg spurgte lidt ind til det, men hun forklarede ikke så meget om det, men sagde at det godt kunne være en stor dreng jeg gemte på - og synes at hun så en lille smule bekymret ud over det, men det var måske bare sådan jeg opfattede det. Hun lavede ikke noget fostervægtsskøn.

Gennemsnitsmålet i uge 24 skulle være ca. 21 cm, jeg var 28 cm. Jeg er 2. gangsfødende. 

Er der nogen der har erfaring med dette? Jeg ville meget gerne have lov at føde hjemme, men så skulle han jo helst ikke blive for stor. Tror I det kan nå at udligne sig?

Tak

Kh. Nikita

Jeg havde også for stort symfysemål, da jeg var gravid. Var også omkring uge 24 da det var, og lægen sendte mig til scanning samme dag, for at se om det måske var pga for meget fostervand. Heldigvis var der intet galt, jeg var bare én af dem med en stor livmoder 

Anmeld

25. december 2014

Rockertand

Anemones mor skriver:

Hej alle,

Tak

Kh. Nikita

Hvis der er det mindste at bekymre sig for, bliver du sendt videre, så du har nok overfortolket, men spørg læge eller jordemoder, hvis du spekulerer i det.

Anmeld

25. december 2014

NGV

Anna2706 skriver:

Jeg havde også for stort symfysemål, da jeg var gravid. Var også omkring uge 24 da det var, og lægen sendte mig til scanning samme dag, for at se om det måske var pga for meget fostervand. Heldigvis var der intet galt, jeg var bare én af dem med en stor livmoder 

Okay tak for svar Hvor langt var dit mål på det tidspunkt? Men jeg havde ikke samme "problem" i min første graviditet

Anmeld

25. december 2014

NGV

Rockertand skriver:

Hvis der er det mindste at bekymre sig for, bliver du sendt videre, så du har nok overfortolket, men spørg læge eller jordemoder, hvis du spekulerer i det.

Okay Men man kan alligvel godt spekulere over hvorfor det ligger så højt over normalen...

Anmeld

25. december 2014

Anna2706

Anemones mor skriver:

Okay tak for svar Hvor langt var dit mål på det tidspunkt? Men jeg havde ikke samme "problem" i min første graviditet

Det var på hele 32 cm. Jeg blev også meget nervøs for om det nu var normalt, da det var meget over gennemsnittet.. Men har en rask dreng i dag, så det betyder vidst ikke noget 

Anmeld

25. december 2014

May86

Jeg var ved jordemoder i 22. uge og var 22 cm., hun viste mig, at det lå højt på kurven og sagde også, at den var velvoksen, men hun lød ikke bekymret, så har ikke tænkt mere over det 

Anmeld

25. december 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mit sf-mål var også stort under begge graviditeter, med den sidste endda så stort ca midt i graviditeten at det næsten var på størrelse med en tvillinge graviditet. Der var dog intet galt og fødte en perfekt dreng et par dage efter termin på lige under 4 kg

Anmeld

25. december 2014

Wik

Det kan godt nå at udligne sig, og det gør det nok også. Har hun følt på maven? for har hun det, uden at være bekymret over for meget fostervand skulle der ikke være noget. Da du også har været til to skanninger(formoder jeg??) hvor alle tre kar var synlige så skulle der ikke være noget at komme efter. Jeg håber alt forløber fint så du kan føde hjemme, det er en fantastisk oplevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.