Vægtskanning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

690 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. december 2014

birthee

Bliver vægtskannet med lillesøster, da A vejede 4570 gram da han blev født... er 37+2 idag, lillesøster er skønnet til knap 3300 gram, med en ca. fødselsvægt på lidt under 4 kg... 

mit spørgsmål til jer derude er, hvordan vægtskanningen passede med/var i nærheden af jeres barns fødselsvægt?

JM der skannede mig idag, mente ikke jeg skulle være bange for at gå over tid, når jeg ikke havde gjort det med de tre andre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg blev scannet og skønnet til lige ca 3600-3700 g og ud kom en kæmpe baby på 4500 g dagen efter termin. Så det passede ikke i mit tilfælde

Anmeld

22. december 2014

lineog4

Mine vægtscanninger har været en del forkerte. Med begge drenge ramte de næsten et kilo forkert, dvs. De skød dem mindre end de var. 

og forresten at man ikke går over tid fordi man ikke har gjort det tidligere er vist også en skrøne. Jeg måtte sættes i gang 7 dage over termin med nummer 4, selvom de andre tre var født præcis 40+4

Anmeld

22. december 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

I begge mine graviditeter har de passet næsten helt perfekt!

Thea blev skønnet til en fødselsvægt på ca 2 kg i uge 33+3 og vejede 1940 g da hun blev født i uge 34+.

Alberte blev skønnet til en fødselsvægt på ca 4 kg i uge 39. Og vejde 3820g da hun blev i uge 40+1. 

Vh stine

Anmeld

23. december 2014

Jeia

birthee skriver:

Bliver vægtskannet med lillesøster, da A vejede 4570 gram da han blev født... er 37+2 idag, lillesøster er skønnet til knap 3300 gram, med en ca. fødselsvægt på lidt under 4 kg... 

mit spørgsmål til jer derude er, hvordan vægtskanningen passede med/var i nærheden af jeres barns fødselsvægt?

JM der skannede mig idag, mente ikke jeg skulle være bange for at gå over tid, når jeg ikke havde gjort det med de tre andre 

Min datter blev vægtskannet til 3100 g to dage inden jeg fødte, hun vejede 3900 g ved fødslen. Så 800 g ved siden af. Jordemoderen skønnende hende til 3600 g en uge inden fødslen, så hendes skøn var mere nøjagtigt end skanneren. Denne gang bliver baby igen skannet til at være lidt under gennemsnittet, mens jordemoderen skønner babyen til at være lidt større, det bliver spændende at se hvem er mere nøjagtig. 

Anmeld

23. december 2014

JH12

Min datter blev skønnet til omkring 3000-3200, hun vejet ved fødslen 3760. 

Anmeld

23. december 2014

sandramor

Min den mindste blev i uge 38+5 vægtscannet til at veje 3890g.... Fødte dagen efter og hun vejede 3845g så meget præcis var den... Men ved der er stor forskel på hvor præcise de scanninger er....

Anmeld

23. december 2014

FrkGranger

Min søn blev skønnet til 3300-3400 til overtids skanning og er født 2 dage efter med en vægt på 3980 og jm sagde en uge inden at han maks vil komme op på 3500..

Anmeld

23. december 2014

Bissen

Samme dag som jeg fødte blev jeg scannet og baby skønnet til 3000 g. Ud kom en fin pige på 3040 g - så rimelig præcist i mit tilfælde. 

Anmeld

23. december 2014

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Min datter blev skønnet til at veje 1402g dagen inden hun blev født og ud kom hun med en vægt på 1395g 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.