syg bonusdatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2014

TNBC

Babyklokke skriver:

Det er mit første barn ja. Så jeg er nok også lidt for beskyttende på forhånd 

og nej vi er ikke interesseret i at undvære hende, men det ville på ingen måde være et problem hvis hun tog en weekend ved mor hvor hun skulle ha været her, vi vil altid ha mulighed for at hun kunne komme næste weekend. 

Men jeg var ikke klar over at det faktisk var så alm med den forkølelse så tit ved et barn og jeg var slet ikke klar over, at baby 'kan tåle sådan en omgang' hvis man kan sige det sådan. 

Hvis man skulle holde et barn hjemme ved snot og forkølelse, er der mange der kan have børn hjemme det halve af året. Man holder et barn hjemme hvis det ikke kan klare en hver dag. Ligesom voksne. 

Og som andre siger mange babyer har ældre søskende som jo bliver smittet af det ene efter det andet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

Røverdatter

Babyklokke skriver:

Sagen er den at min mand har tre børn fra tidligere forhold. De to ældste piger, med en exkæreste og den mindste pige med en anden exkæreste.
Problemet er, at den mindste pige er syg, forkølet, dårlig hals osv, rigtig rigtig tit når hun kommer her på besøg hver anden weekend. Det er selvfølgelig synd for hende at hun er syg og vi gør hvad vi kan når hun er her, plejer dårlig hals med halstørklæde, varm te og afslapning, men den er sten sikker, at hver gang hun har været her og snottet det mindste, bliver jeg eller de andre piger syge bagefter.
Selvfølgelig kan vi passe hende når hun er syg, det er ikke kun hendes mors ansvar, men jeg tænker bare meget over det, nu hvor min kommende baby kommer til verdenen ville de ikke være fedt at han eller jeg blev syge hele tiden, fordi hun er det. Og min mands mor lider af dårlig hjerte og dårligt helbred og vi kommer tit ved hende for at hjælpe hende med en masse ting og det går jo heller ikke at hun bliver ramt af sygdom, da hun slet ikke har kræften til at modstå en forkølelse.
Hvad kan jeg gøre, sige, forlange?

Pigens mor er underrettet om, at varmere tøj er vigtigere end smart tøj i denne tid. Og hun bliver underrettet hver gang pigen er syg hjemme ved os, men hun siger at det er hun jo også ved hende. Hvorfor dælen kommer hun ikke til læge? Det er lidt svært for os at tage hende til læge, da det jo er i weekenden vi har hende..

Jeg er bare bekymret på min kommende babys vegne!

God aften alle sammen :-)

Nok ikke et svar du havde regnet med, men jeg ville holde stærkt øje med indtagelsen af mælkeprodukter - de kan netop give stærke "symptomer" såsom hoste og snot. Er hun en pige der drikker meget mælk, får yoghurt osv? Jeg har set (og selv mærket) gentagne gange hvordan de fleste folk der indtager mælkeprodukter bliver småsyge jævnligt og/eller døjer med slim i halsen..

Anmeld

23. december 2014

FrkGranger

Nu er jeg så en af dem der som barn var konstant snottet og hostede... Og når man er det konstant følte jeg det ikke som sygdom og lægens ord var også at det var sådan det var med mig...

Jeg skulle være gået glib af meget hvis jeg skulle blive under dynen

Jeg er nu vokset fra det i rn alder af 26 og jeg er stadig sjælendt syg...

Men som andre skriver er babyer ikke så skrøbelige og du kan forebygge lidt ved evt at amme...

Anmeld

23. december 2014

lineog4

Babyklokke skriver:

Det er mit første barn ja. Så jeg er nok også lidt for beskyttende på forhånd 

og nej vi er ikke interesseret i at undvære hende, men det ville på ingen måde være et problem hvis hun tog en weekend ved mor hvor hun skulle ha været her, vi vil altid ha mulighed for at hun kunne komme næste weekend. 

Men jeg var ikke klar over at det faktisk var så alm med den forkølelse så tit ved et barn og jeg var slet ikke klar over, at baby 'kan tåle sådan en omgang' hvis man kan sige det sådan. 

Godt du kan bruge svarene og måske blive lidt beroliget.

Og et godt råd er at huske, ja det er dit første barn, men det er din mands nummer 4. Og det er bare noget andet at komme som lillebror end at komme som den første - og det er både på godt og ondt.

kan huske jeg med nummer nærmest krævede totalt ro når hun skulle sove, mens den mindste lillebror sov fint mens der var 6 børn i rummet ved siden af der legede rockband.

Med nummer 1 kunne jeg holde hun ikke så fjernsyn før hun var 2 år, den mindste så disney show fra den dag han var født.

Og sådan kunne jeg blive ved. I vil have dage hvor din søn er enebarn og dage hvor han er lillebror - og ja han er nok næsten mere lillebror end han er din søn de dage og vil elske det, du vil næsten være luft for ham når han kigge efter sine dejlige søskende der har mere fart på. Det er vigtigt du får tænkt igennem at han er lillebror, at du skal rumme larm, leg, snot, gråd, søskendejalousi, søskendekærlighed og og og og... 

Anmeld

23. december 2014

Babyklokke

Jeg er meget glad for alle jeres svar. Tak for dem. 

Jeg må sige at det var noget som jeg intet vidste om 

Anmeld

23. december 2014

Lilotte87

Tænker om du vil få lillebror passet ude, hvis han er syg når I har din kærestes børn, sådan at de ikke bliver syge? 

Ej det er gas, men det er jo sådan det er at være en familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.