tryghedsscanning - hvornår ville I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
7 svar
3 synes godt om
22. december 2014

Frk. Borup

Jeg er i dag 5+5 beregnet fra æl. Har haft en  SA  7+0 og en KA 10+0, hvor fosteret var gået til grunde i uge 6. Jeg vil have en tryghed scanning på privatklinik. Ville I få den foretaget 7+0 eller vente til 8+1?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2014

l.kjoeller

Så ville jeg strække den. Så kan  du se mere 

Anmeld

22. december 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Frk. Borup skriver:

Jeg er i dag 5+5 beregnet fra æl. Har haft en  SA  7+0 og en KA 10+0, hvor fosteret var gået til grunde i uge 6. Jeg vil have en tryghed scanning på privatklinik. Ville I få den foretaget 7+0 eller vente til 8+1?

Men du skriver at du er 5+5 beregnet fra æl - så er du jo i virkeligheden ca (!) 7+5, da man jo beregner fra sidste menstruations første dag  Prøv at beregne det rigtigt med din sidste mens 

Jeg ville nok vente til efter 8+0, men det er du jo også meget snart 

/ Taco78 

Anmeld

22. december 2014

Frk. Borup

Jeg er 5+5 beregnet på en cyklus på 31 dage, da jeg har æl cd18 og cyklus på 30 dage. Altså ville jeg iflg den gense beregning med æl på cd14 og cyklus på 28 dage være 6+2  håber det giver mening 

Anmeld

22. december 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Frk. Borup skriver:

Jeg er 5+5 beregnet på en cyklus på 31 dage, da jeg har æl cd18 og cyklus på 30 dage. Altså ville jeg iflg den gense beregning med æl på cd14 og cyklus på 28 dage være 6+2  håber det giver mening 

Men når man regner ud, hvor langt man er i sin graviditet, er ægløsningen ligegyldig!! Graviditeten på de 40 uger er fra din sidste menstrurations første dag - og det er så langt man er 

/ Taco78 

Anmeld

22. december 2014

Frk. Borup

Taco78 skriver:

Men når man regner ud, hvor langt man er i sin graviditet, er ægløsningen ligegyldig!! Graviditeten på de 40 uger er fra din sidste menstrurations første dag - og det er så langt man er 

Fik vist bare formuleret mig forkert? Har beregnet efter en cyklus på 31 dage og ikke de 28. Ved lægen vil beregne eft 28, men jeg vil bare være sikker på, at jeg er langt nok henne til at kunne se noget på en scanning, og 3 dage betyder jo en del så tidligt 

Anmeld

22. december 2014

Taco78

Profilbillede for Taco78
Frk. Borup skriver:

Fik vist bare formuleret mig forkert? Har beregnet efter en cyklus på 31 dage og ikke de 28. Ved lægen vil beregne eft 28, men jeg vil bare være sikker på, at jeg er langt nok henne til at kunne se noget på en scanning, og 3 dage betyder jo en del så tidligt 

Ahh  Nu tror jeg, jeg forstår hvad du mener  Jeg ville nok vente lidt så 

Jeg har 3 børn, og 1. gang (2004) blev man ikke scannet, hverken NF eller MD. 2. gang blev min termin flyttet fra d 16/7 til d 10/7 ved NF og 3. gang blev min termin ligeledes flyttet - fra d 17/2 til 9/2. Og jeg har altid kunne mærke min ægløsning og med en cyklus på 29 dage hver gang, er jeg ret sikker på hvornår mine børn er undfanget, men min termin er alligevel blevet flyttet ret mange dage, de to gange jeg er blevet scannet. 

Det jeg vil sige er, at man godt KAN være lidt længere henne, selvom man kender sin æl  Held og lykke med den lille spire 

/ Taco78 

Anmeld

22. december 2014

August2015

Hej 

Jeg har været til scanning (selvbetalt) her til aften. 

I følge mine egne beregninger, er jeg 6+5 og i følge scanningen 6+5/6+6.... så det var ret nøjagtigt det, jeg regnede med :-) 

Min livmoder lå helt perfekt, så det var let at se den lille bønne... vi fik bekræftet, at den lå i livmoderen, at der kun var en, og at den havde den rette størrelse i forhold til, hvor langt jeg forventede at være henne. 

Vi kunne meget tydeligt se hjertet slå.... den lille målte 0.89 cm - og hjertet udgjorde 1/4.... det var tydeligt både at se og høre slagene. 

Alt så helt perfekt ud indtil videre.... så det var en rigtig dejlig oplevelse. Synes helt sikkert, det var pengene værd. 

Lige nu overvejer jeg, om den allernærmeste familie skal have det at vide juleaften...har så meget kvalme og ingen appetit overhovedet... så hvis ikke de skal have det at vide, må jeg sige, at jeg har influenza... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.