Søger råd angående søge elevplads!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. december 2014

LilleSpir

Hejsa! 

Jeg står i den situation, at jeg (forhåbentlig) bliver student til sommer (HF). Derefter har jeg tænkt mig at tage et HGS-forløb, så jeg er helgarderet. Efter dette vil jeg søge elevpladser hvor jeg nu end kan komme til det. 

I den forbindelse har jeg været inde og kigge de forskellige steder, om der skulle være slået nogle stillinger op nu. Faktisk er der en del stillinger, som er slået op nu med ansøgningsfrist fra 1/12 til 1/2. Altså, inden jeg er færdig med HF.. Men med opstart omkring 1/9 - 1/10..

Jeg kunne super godt tænke mig at søge nogle af disse stillinger.. Men, hvad skriver jeg? At jeg bliver student til sommer og har planer om et HGS forløb? Eller undlader jeg at skrive dette i ansøgningen og nævner det først hvis jeg kommer til samtale? Hvis nogle af jer har stået i den situation, hvad har i så gjort?  

Gode råd modtages med kyshånd!

God jul 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

Rockertand

LilleSpir skriver:

Hejsa! 

Jeg står i den situation, at jeg (forhåbentlig) bliver student til sommer (HF). Derefter har jeg tænkt mig at tage et HGS-forløb, så jeg er helgarderet. Efter dette vil jeg søge elevpladser hvor jeg nu end kan komme til det. 

I den forbindelse har jeg været inde og kigge de forskellige steder, om der skulle være slået nogle stillinger op nu. Faktisk er der en del stillinger, som er slået op nu med ansøgningsfrist fra 1/12 til 1/2. Altså, inden jeg er færdig med HF.. Men med opstart omkring 1/9 - 1/10..

Jeg kunne super godt tænke mig at søge nogle af disse stillinger.. Men, hvad skriver jeg? At jeg bliver student til sommer og har planer om et HGS forløb? Eller undlader jeg at skrive dette i ansøgningen og nævner det først hvis jeg kommer til samtale? Hvis nogle af jer har stået i den situation, hvad har i så gjort?  

Gode råd modtages med kyshånd!

God jul 

Hvilken slags elev?

Anmeld

21. december 2014

LilleSpir

Rockertand skriver:

Hvilken slags elev?

Det er egentlig ret underordnet, for jeg har tænkt mig at søge hvad jeg kan komme i nærheden af med mine færdigheder osv. Men alt indenfor kontorelev, administration, lager, salgselev, sekretær osv. Det var nu mere hvordan man formulerede sig, hvad der var do's and dont's

Anmeld

22. december 2014

Stimap

De fleste elevpladser inden for de nævnte områder, kræver at du har færdigsluttet en HGS... Så ja, jeg ville helt bestemt skrive at du vil starte på det forløb, efter endt HF ... 

Tilgengæld tror jeg det bliver svært at finde en plads før du reelt er igang med HGS'en.. Men jeg håber det lykkedes for dig!

Jeg blev selv færdig med en HGS i starten af maj og fik en elevplads ugen efter :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.