Familiekaos lige inden jul :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jamen føler det er min skyld det hele  Netop fordi jeg sagde det der med at dele op men det var jo inden jeg vidste at de ville give stegen. 

Jamen så må du jo selv tage hen til dem, og forklare din fejl. Og fortælle dem at det er i orden at de kommer med stegen og så tager I jer af resten. Det behøver jo ikke at være et større problemer.

Og så fortæl dem at næste gang, de køber en steg, må de gerne nævne, så I ved det og at der ikke bliver nogle overraskelser.
Men det er jo også der at listen er god.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jo men hun regner jo med at de kommer... Og så skal hun skuffes med at de ikke kommer alligevel. Og så ikke at se hendes onkel som hun ikke ser så tit da han kommer fra København.

Hvor gammel er hun?

Hvad hvis de bare var blevet forhindret? Hvis der havde storm, og de ikke kunne komme frem? Hvad havde du så sagt til hende?
Ja, det er surt at skulle skuffe sit barn, men man er ikke altid herre over ting.

Men der er to dage før juleaften, så du har to dage til at undskylder og blive gode Venner med dine svigerforældre. Så gør et godt arbejde.

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Så kør selv! 

Ja gid det var så nemt men er bare SÅ meget konfliktsky! Også fordi jeg ved hvor gal min svigerfar kan blive!! 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jamen så må du jo selv tage hen til dem, og forklare din fejl. Og fortælle dem at det er i orden at de kommer med stegen og så tager I jer af resten. Det behøver jo ikke at være et større problemer.

Og så fortæl dem at næste gang, de køber en steg, må de gerne nævne, så I ved det og at der ikke bliver nogle overraskelser.
Men det er jo også der at listen er god.

Ved faktisk ikke om min kæreste godt vidste at de ville give stegen. 

Men har også mest af alt lyst til at fortælle dem at jeg altså ikke vidste at de gav stegen. Men er så forbandet konfliktsky 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvor gammel er hun?

Hvad hvis de bare var blevet forhindret? Hvis der havde storm, og de ikke kunne komme frem? Hvad havde du så sagt til hende?
Ja, det er surt at skulle skuffe sit barn, men man er ikke altid herre over ting.

Men der er to dage før juleaften, så du har to dage til at undskylder og blive gode Venner med dine svigerforældre. Så gør et godt arbejde.

Hun er 3. 

Anmeld

21. december 2014

Bshizzle

Har ikke læst alles svar.. 

MEN!! Vi deler osse udgifter her ang Julen! 

Det er ikke pga grådighed.. Det er ren og skær sådan vi gør i familien for at støtte/hjælpe hvor man kan! 

Enten i form af et pengebeløb eller dele opgaverne ud hvem der tager hvad med. 

Men... En steg og en and til 300 kr stk??!?  

Syntes det lyder af meget.... 

Men syntes du skulle sætte dig ned og snakke med din mand om dette og se om I ikke kan få det løst. 

Evt ring til din Svigermor (da hun åbenbart er mere rolig), og lad hende snakke med Svigerfar. 

Sig at det er vigtigt at holde julen med dem man har kær, og så må man hver og især prøve at tilgive og snakke ud om tingene 

Anmeld

21. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ved faktisk ikke om min kæreste godt vidste at de ville give stegen. 

Men har også mest af alt lyst til at fortælle dem at jeg altså ikke vidste at de gav stegen. Men er så forbandet konfliktsky 

Jamen så må I tage deroppe begge to. Eller tal med din svigermor.

Hvis du vil have styr på det, må du jo også gøre en indsats.

Det er jo ikke sjovt at holde juleaften, hvis man er i dårligt humør.
Du er nød til at hanke lidt op i dig selv, og søg støtte hos din kæreste.

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Har ikke læst alles svar.. 

MEN!! Vi deler osse udgifter her ang Julen! 

Det er ikke pga grådighed.. Det er ren og skær sådan vi gør i familien for at støtte/hjælpe hvor man kan! 

Enten i form af et pengebeløb eller dele opgaverne ud hvem der tager hvad med. 

Men... En steg og en and til 300 kr stk??!?  

Syntes det lyder af meget.... 

Men syntes du skulle sætte dig ned og snakke med din mand om dette og se om I ikke kan få det løst. 

Evt ring til din Svigermor (da hun åbenbart er mere rolig), og lad hende snakke med Svigerfar. 

Sig at det er vigtigt at holde julen med dem man har kær, og så må man hver og især prøve at tilgive og snakke ud om tingene 

Vi deler netop heller ikke pengene op pga grådighed men vi syntes bare at det er mest fair at gøre det sådan. 

Min svigerfar og kærste går meget op i mad og madlavning så det skal nærmest være gourmet. Det er også dem der skal lave maden så derfor er både anden og stegen dyr. 

Kunne være en god ide ja men du aner ikke hvor stædig min svigerfar er og ligeledes min kæreste så ved det bliver en kamp 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jamen så må I tage deroppe begge to. Eller tal med din svigermor.

Hvis du vil have styr på det, må du jo også gøre en indsats.

Det er jo ikke sjovt at holde juleaften, hvis man er i dårligt humør.
Du er nød til at hanke lidt op i dig selv, og søg støtte hos din kæreste.

Har også kommet med det forslag at vi begge må snakke med dem og så løst det her. Han har så ikke svaret pga. han er på arbejde men kommer snart hjem. 

Anmeld

22. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Har også kommet med det forslag at vi begge må snakke med dem og så løst det her. Han har så ikke svaret pga. han er på arbejde men kommer snart hjem. 

Det må i jo gøre det. Hvis I vil have det løst, må I gøre noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.