Forstår ikke de tal 5+1 , 3+2. HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
7 svar
2 synes godt om
21. december 2014

Anonym trådstarter

Nogle der kan linke eller give en guide til hvad tallene betyder og hvornår de starter? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Nogle der kan linke eller give en guide til hvad tallene betyder og hvornår de starter? 

Det er antal uger + dage siden  din sidste mens første dag. Lad os sige du havde sidste mens første dag( din mens startede) for 4 uger siden d 23 november er du 4+0 i dag. Er sådan man tæller giver det mening?  

Anmeld

21. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det er antal uger + dage siden  din sidste mens første dag. Lad os sige du havde sidste mens første dag( din mens startede) for 4 uger siden d 23 november er du 4+0 i dag. Er sådan man tæller giver det mening?  

Anmeld

21. december 2014

ErDetSnartNU

For at gøre det endnu mere forvirrende, så vil fx 5+2 sige, at det er 5 uger og 2 dage siden din sidste menstruations første dag (altså siden din sidste menstruation gik i gang). Hvis du er 5+2, så er du 5 fulde uger henne, men i sjette uge hvis det regnes sådan Hvis du synes det er mærkeligt, så tænk på din alder - jeg er fx 26 år, men i gang med mit 27ende år, som afsluttes når jeg bliver 27, hvor jeg så er i gang med mit 28. år, eftersom man jo, når man er nyfødt (0 år), er i gang med at leve sit første år.  

Anmeld

21. december 2014

Stimap

Jeg er i dag 25+2.. Dvs jeg er 25 hele uger henne + 2 dage.. Altså er jeg nu gravid i 26' uge  som de andre så fint har skrevet, regnes det ud fra din sidste menstuations første dag.. 

Der findes flere forskellige apps, der kan hjælpe dig med at regne det ud 

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

Jamen nok det jeg os mente. Tænker bare at hvordan kan det tælle siden ens mens første dag? Der blev man jo ikke gravid? 

Og tak 

Anmeld

21. december 2014

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jamen nok det jeg os mente. Tænker bare at hvordan kan det tælle siden ens mens første dag? Der blev man jo ikke gravid? 

Og tak 

Fordi at læger ikke kan regne efter ægløsning  da alle har ægløsning  på forskellige tidspunkter. Sådan har det alle dage været  

Anmeld

21. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Fordi at læger ikke kan regne efter ægløsning  da alle har ægløsning  på forskellige tidspunkter. Sådan har det alle dage været  

Tak for svaret. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.