Eksperthjælp: 8 måneder skriger og græder ved puttetid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. december 2014

Lisbeth Jess

Kære brevkasse jeg har et par spørgsmål jeg håber du kan svare på min kære søn på 7 måneder snart 8 kan jeg ikke forlade værelset fra når jeg ligger ham ned i sengen han både skriger og græder indtil han ser mig igen er det en seprationsangst han har . Hvad kan jeg gøre for ham? Skal han Være alene eller kan jeg godt tag ham op til mig til han falder i søvn. Han har siden han var omkring 4 måneder ligget i egen seng uden problemer men nu vil han ikke længere ? Hvad kan jeg gøre for ham i denne periode? Hvor lang tid vare sådan en periode ligeledes? Kh den bekymrede mor

Lisbeths svar

Det er hårdt når han skriger og græder og du tvivler hvad der er bedst for ham.
Han fortæller dig han er ulykkelig og har brug for du er der. Han skal ikke falde i søvn på den måde .Det skal være trygt og rart at komme i seng og sove.
Lav lidt om på dine putteritualer. leg godt med ham så han bliver træt. Vær sikker på han er godt mæt.
Giv ham en hang babymassage, efterfulgt af et dejligt bad. Eller massage af fødderne, det kan de fleste lide.
Når du putter ham i sengen,læs, syng eller hvad du plejer at gøre. Sæt dig ved sengen, hav lidt dæmpet lys .Evt mor barn musik. det kan mange lide.
Smil kærligt og overbevisende til ham. mens du siger alt er godt, mor er her og nu skal du sove trygt og godt. han forstår ikke ordene, men dit tonefald viser ham omsorg og kærlighed.
Hav en kærlig hånd på hans bryst, mens du siger stille, alt er godt, mor er her
Han må gerne brokke lidt. Da kan du lægge en flad hånd under hans hale og vugge ham blidt fra side til side. det giver ro i ham..
Hvis han mod forventning græder skal han i favn og beroliges indtil han er klar igen.

Han skal i tryghed og kærlighed lære at overgive sig til søvnen og det kan du hjælpe ham ved at være hos ham i en periode indtil han er klar.
Han mærker ubehag når du går, han ved jo ikke du kommer igen.
Det kan kun læres ved nærvær, kærlighed og tryghed. Alt er godt.
Det kan koste nogle nætter på en madras ved siden af ham. Med mindre du vælger at tage ham med i din seng. Du ved hvad der er bedst for ham og dig.

Rigtig meget held og lykke med ham fortsat.

Ønsker en god søndag og en glædelig jul.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.