Jeg er anonym for ikke at blive genkendt af familie.
Men til fx jul, sender i så jeres ønskesedler til folk, hvis de ikke har bedt om den? Det gør jeg ikke! For mig føles det som at pålægge folk en ret direkte forventning om at de skal købe en gave, hvis jeg bare sender ønsker uden de har bedt om dem. Især fordi man aldrig ved, om de lige det år ikke har råd, har ændret deres gavepolitik eller whatever. Men sender den selvfølgelig så snart jeg bliver bedt om det, og gør generelt meget ud af at sige, at jeg bliver glad for alt, også selvom det ikke står på ønskesedlen.
I år får jeg så ingen gave fra min bedstefar og hans kone. Og de har efterladt en kuvert med penge hos min mor til børnene. Deres forklaring er, at de ikke har købt gave til mig, fordi de ikke har fået en ønskeseddel, og af samme årsag har de ikke købt noget til børnene, de får pengene i stedet.
Jeg er godt nok skuffet! Det er ikke fordi at julen handler om gaver, men vi har altid haft et nært forhold og været på gave sammen, og derfor synes jeg det er super underligt. Dels at de ikke siger noget til mig, og dels at de slet ikke har bedt om en ønskeseddel! Det føles lidt unfair, at jeg skal straffes for, at de ikke har bedt om ønsker, og så kan jeg heller ikke forstå, hvorfor de så med børnene ikke bare finder på noget. Jeg tænker det er ret nemt at gå i en legetøjsforretning og finde noget til to mindre børn.
Føler mig bare lidt såret. Igen, det er ikke så meget gaverne det handler om, men princippet. Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke bare har spurgt om ønsker, har haft sedlerne klar siden starten af november..
Anmeld