Morgentemperatur på 37,5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.931 visninger
4 svar
1 synes godt om
20. december 2014

Annemette07

Hvordan er det nu, er det feber? Er det ikke om morgenen man har den laveste kropstemperatur?

min søn var til læge igår og vi fik af vide vi skulle ringe til lægen hvis han fik feber? ����

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2014

anynom

Temperaturen skal måles når barnet har siddet roligt i et almindeligt tempereret lokale i mere end 20 minutter. 

Leg, aktiviteter eller puttet under dynen kan hæve temperaturen en lille smule. 

Og med feber mener din læge nok over 38. 

Anmeld

20. december 2014

FamilenStorm

Det er hvad man godt kan kalde en høj morgentemperatur.. Vores søn havde igår en morgentemperatur på 37,6 så vi holdte ham hjemme var vuggestue...

jeg vil dog prøve at tage den igen i løbet af formiddagen, og så først ringe til lægen der, hvis den rammer de 38.. 

Anmeld

20. december 2014

lineog4

Det afhænger jo også af hans normaltemperatur. Mine børn har alle 3 en lav normaltemperatur, så havde de 37,5 om morgenen (altså ikke når de lige er kravlet ud af den varme seng), så ville jeg sige de havde feber.

men en fif til drenge om feber er at se på pungen. Bliver den lille/krymper sammen når de er uden tøj så har de formodentlig ikke feber eller i hvert fald meget lidt.

Hvis den derimod er uden rynker, blød og flad også efter et stykke tid uden tøj, så har i hvert fald mine altid feber. 

Jeg har sparet mange tage temperatur ved den metode, og kun hvis de er meget virkede behøver jeg at vide hvor meget deres feber er (altså efter de var 1 år gamle).

Anmeld

20. december 2014

MorDk

Mine unger har høje alm. temp. og min læge siger at hos små børn f.eks er feber først over 38 da de som spæde og små ikke kan regulerer temp. Når mine unger har over 38 har de feber ikke før. Sådan er børn så forskellige. Men har de 37,6 og virker sløje så bliver de selvfølgelig hjemme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.