Erfaring med den ene er væk 5 dage om ugen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
lineog4 skriver:

Ja handler nok bare om rutine...

mit arbejdsliv er bare så skemalagt så elsker spontaniteten her hjemme... 

Men okay en af ugerne vil så være en ferie (altså for mig og børnene) så der får jeg jo dejlig tid med dem.

hvad gør I hvis en af børnene er syge?

kan jeg se at det er sygdom der trækker ud. Må jeg indrømme at jeg få gange har meldt mig selv syg fordi der ikke var andre muligheder.

men normalt så bruger jeg den familie der har fri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
hannetheis skriver:

kan jeg se at det er sygdom der trækker ud. Må jeg indrømme at jeg få gange har meldt mig selv syg fordi der ikke var andre muligheder.

men normalt så bruger jeg den familie der har fri.

og på mit job er det ofte muligt at tage barnets første og anden sygdag

Anmeld

19. december 2014

Rockertand

lineog4 skriver:

Ja handler nok bare om rutine...

mit arbejdsliv er bare så skemalagt så elsker spontaniteten her hjemme... 

Men okay en af ugerne vil så være en ferie (altså for mig og børnene) så der får jeg jo dejlig tid med dem.

hvad gør I hvis en af børnene er syge?

Mine børn skal spørge om lov til at blive syge 

Nej pjat, de er heldigvis meget lidt syge, og når det sker, er de gode til at ramme en weekend, men ellers har jeg mulighed for at holde barns 1. og 2. sygedag, men nogle gange har jeg taget omsorgsdage  (f.eks. ved skoldkopper, der var det alle 6 omsorgsdage, der var væk på en gang), og jeg har faktisk også afspadseret, så min fraværsstatistik er ret imponerende og skal også blive ved med at være det, for vi står til omstrukturering om 3 år, og der skal ikke være noget at sætte en finger på.

Jeg synes faktisk næsten, at det er værre, når jeg selv bliver ramt, for der er ikke nogen time-out at hente, alt er bare nødt til at fortsætte som vanligt, så jeg har da afleveret børn med en brækpose for munden en enkelt gang, en anden gang var jeg så svimmel, at det var uforsvarligt at køre bil, så der måtte de blive hjemme, og jeg forsøgte så at hænge sammen for børnenes skyld, hvilket var næsten umuligt, men vi klarede det med mor på sofaen, børnene så film-marathon med madpakkespisning på et tæppe på stuegulvet, og ellers legede de bare selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.