Alternativ behandling....fup eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. august 2009

Honningblomst

Hvad mener I om alternativ behandling...kunne I finde på at benytte jer af det eller har I allerede gjort det.
Hvilke erfaringer har I med det?

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2009

LineD

Jeg har benyttet mig af nogle forskellige alternative behandlinger, for at lindre mine smerter som kommer pga en kronisk ryglidelse...
Jeg er ellers langt fra en fortaler for disse alternative behandlinger
Men har man smerter nok, vil man prøve næsten alting...

Desværre har ingen af mine alternative behandlinger hjulpet...

Så jeg mener stadig det er fup og fidus

Anmeld

26. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
UUUUHA igen noget jeg kunne skrive en afhandling om  Og jeg måske også en dag gør...

Først vil jeg sige: Jeg ville ikke være i live idag, hvis det ikke havde været for alternativ behandling.

Derefter vil jeg sige: Jeg tror ikke en skid på alternativ behandling som fænomen!! 

Jeg tror på at enkelte mennesker i verden, har evner, vi ikke rigtig kan fatte... og ikke rigtig kan sætte ord på. Men jeg tror IKKE på at du kan lære det på et weekend kursus.

Du kan sagtens lære zoneterapi, akupunktur, osv. som også går under betegnelsen af alternativ, men må siges, at være mere medicinsk præget, end  mange af de der hokus pokus ting

Så ja, jeg bruger det, men nej jeg tror ikke på det. Eller i det mindste er jeg SUUUUUUPER skeptisk!!!!.. Og har blevet mødt af og fuppet af rigtig rigtig mange kvaksalvere...!!!

Anmeld

26. august 2009

Honningblomst

LineD skriver:

Jeg har benyttet mig af nogle forskellige alternative behandlinger, for at lindre mine smerter som kommer pga en kronisk ryglidelse...
Jeg er ellers langt fra en fortaler for disse alternative behandlinger
Men har man smerter nok, vil man prøve næsten alting...

Desværre har ingen af mine alternative behandlinger hjulpet...

Så jeg mener stadig det er fup og fidus

Øv, at det ikke har hjulpet...stakkels dig..
Knus..

Anmeld

26. august 2009

Ni-ko-li-ne

har spist blodtypekost , været på candida-kur osv.... min krop kunne godt lide det, men jeg kan ikke leve sådan :0) det virker dog..

har fået akupunktur og zoneterapi for astma, stress og dårligt immunforsvar det hjalp...

har aldrig prøvet for smerter...

Anmeld

26. august 2009

LineD

Eva skriver:

Øv, at det ikke har hjulpet...stakkels dig..
Knus..

Vil da lige tilføje, at jeg ikke ser akkupunktur, zoneterapi og sådan som alternativ behandling, disse er dog også afprøvet.

Jeg tænkte slet ikke over de også gik under den kategori

Anmeld

26. august 2009

oo

da jeg først begyndte at skulle bearbejde min fortid som misbrugt barn, var der laaaang kø til psykolog hjælp, så jeg fik tilbudt at komme i healingsmassage af en healer, der godt kunne se, at jeg ikke ville overleve ret længe uden en eller anden form for hjælp.
det var vildt grænseoverskridende at skulle ligge nøgen under et tæppe foran en anden person (en kvinde heldigvis). jeg skammede mig over min krop både fordi den ikke føltes som min, efter der var andre der havde haft kontrol over den i så mange år, og også fordi jeg har haft "straffet" mig selv for de ting der skete, hvilket stadig er synligt på min krop. min healer hjalp mig til at holde af min krop, hun gjorde altid meget ud af at fortælle mig, at den var smuk. desuden hjalp healingen mig med overhovedet at FÅ kontakt til min krop igen efter misbruget, for jeg havde gemt mig inde i mit hoved og "bare slæbte rundt på kroppen fordi det ikke kunne være anderledes". når jeg blev healet røg jeg ind i nogle meget dybe meditative stadier.
da jeg så kom til psykolog brød jeg mig overhovedet ikke om, at sidde foran en ligegyldig person og fortælle om mine inderste sår og ar, jeg følte slet ikke jeg fik noget ud af at sidde med en psykolog og selv fortælle. hvorimod jeg holdt fast i healingen i flere år og VARMT kan anbefale det!!

Anmeld

26. august 2009

Heidi.

Jeg er stor tilhænger af alternativ behandling..

Jeg har prøvet forskelige ting, og indtil videre har det hele virket

KNus

Anmeld

26. august 2009

heaven

hrum.... jeg tror på det. - eller dvs, jeg tror på zoneterapi, hvis ikke for det, så havde jeg ikke haft min søn idag. Det har helt klart holdt mit endometriose i skak, så jeg kunne blive gravid. Men jeg vil også sige at jeg har prøvet 2 forskellige zoneterapeuter - og der var ENORM forskel på den måde de gjorde det på. Ved hende der "ikke tog fat" kunne jeg slet ikke mærke jeg havde været af sted, hvorimod hende der virkelig tog ved, kunne jeg virkelig mærke.... træthed i timerne efter, afslappethed i hele kroppen - dejlig fornemmelse.

har også prøvet healing - også en god oplevelse. Hun mindskede en cyste jeg havde i underlivet, og det fik jeg bevis på ved scanninger i århun ifb fertilitetsbehandling..... min mand fik også bedre sperm tal efter healing. Mange aspekter og detajler i denne historie men, summersumarum: For os virkede det....

akkupunktur (staveplade, tak?) har jeg ikke haft god virkning af, det var dog den samme som gav mig zone, hvor jeg heller ikke følte det virkede... så måske var det bare hende der ikke var god til min krop.....

kinesiske urter, the og kosttilskud i den dur, har jeg aldrig prøvet..

Jannie

Anmeld

26. august 2009

Pia

Noget af det tror jeg på..
Men je har lige været til tre krania sakral terapi behandling med Louise.
Og lige her må jeg sige at jeg ikke tror på det.
Han opdage nogle ting på hende som jeg kan arbejde videre med.
Men det behandling han gav for det har ikke hjulpet efter min mening..

Kh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.