Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
6 svar
1 synes godt om
19. december 2014

mvg1985

Hejsa piger. Jeg er gravid i uge 10+2 og er stærkt forkvalmet, kaster op, har tabt mig, træt, kan ikke hænge sammen.
jeg er i gang med en uddannelse som man heldigvis kan starte videre på hvor man kom til, hvis man evt skulle sygemeldes. Jeg har været hos lægen og fortalt hvordan jeg har det. Hun sagde til mig hvis ikke det blev bedre efter nytår, skulle jeg ringe, og i midlertid skulle jeg få akupunktur, men der er så ikke tid før på den anden side af året.
jeg kan slet ikke hænge sammen pt, har hverken energi til at passe min søn eller energi til min mand. Så hvis det fortsætter sådan, så kan jeg ikk på forsvarligvis gå videre til mit praktikforløb, som er en psykiatrisk afdeling, som kræver 100% engageret. Kiggede så på min vandrejournal og kunne se lægen under notater har skrevet at jeg er stærkt forkvalmet og har svært ved at spise og drikke. Evt akupunktur eller MF? Nogle der ved hvad MF er???
og gad vide hvad lægen mener med jeg skal ringe ind efter nytår hvis tilstanden er uændret? Så hvad? Fik ikke svar sådan tydeligt? Bare frustreret, da mit praktikforløb starter efter nytår og de gerne skulle vide besked i god tid hvis jeg ikke starter alligevel men tør ikke spørge lægen direkte om jeg må få en sygemelding.
P.s, har brug for råd og svar og ikke negative kommentarer som at det ikke er en sygdom og jeg skal tage mig sammen osv. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2014

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Hvor ville jeg ønske at din læge havde givet sig lidt bedre tid til at tale med dig, så du ikke stod tilbage med al den tvivl. Det lyder som en hård omgang du er ramt af. 

Jeg tror at du må lægge planlægningen lidt på hylden, selvom du gerne vil være pligtopfyldende overfor både praktiksted, familie, osv. Prøv at acceptér at du har det skidt lige nu, og gør det hele så nemt for dig selv som muligt. Bliv på sofaen, lad kæresten tage sig af sønnen, bed en veninde eller mor om hjælp, osv.

Der er gode chancer for at du får det markant bedre lige om lidt - og det kan være derfor at din læge finder god mening i at vente til efter nytår. 

Jeg håber at du snart er frisk igen!

Kh /S

Anmeld

19. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
mvg1985 skriver:

Hejsa piger. Jeg er gravid i uge 10+2 og er stærkt forkvalmet, kaster op, har tabt mig, træt, kan ikke hænge sammen.
jeg er i gang med en uddannelse som man heldigvis kan starte videre på hvor man kom til, hvis man evt skulle sygemeldes. Jeg har været hos lægen og fortalt hvordan jeg har det. Hun sagde til mig hvis ikke det blev bedre efter nytår, skulle jeg ringe, og i midlertid skulle jeg få akupunktur, men der er så ikke tid før på den anden side af året.
jeg kan slet ikke hænge sammen pt, har hverken energi til at passe min søn eller energi til min mand. Så hvis det fortsætter sådan, så kan jeg ikk på forsvarligvis gå videre til mit praktikforløb, som er en psykiatrisk afdeling, som kræver 100% engageret. Kiggede så på min vandrejournal og kunne se lægen under notater har skrevet at jeg er stærkt forkvalmet og har svært ved at spise og drikke. Evt akupunktur eller MF? Nogle der ved hvad MF er???
og gad vide hvad lægen mener med jeg skal ringe ind efter nytår hvis tilstanden er uændret? Så hvad? Fik ikke svar sådan tydeligt? Bare frustreret, da mit praktikforløb starter efter nytår og de gerne skulle vide besked i god tid hvis jeg ikke starter alligevel men tør ikke spørge lægen direkte om jeg må få en sygemelding.
P.s, har brug for råd og svar og ikke negative kommentarer som at det ikke er en sygdom og jeg skal tage mig sammen osv. Tak

puha, det lyder som om du er hårdt ramt....

jeg fandt ud af at hvis jeg købte ingefærdrik og blandede det med alm. Earl Grey te og drak om morgenen inden jeg spiste, så gik det bedre med at holde maden nede - hvilket gjorde at jeg så havde mere energi/overskud til min mand og min 6 årige søn...

Håber at I får en god jul og et godt nytår alligevel...

Anmeld

19. december 2014

mvg1985

Ms.Sunshine skriver:

puha, det lyder som om du er hårdt ramt....

jeg fandt ud af at hvis jeg købte ingefærdrik og blandede det med alm. Earl Grey te og drak om morgenen inden jeg spiste, så gik det bedre med at holde maden nede - hvilket gjorde at jeg så havde mere energi/overskud til min mand og min 6 årige søn...

Håber at I får en god jul og et godt nytår alligevel...

Må jeg prøve. Men nogle der ved hvad MF betyder?

Anmeld

19. december 2014

Nystart

mvg1985 skriver:

Jeg mener MF står for at evt forsøge med medicin :-) 

Anmeld

19. december 2014

mvg1985

Tak for svaret piger.

hvad hvis jeg ikke vil have medicin? Kan hun så nægte en sygemelding??

Anmeld

19. december 2014

Nystart

mvg1985 skriver:

Tak for svaret piger.

hvad hvis jeg ikke vil have medicin? Kan hun så nægte en sygemelding??

Ja, hun behøver ikke sygemelde dig....

Om du vælger det eller ej....Jeg startede os ud med ingen medicin men endte med at blive så syg at jeg blev nød til det.... Selvom jeg normalt aldrig rør medicin..... 

Og jeg har egentlig lagt i sengen hele graviditeten og det forsætter kan jeg erfare 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.