Anonym skriver:
Hej har været til gynækolog og de fandt en masse cyster, jeg har uregelmæssig cyklus og tror ikke jeg har ægløsning jeg handlet taget blodprøver men skal nu vente.
Nu læser jeg bare nogle steder at nogen allerede bliver startet i fertilitets behandling allerede en uge efter de havde været ved gynækologen og så bliver jeg lidt trist. Er det den rigtige vej det går for mig? Jeg skal vente en hel måned på de prøver og de vil ikke gøre noget i mellemtiden
Knus fra en der ønsker så inderligt at blive mor 
Hej med dig
Først og fremmest - øv! Men dernæst: Det behøver slet ikke at være spor slemt at få konstateret fx PCO. Mange har det i meget mild grad og andre opdager det ikke, fordi de bliver gravide alligevel.
Fertilitetsbehandling er mange ting - ikke alt behøver at involvere insemination eller IVF behandlinger, med masser af hormoner, og alt det man ellers hører om. Det betyder bare at I får hjælp på den ene eller anden led.
Selv fik jeg konstateret PCO og blev med det samme tilbudt hjælp hos gynækologen. "Behandlingen" bestod af at tage nogle piller i fem dage under menstruationen, som satte gang i cyklus og sikrede ægløsning. Derpå gik vi hjem og klarede ærterne på egen hånd - hvilket gav bonus i første måned.
Sørg for at få stillet alle dine spørgsmål næste gang du er hos lægen, skriv dem evt. ned på forhånd, så du ikke glemmer noget. Der er ingen grund til panik og jeg håber det bedste for dig 
Kh /S
Anmeld