helle85 skriver:
jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad børn skal lære i første kl og hvad de skal kunne inden 2 kl?
grunden til jeg spørg er at der er nogen børn der er flyttet fra min datters kl og de har fået af vide at de er bagefter.
så vil godt vide hvor langt de er bagefter
der har været en del problemer med selve kl i helhed som selvfølgelig kan have invirkning på det
en er børnene er flyttet i den den anden kl på samme skole hvor hun heller ikke har lært det samme
På undervisningsministeriets hjemmeside kan du gå ind og læse "fælles mål" - målsætningen for hvad alle folkeskoleklasser stræber efter at kunne efter de forskellige klassetrin.
De er delt op i hver andet klassetrin, således at målene der hedder "fælles mål, dansk efter 2.klasse" er de mål man arbejder med i både 1. Og 2.klasse. (Så er det helt op til lærerne at bestemme hvornår og på hvilket klassetrin man arbejder med de forskellige mål.)
Det kan derfor være ret forskelligt fra skole til skole (og klasse til klasse) hvad man arbejder med på forskellige klassetrin. 
og så er det altså vigtigt at understrege, at fælles mål er det man satser på, at størstedelen af eleverne i DK kan forventes at kunne ved udgangen af et skoleår.
Det er ikke alle elever der opnår alle mål lige godt, og det er okay - det er her den såkaldte differenciering kommer ind - ved hvert mål, laver den enkelte lærer nogle "undermål" - hvad forventes det at alle elever i klassen kan lære inden for dette mål. Hvad yderligere vil en del - men ikke alle - kunne lære. Og hvad vil en lille gruppe af nogle fagligt stærke elever evt kunne opnå inden for det mål. - på den måde bliver alle mål i "fælles mål" opfyldt, dog i forskellig grad! 
Anmeld